انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


با وجود این که موعد قانونی تبلیغات انتخاباتی آغاز نشده است، نامزدها در شهرستان پارس آباد تبلیغات آشکار انتخاباتی راه انداخته اند.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی  به نقل از آران مغان، در حالی که تا زمان رسمی تبلیغات انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی هنوز آغاز نشده است، بسیاری از نامزدها، تبلیغات خود را در حوزه انتخابیه شهرستان پارس آباد و بیله سوار آشکارا کرده اند که نهادهای ناظر هنوز عکس العملی در این زمینه نشان نداده اند!

 

اگرچه زمان تبلیغات رسمی داوطلبان و نامزدهای انتخاباتی هر دوره از انتخابات حدود یک هفته پیش از برگزاری انتخابات است، ‌اما همیشه این عرصه و تبلیغات زودهنگام کاندیداها شاید ماه ها و در برخی موارد سال ها قبل از برگزاری انتخابات آغاز می شود که این امر یک معضل جدی است.

 

براساس قانون انتخابات، کاندیداها یک هفته پیش از برگزاری انتخابات و در واقع ۲۴ ساعت قبل از این عرصه سیاسی و اجتماعی حق هیچ گونه تبلیغی را ندارند،‌ اما اغلب کاندیداها در انتخابات مختلف تبلیغات خود را همیشه پیش از موعد قانونی انجام می دهند که شهرستان پارس آباد و بیله وسوار نیز از این قضیه مسثنی نیست!

 

با اینکه تبلیغات زودهنگام خلاف مقررات و قوانین است، روز جمعه 9 بهمن زمانی که مردم نمازگزار پارس آباد در حال خروج از مصلی امام خمینی(ره) این شهر بودند برگه های تبلیغاتی از سوی برخی کاندیداها در بین شهروندان توزیع شد که دیدن این صحنه جای تعجب داشت که انگار تبلیغات انتخابات رسما در این شهرستان شروع شده است.

 

در حالی که تبلیغ ها در شهرستان پارس آباد به نوعی به صورت غیر علنی و غیر رسمی از طریق فضاهای مجازی صورت می گرفت اما حالا با کمال تعجب مشاهده می کنیم کاندیدهای احتمالی که هنوز از فیلتر شورای نگهبان عبور نکرده اند و صلاحیت آنها محرز نشده، به قول معروف «نه به بار است و نه به دار» شروع به تبلیغات آن هم در روز روشن جلوی چشم مردم و مسوولان می کنند.

 

سوای از این تبلیغات علنی در نمازجمعه پارس آباد، برخی کاندیداها با متوسل شدن به نشریات استانی و محلی از طریق یادداشت یا مقاله ای که معلوم نیست با دست مبارک خودشان نوشته شده یا نه! سعی می کنند از طریق نشریات خودی در بین مردم نشان دهند.

 

این در حالی است که روز گذشته اردوکشی خیابانی یکی از کاندیداها در نقطه ای از شهر باعث ترافیک سنگین در عبور مرور خودروها شد و حضور مسوولان محلی از جمله شورای شهر، اصناف و ... در سخنرانی ستادهای خانگی نامزدها نیز جای تعجب داشت!

 

در حالی که تبلیغات پیش از موعد، غیر قانونی بوده و طبق قانون انتخابات مستوجب برخورد مراجع نظارتی و قضائی است اما عملا مشاهده می شود که برخی کاندیداها بدون هیچ واهمه ای اقدام به تبلیغات می کنند و متاسفانه این اتفاقات در حالی رخ میدهد که مقام معظم رهبری بارها گوشزد نموده اند از ورود زود هنگام به مسائل انتخاباتی و درگیر نمودن افکار عمومی پرهیز شود.

 

باید منتظر ماند و دید که مسئولان نظارتی انتخابات شهرستان در برابر این قانون شکنی های آشکار برخی کاندیداها چه واکنشی نشان می دهند.

 

انتهای پیام/

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی