انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل شهری با سرعت‌گیرهای فراوان+ فیلم

چهارشنبه, ۱۶ دی ۱۳۹۴، ۰۳:۴۱ ب.ظ


سرعت‌‌گیر یا سرعت کاه یا دست انداز تعابیر مختلفی است که در ترافیک شهری به کرات شنیده می شود و به دلیل کاهش تلفات جاده ای به طور گسترده در سطح جاده های کشور مورد استفاده قرار می گیرند.

به گزارش خبرنگار  ، سرعت‌‌گیر یا سرعت کاه یا دست انداز تعابیر مختلفی است که در ترافیک شهری به کرات شنیده می شود و به دلیل کاهش تلفات جاده ای به طور گسترده در سطح جاده های کشور مورد استفاده قرار می گیرند اما در نصب بسیاری از آنها استانداردهای لازم رعایت نشده و همین امر باعث شده این ابزار به جای آنکه تاثیر مثبتی داشته باشد، ناکارآمد به حساب بیاید.

نصب سرعت‌گیر به عنوان ابزاری در جهت رفع مشکلات ترافیکی و نیز تامین امنیت شهروندان در حال تردد در خیابان ها و کاهش سرعت رانندگان مخصوصا در معابر محلی یا در مقابل مدارس و... مورد استفاده قرار می گیرد.

این اقدام هرچند می تواند در کاهش ترافیک و امنیت جانی شهروندان موثر باشد اما در صورت عدم رعایت استانداردهای لازم ممکن است نتایج معکوسی را به دنبال داشته باشد.

در همین رابطه اگر سوار بر خودرو، گشتی در خیابان های اردبیل داشته باشیم با تعداد زیاد سرعت گیرها مواجه خواهیم شد که  علاوه بر غیر استاندارد بودن نحوه ایجاد آن، تعداد زیاد سرعت‌گیر در یک مسیر نیز از مشکلاتی است که  گلایه شهروندان را به دنبال داشته است.

  البته باید توجه کرد که نصب یا ایجاد سرعت گیر در حد معقول و منطقی هرچند در کوجه های فرعی مناسب است اما تعدا بیشمار آن در مسیرهایی مانند کمربندی های شهر که به عنوان مسیر اصلی تردد مسافران محسوب می شود تا حدودی تامل برانگیز باشد.

ارتفاع بلند سرعت گیرها، عدم نصب تابلو و عدم کیفیت مناسب آسفالت ها، وجود دست اندازهای زیاد در شهر  بویژه در مسیرهایی مانند جاده اردبیل_آبی بیگلو و یا مسیر منطقه توریستی آلوارس و بسیاری از نقاط دیگر که فاقد روشنایی در مسیر نیز هستند از جمله مشکلاتی است که برای شهروندان و مخصوصا مسافرانی که برای اولین بار وارد اردبیل می شوند و هیچ شناختی از جاده های اردبیل ندارند ایجاد می شود.

این مسائل در حالی مطرح می شود که مدیرکل جدید راه و شهرسازی نیز در نشست های خود با اظهار گلایه از وجود تعداد زیاد سرعت گیر در سطح شهر، از برداشتن آنها در سریع ترین زمان ممکن خبر داده بود.

در هر حال عدم رعایت ضوابط و مقررات فنی و قانونمند در استفاده از این ابزار سبب شده این تجهیزات به اصطلاح آرام سازی ترافیک، نه تنها عملکرد مناسبی نداشته بلکه با کارکرد معکوس سبب افزایش ریسک، هزینه و در نهایت مشکلاتی برای رانندگان نیز شده است.

فیلمی از مسیر میدان وحدت اردبیل به سمت شهرک کارشناسان این شهر در زیر قابل مشاهده است.


 


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی