انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


خدابخش استاندار اردبیل

اردبیل – استاندار اردبیل گفت: این استان از ورود سرمایه‌های خارجی به این استان استقبال کرده و حامی سرمایه‌گذاران است.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید خدابخش بعدازظهر چهارشنبه در نشست مشترک با رایزنان جمهوری اسلامی در کشورهای همسایه و برخی کشورهای آفریقایی تصریح کرد: در حال حاضر ظرفیت‌های خوب و حتی عالی در حوزه گردشگری این استان فراهم است که می‌تواند زمینه جذب گردشگران خارجی را فراهم سازد.

وی با اشاره به اینکه انتخاب سرعین و مشگین‌شهر به‌ عنوان مناطق نمونه گردشگری در کمیسیون اقتصادی مجلس به تصویب رسیده است، افزود: قرار است این پیشنهاد در صحن علنی نیز مطرح شود و در ادامه سرمایه‌گذاران علاقه مند می‌توانند در بخش‌هایی نظیر مراکز اقامتی و تفریحی در این دو شهرستان سرمایه‌گذاری کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به سرمایه‌گذاری ترک‌ها در پروژه ژئوترمال مشگین‌شهر متذکر شد: به دلیل قابلیت ویژه در بحث زمین‌گرمایی این منطقه دولت یک واحد با ۶۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده و قرار است مابقی سرمایه‌گذاری با مشارکت وزارت نیرو انجام‌ شده و وزارت نیرو نسبت به خرید برق اقدام کند.

وی به سرمایه‌گذاری کلان بخش خصوصی برای تولید ۳۲۰ مگاوات برق در این منطقه اشاره کرد و افزود: مشاوره‌ای که برای این مجموعه انجام‌ شده به صورت مشترک توسط مشاور ایرانی و ترک ارائه‌ شده و حتی از تولید برق فراتر رفته و براساس نظر جدید مشاوران اهداف گردشگری از جمله ایجاد سه دهکده ورزش، سلامت و علم در آن پیگیری می‌شود.

رئیس شورای اداری استان به قابلیت‌های منطقه ویژه اقتصادی اردبیل نیز اشاره کرد و افزود: این منطقه در مجاورت فرودگاه اردبیل در حال نقشه‌برداری است و یک سرمایه‌گذار برای احداث کارخانه تولید آلومینیم اعلام آمادگی کرده که می‌تواند حتی آلومینیوم مورد نیاز ترکیه را نیز تأمین کند.

خدابخش با یادآوری تخصیص یک میلیارد دلار از سوی دولت به استان اردبیل جهت مهار آب‌های مرزی رودخانه ارس خواستار سفر رایزنان کشورهای مختلف به شهرستان بیله سوار و آشنایی با این پروژه به همراه گمرک بیله سوار و کشت و صنعت مغان شد.

وی با اذعان به اینکه در پی اجرای این مهم ۶۲ هزار هکتار از اراضی دیم به آبی تبدیل می‌شوند، ادامه داد: تولیدات این منطقه می‌تواند به مصرف کشورهای آسیای میانه برسد و به‌ عنوان‌ مثال در بیله سوار کشت گلخانه‌ای داریم که یک بازرگان روس خرید تمامی محصولات آن را درخواست کرده است.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان با اشاره به ظرفیت کشت و صنعت و دامپروری مغان در ۲۰ هزار هکتار متذکر شد: این مجموعه ۴۰ سال قدمت دارد و امروز مستهلک‌ شده و سرمایه‌گذاران می‌توانند با هدف صادرات محصولات تولیدی آن در این محل سرمایه‌گذاری کنند.

به گفته خدابخش از بیله سوار تا مسکو به‌ صورت زمینی ۲۴ ساعت راه داریم و تمامی محصول تولیدی کشت و صنعت می‌تواند برای هدف صادرات برنامه‌ریزی شود.

وی به‌ ضرورت ورود تجار به عرصه‌های جدید بازرگانی اشاره و تأکید کرد: پیش از این مراودات و تجارت بر اساس اعتماد بود اما در حال حاضر به دلیل تحولات منطقه و شرایط کشورها لازم است تجار از شیوه‌های نوین و مدرن استفاده کنند.

استاندار اردبیل با اشاره به ظرفیت منطقه آزاد تجاری استان برای تجار روسی و آذری و سایر کشورها از جمله تأکیدات امروز در استان را توجه به صنایع تبدیلی و فرآوری عنوان کرد و بیان داشت: امسال ۸۰۰ هزار تن سیب‌زمینی تولید شده که برخلاف سال گذشته وضعیت صادرات مطلوبی دارد.

خدابخش از اعلام آمادگی یک سرمایه‌گذار جهت تبدیل این محصول به پروتئین خبر داد و متذکر شد: صادرات خام به دلیل اینکه ارزش‌ افزوده حداقلی دارد مورد پذیرش نیست و ما تأکید داریم محصولات به‌صورت فرآوری شده صادر شود.

رئیس شورای اداری استان به اکتشاف چاه‌های نفت در مغان نیز اشاره کرد و بابیان اینکه چاه‌های آزمایشی احداث شده اما میدان مشترک ندارد، تصریح کرد: در حال حاضر چاه‌ها آماده سرمایه‌گذاری برای استخراج است و می‌توان برای ترکیه و آذربایجان صادرات نفتی داشت.

وی در خصوص ظرفیت‌های استان برای حضور سرمایه‌گذاران کشورهای آفریقایی به ظرفیت‌های گردشگری اشاره کرد و افزود: بعد از احیای این ظرفیت به‌مرور زمان می‌توان زمینه مراودات تجاری را نیز شکل داد.

خدابخش با خطاب به رایزن ایران در آذربایجان خواستار رفع مشکل یکی از تجار استان اردبیل شد و تصریح کرد: این سرمایه‌گذار واحد سنگ‌بری در استان با ظرفیت اشتغال هزار نفر ایجاد کرده بود و برای توسعه متروی مسکو سنگ به فروش می‌رساند.

وی افزود: باوجود اینکه این سرمایه‌گذار برای ایجاد واحدهای تولیدی شیرینی‌ها، کفش، چرم و لباس برنامه‌ریزی داشت اما به دلایلی در آذربایجان بازداشت‌ شده و حق ورود به ایران را ندارد.

استاندار اردبیل از دیگر ظرفیت‌های مستعد سرمایه‌گذاری را خطوط هوایی دانست و با یادآوری برقراری دو پرواز اردبیل به استانبول افزود: به دلیل اینکه پروازها هفتگی بود و هیچ تاجری تمایل نداشت یک هفته در ترکیه بماند چندان استقبال نشد.

خدابخش با اشاره به وجود ۲۰ میلیون نفر علوی در ترکیه و اقبال عمومی آن‌ها به بقعه شیخ صفی‌الدین تأکید کرد: می‌توان با استفاده از این مهم ظرفیت پروازهای خارجی با پتانسیل توریسم را افزایش داد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی