انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

ارتفاع برف در گردنه حیران به 50 سانتی‌متر رسید

چهارشنبه, ۷ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۴۳ ق.ظ

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از بارش شدید برف در محورهای کوهستانی این استان خبر داد و گفت: ارتفاع برف در گردنه حیران به 50 سانتی‌متر رسیده است.

خبرگزاری فارس: ارتفاع برف در گردنه حیران به 50 سانتی‌متر رسید
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، توده هوای سرد از روز سه‌شنبه از طرف غرب کشور وارد گیلان شده و باران و برف را همراه این سامانه بارشی وارد استان کرده است.

نیروهای راهداری از عصر دوشنبه هفته جاری برف‌روبی از محورهای مواصلاتی گیلان به‌ویژه جاده‌های کوهستانی را آغاز کردند و این روند برای باز نگه‌داری جاده‌ها ادامه دارد.

شعبان‌علی خاوری در جریان برف‌روبی جاده «ضیابر ـ پیربازار» با اشاره به آغاز بارش برف از روز گذشته در نقاط مختلف گیلان اظهار کرد: 42 گروه راهداری با 264 دستگاه انواع ماشین‌آلات راهداری سنگین و نیمه سنگین در حال برف‌روبی از جاده‌های استان هستند.

وی به وجود 17 راهدارخانه ثابت و 9 راهدارخانه سیار در محورهای مواصلاتی گیلان اشاره کرد و افزود: از مهر ماه امسال تعداد 481 نفر نیروی انسانی برای باز نگه‌داشتن محورهای مواصلاتی استان به‌کارگیری شدند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه بارش برف تردد در محورهای کوهستانی را با کندی مواجه کرده است، تصریح کرد: گروه‌های راهداری تلاش خود را برای باز نگه‌داری و ایمن‌سازی محورهای برف‌گیر استان به‌کار گرفتند.

خاوری از بارش برف در مناطق کوهستانی رضوانشهر خبر داد و بیان کرد: ارتفاع برف در محور «بهارستان ـ آقچای» در آستارا، محورهای مواصلاتی لاهیجان و محور کوهستانی امامزاده ابراهیم (ع) در شفت به 40 سانتی‌متر رسیده است.

*ارتفاع برف در گردنه حیران به 50 سانتی‌متر رسید

وی ارتفاع برف در محور «اسالم ـ خلخال» را 550 سانتی‌متر اعلام کرد و گفت: ارتفاع برف در گردنه حیران به 50 سانتی‌متر رسیده و تردد خودروها با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با تاکید بر استفاده از زنجیر چرخ در گردنه «کوهین» در محور «رشت ـ قزوین»، خاطرنشان کرد: بارش شدید برف در محور «آبی‌نام ـ دیلمان» در سیاهکل ادامه دارد و ارتفاع آن به 30 سانتی‌متر رسیده است.

خاوری به بارش شدید برف در مناطق جلگه‌ای گیلان اشاره کرد و یادآور شد: بارش برف در محورهای ارتباطی رشت، آستانه‌اشرفیه، فومن، ماسوله، ماسال، شفت و ... ادامه دارد و ارتفاع آن در این مناطق به 15 سانتی‌متر رسیده است.

*تمام راه‌های گیلان باز است

وی با بیان اینکه تمام راه‌های گیلان باز است، اظهار کرد: تردد در مناطق کوهستانی با زنجیر چرخ امکانپذیر است و راهداران با نمک‌پاشی جاده‌ها و برف‌روبی مداوم مانع از نشستن برف بر جاده‌ها می‌شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان خواستار به همراه داشتن سوخت کافی، وسایل گرمازا و زنجیر چرخ توسط رانندگان شد و افزود: رانندگان قبل از حرکت می‌توانند آخرین وضعیت راه‌ها را از طریق تلفن گویای 141 و شماره تماس 33311111ـ013 دریافت کنند.

خاوری با اشاره به ذخیره‌سازی یک‌هزار و 500 تن نمک و ماسه برای جلوگیری از یخ‌زدگی جاده‌ها در گیلان، بیان کرد: تمام مخازن سوخت راهدارخانه‌های گیلان به طور کامل پر شده است.

*استفاده از دوربین‌های نظارتی در جاده‌های گیلان

وی از استفاده از 22 دوربین نظارتی در جاده‌های گیلان خبر داد و تصریح کرد: استفاده از دوربین‌های جاده‌ای در انجام عملیات‌های راهداری مهم است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان به شش میلیون متر مکعب عملیات برف‌روبی از ابتدای فصل پاییز تاکنون در استان اشاره کرد و گفت: 250 تن مخلوط نمک و ماسه برای یخ‌زدایی در جاده‌های گیلان استفاده شده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی