مصادره اعتبار حاصل از اعتقاد

امروزه بازار تبلیغات داغ شده و عده ای که سالها با اعتقاد مردم به ائمه اطهار(ع) اعتبار کسب کرده اند و مردم بخاطر سیدالشهداء به این آقایان اعتبار بخشیده اند و به ادعای خودشان نوکر ائمه هستند ارزش خاصی به آنها قایل بوده و پیوسته در محافل گوناگون از آنها به نیکی یاد می کرده اند. متاسفانه برخی از این افراد اسیر سیاست و پول شده و به مثابه مداحان و شعرای پایتخت نشین در امورات سیاسی دخالت کرده و از اعتماد و اعتقاد مردم سوء¬استفاده می کنند و اقدام به تبلیغات افراد خاص و کاندیداهای مورد نظر خود کرده و حتی در محل ثبت نام کاندیداها حاضر شده اند و حمایت خود را رسانه ای کرده اند. گفتنی است تعدادی از این مداحان، که شهرت ملی هم دارند با انجام کارهای سطحی اعتبار اجتماعی خود را مصادره کرده و به نظر می رسد با این وضعیت مردم اعتماد خود را از این تعداد افراد بکاهند هرچند قصد این افراد حضور حداکثری در پای صندوقهای رأی هست. اما هر کدام از این آقایان به اندازه یک نماینده اعتبار ملی دارند و عملکرد آنها معقولی به نظر نمی رسد.

***

تعطیلی مدارس گلایه خانواده ها

با توجه به تغییرشرایط جوی و سرد شدن آب و هوا، چندین بار مدارس ابتدایی اردبیل ازسوی اداره کل آموزش و پرورش تعطیل اعلام شده و اولیا دانش آموزان معتقدند در این شرایط نباید مدارس تعطیل می شد و گفته می شود با افت تحصیلی شدید در مدارس، تعطیلی مداوم در اثرتغییر آب و هوا موجب تشدید افت تحصیلی و کم سواد بار آمدن فرزندان این خاک و بوم می شود.

***

رو در روی رفاقت در بازار رقابت

شنیده ها حاکی است با توجه به این که عده ای از داوطلبان مجلس شورای اسلامی از زمانی رفیق و شفیق همدیگر بوده و در بیشتر مواقع جزو یاران نزدیک محسوب می شده اند امروزه بنابرضرورت و تکلیف رقیب همدیگر تلقی می شوند و مجبور هستند مقابل هم صف آرایی کرده و حتی در بیشتر مواقع به تخریب همدیگر گام بر می دارند و شنیده می شود عده زیادی از ریش سفیدان برای عقب کشیدن یکی از طرفین پا در میانی کرده ولی موفق نشده اند.

***

بازار داغ انتخابات

شنیده ها حاکی از آن است که عده ای از ثبت نام کننده گان برای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی بنابر پیشنهاد هیئت اجرایی انصراف داده اند وعده ای نیزدر شرف انصراف دادن هستند اما تعداد زیادی از کاندیداهای احتمالی مجلس شورای اسلامی شبانه روز با راه انداختن کارناوال درحواشی شهر و روستا و راه اندازی ستاد های تبلیغاتی همچنان در کورس رقابت باقی مانده اند اما آنچه در محافل متعدد و اماکن خصوصی و عمومی بیشتر به گوش می رسد تعداد انگشت شماری ازکاندیداها روز به روز وضعیت تبلیغاتی شان بهتر از گذشته می شود و در کوچه بازار های محافل عمومی و خصوصی نامی از این افراد به میان می آید. گفته می شود تعدادی ازکاندیداهای ثبت نام کننده قبلا به نوعی مسئولیت داشته یا نماینده مجلس بوده اند در کل آزمون داده هستند و با تکیه به این ضرب المثل ”آزموده را آزمودن خطاست“ می توان گفت چهره های جدیدی رضاکریمی-حکمت نوراللهی- محمد رضاسرداری- سمیه حیدری- مالک رضایی- محمد فیضی- صدیف بدری و اکبر نیکزاد جز افرادی هستند که چهره های جدید انتخابات محسوب شده و علاوه بر نمایندگان مجلس ادوار گذشته این افراد بیشترین شانس را به نسبت به سایرین دارند و در بیشترین نقاط استان بداخلاقی های تبلیغاتی و انتخاباتی به چشم می خورد و عده ای برای تخریب یکدیگر وارد عرصه شده اند.

***

اعضای شورای شهر اردبیل در کانون انتخابات

شنیده ها از محافل حاکی از آن است که تمامی اعضای شورای شهر اردبیل در ستاد کاندیداهای متعدد حاظر شده و تبلیغات خود راشروع کرده اند گفته می شود به لحاظ شناخت قبلی از نصف به علاوه یک اعضا به یکی از اعضای سابق شورای شهر اردبیل کمک می کنند و این کمک کردن را بی منت وکمک مردم حوزه ی انتخابیه خود قلمداد کرده اند و حتی رئیس ستاد این کاندیدای طرفدار دولت از شورای شهر اردبیل می باشد.

***

فنی ترین دفاتر برای دور زدن قانون

امروزه کاندیداهای مجلس برای اینکه بتوانند قانون مشمول جرایم انتخاباتی را دور بزنند دفاتر فنی بستگان خود را توسعه داده و به عنوان ستاد انتخاباتی از آن استفاده می کنند. این در حالی است که دفتر فنی مهندسی و یا سایر دفاتر خدماتی این افراد تنها یک اتاق ۱۲ متری بوده و این ستادها روزانه بیش از ۴۰۰نفر مراجعه کننده جهت صرف چای و شیرینی دارند.

***

همایش رسانه برای غیر رسانه ای

همایش رسانه و قلم ، آرمان های انقلاب اسلامی در حالی در سالن ولایت اردبیل به کار خود پایان داد که اکثر نفرات برتر غیر رسانه ای بوده و حتی اسم رسانه آثار چاپ شده توسط مجرب برنامه اعلام نشد. این در حالی است متولی این همایش توسط بسیج رسانه سپاه حضرت عباس(ع) بوده و اکثر خبرنگاران و روزنامه نگاران برای این همایش اثر ارسال کرده بودند.

انتهای پیام/