انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

جلسه رسمی شورای شهر اردبیل با تاخت و تاز انتخاباتی به برخی از کاندیداها شورای شهر رو همچنین تذکر مکرر رئیس شورای شهر همراه بود که بهتر است پشت سر دیگران غیبتی را انجام ندهیم.

خبرگزاری فارس: از تاخت و تاز انتخاباتی تا خروج نوبتی اعضا برای سیگار‌کشان
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در یکصد و چهارمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اتفاقاتی افتاد که بیان آنها در قالب جالب و شنیدنی است که برخی از آنها را به قلم می‌آوریم.

*شاکر یکی از اعضای شورای شهر اردبیل که به شدت به شهردار سابق اردبیل و ناکارآمدی شورا در عدم مدیریت مناسب پروژه‌های مشارکتی می‌تاخت به دلیل حضورش در یکی از ستادهای انتخاباتی سعی می‌کرد تا به هر شکل ممکن  پرحرارت اما با نگاه متفاوت سخن به میان آورد که بارها رئیس شورای شهر به او خطاب کرد که باید روی موضوع اصلی سخن گفت و از حاشیه‌ها پرهیز کرد.

*رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر در حالی به صراحت از شکست پروژه‌های مشارکتی سخن به میان آورد که نمونه آن را به رغم اعتماد شورا و شهرداری پروژه به خواب رفته روناک و تیراژه اعلام کرد که به رغم تبلیغات گسترده کار خاصی در به اجرایی رساندن این پروژه‌های مشارکتی مشاهده نمی‌شود که به نظر می‌رسد این فرایندها بیشتر به یک ظاهرسازی شبیه است تا اجرای پروژه.

*عصبانیت شاکر یکی از اعضای شورای شهر اردبیل زمانی فروکش کرد که اعضای شورای شهر اردبیل  در بررسی پروژه سرمایه‌گذار بازیافت زباله پرونده را به کمیسیون مشارکت عودت دادند تا در مورد سرمایه‌گذار این پروژه بیشتر تحقیق و بررسی انجام شود.

*جلسه رسمی شورای شهر اردبیل در حالی به مانند همه جلسات شورای شهر با تاخیر حداقل نیم ساعتی روبه‌‌رو شد که اینبار نیز رئیس شورای شهر از اعضا خواست تا با احترام گذاشتن به افرادی که به اعضایی که سر موعد مقرر در جلسات حاضر می‌شوند در برگزاری به موقع جلسه همت کرده و تلاش کنند.

*نطق پیش از دستور سلامت صفری از اعضای شورای شهر اردبیل نیز که حدود 20 دقیقه‌ای به طول انجامید حاوی تذکرات و توصیه‌هایی به شهرداری برای تدوین بودجه سال 94 بود که این عضو شورای شهر از شهردار خواست تا نسبت به تهیه طرح جامع ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی، حاشیه شهرها و همچنین رفع مشکلات بافت فرسوده اقدام عملی را انجام داده و یک نسخه شفابخش برای آن بپیچند.

*رئیس شورای شهر اردبیل که به بیان مشکلات و عدم ارائه راهکار از سوی عضو شورای شهر اردبیل گله‌مند بود گفت: به جای برشمردن مشکلاتی که خود مردم بهتر از ما می‌توانند آنها را بیان کنند بهتر است راهکار برون رفت از این مشکلات را ارائه دهیم.

*به دنبال این اظهارات صفری عضو شورای شهر اردبیل خطاب به رئیس شورای شهر گفت: بهتر است سخنان بنده را تفسیر نکنید و دست از ایرادگیری‌های بی‌مورد بردارید و درکنارآن شایسته نیست تا عضوی از شورا به اظهارات بنده نیش خندی بزنند.

*علی هدایتی عضو شورای شهر اردبیل که در هنگام آغاز سخنرانی‌اش به فارسی مطالبش را می‌خواست بیان کند به یکباره تغییر گویش داده و به زبان آذری سخن به میان آورد که این حرکت وی با برخی متلک‌پرانی روبه‌رو شد که هدایتی نیز با ناراحتی گفت آنهایی که متلک می‌گویند  خودشان را نه تنها از پرونده پروژه سرمایه‌گذاری خبر ندارند بلکه در جلسه کمیسیون نیز حاضر نشده و تلاششان بر حاشیه‌سازی‌هاست که این هم اسباب تلخکامی در جلسه شورای شهر شد.

*لیلا تقوی نائب رئیس شورای شهر اردبیل که از اظهارات شاکر خوشحال شده بود گفت: ما تبلیغاتی را له یا علیه کاندیدایی نمی‌کنیم اما ضعف‌ها و اشتباهات گذشته را بیان می‌کنیم تا همه بدانند که چه بر سر این شهر به ویژه در اجرای پروژه‌های مشارکتی آمده که عده‌ای تنها به شعار دادن بسنده کردند.

*در بررسی پروژه مشارکت سرمایه‌گذار در بازیافت زباله تعداد زیادی از اعضای شورای شهر به فرایند تکراری انتخاب این سرمایه‌گذار اعتراض کرده و اعلام کردند که نمی‌دانیم در زباله‌های شهری چه ارج و قربی وجود دارد که عده‌ای علاقمند هستند تا در بازیافت زباله با طرح شعارهای رنگارنگ ورود پیدا کنند و حرکتی را انجام دهند تا از قبل آن به نان و نوایی برسند.

*اعضای شورای شهر در کنار تاکید بر حفظ مولفه زیست محیطی نسبت به تعیین تکلیف تولید  روزانه 400 تن زباله به صورت تر و خشک و تحویل همه زباله‌های تولید شده به سرمایه‌گذار جدید برای بازیافت آن تلاش کرده تا آسیبی متوجه اردبیلی‌ها نشود.

*سلیمانی یکی از اعضای شورای شهر که از صدور مجوز دوباره برای آرتا بازیافت زباله اظهار تعجب کرد که یکی از اعضای شورای به شوخی خطاب به او گفت ما اگر قبلا مجوز داده باشیم در این مرحله به دنبال چکش‌کاری هستیم.

*ولی نعمتی سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز با یادآوری اینکه نباید شورا و شهرداری تعهدی را در قبال بازیافت زباله بپردازند،گفت: ما اگر تعهدی را بپذیریم قطعا این تفاهمنامه ختم به خیر نمی‌شود و ما باید بدون محدودیت تمام زباله‌های تولید شده را دراختیار سرمایه‌گذار قرار دهیم.

*در حالی که حسین افسانه به نحوه تصمیم‌گیری هیئت رئیسه و رای گرفتن برای طرح‌ها و لوایح اعتراض کرد که قرار شد پروژه سرمایه‌گذاری و مشارکت بازیافت زباله اردبیل به کمیسیون تخصصی ارجاع شود.

*آقازاده دیگر عضو شورای شهر اردبیل در واکنش به نامه اخیر مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل خطاب به شورای شهر در مورد ضوابط و مقررات ساخت و سازها و طرح جامع و تفصیلی گفت: مدیرکل راه و شهرسازی حرف‌های غیرکارشناسی به زبان آورده و باید متوجه باشد که صاحب شهر شورا و شهرداری است و دست از اظهارات نسنجیده بردارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اما یکی از صحنه‌های جالب شورای شهر خروج نوبتی چهار نفر از اعضای شورای شهر اردبیل است که برای کشیدن سیگار جلسه را ترک کرده  و دوباره بعد از 10 دقیقه‌ای استراحت و استعمال دخانیت به داخل شورا باز می‌گردند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی