انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی از ارائه تسهیلات ویژه برای ساخت مسکن در مناطق بافت فرسوده اردبیل خبر داد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل ، نریمان مصطفایی در بازدید از بافت های فرسوده و سکونت گاه های غیررسمی شهر اردبیل افزود: تسهیلاتی برای ساخت یک هزار و 500 واحد برای ساکنان مناطق بافت فرسوده شهری و سکونت گاه های غیررسمی با هدف توانمند سازی آنها در نظر گرفته شده است.
به گفته او ، دولت در قالب بسته خروج از رکود دو هزار میلیارد ریال به عنوان یارانه در اختیار بانک مسکن قرار داده تا 50 هزار وام پرداخت کند که با مشارکت مدنی سود تسهیلات در دو سال اول 14 درصد و 10 سال پس از آن 11 درصد می شود که اگر مبحث انرژی در ساخت و سازها رعایت شود دو درصد نیز کاهش یافته و به 9 درصد می رسد.
او بیان کرد: سکونت گاه های غیررسمی در شهرهای اردبیل ، پارس آباد و مشگین شهر شناسایی و برنامه لازم برای توانمندسازی آنها تدوین شده که می توان به ساخت خانه محله و بهسازی معابر اشاره کرد که باید برای اجرای این برنامه اقدام های لازم توسط شهرداری ها و دستگاه های ذیربط انجام شود.
وی در زمینه بافت های فرسوده استان اردبیل گفت: شناسایی بافت های فرسوده در شهرهای اردبیل ، پارس آباد، مشگین شهر و خلخال به انجام رسیده و برنامه ها و پروژه ها نیز برای بهسازی و نوسازی این بافت ها تدوین و تعریف شده است.
مصطفایی به مرمت و بهره برداری مجدد از بناهای ارزشمند تاریخی اشاره و اظهار کرد: آثار تاریخی پس از مرمت و باز تعریف فعالیت اقتصادی و اجتماعی در اختیار یک نهاد صنفی قرار می گیرد تا هم حفاظت اثر را بر عهده داشته باشند و هم فعالیت و جنب و جوش زندگی در آنها تداوم یابد.
مدیرکل دفتر ستاد ملی بازآفرینی شهری پایدار وزارت راه و شهرسازی گفت: با همکاری میراث فرهنگی و شهرداری ها از طریق اداره کل راه و شهرسازی استان می توان نسبت به تشکیل خانه گفتمان شهر اقدام کرد تا به عنوان تالار گفتمان شهری مورد استفاده صنف ها مختلف قرار بگیرد.
او افزود: در جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری قرار شد ستاد استانی هر هفته دو بار با ریاست معاون عمرانی استاندار و هر ماه یک بار با ریاست استاندار تشکیل و نسبت به فعال سازی کارگروه های پنجگانه زیرمجموعه ستاد اقدام شود.
مصطفایی با بیان اینکه بازآفرینی شهری امری چند بعدی و فرابخشی است گفت: کارگروه های تخصصی باید در مجموعه ستاد استانی شکل بگیرد تا بتواند خوراک فکری ستاد را تامین و به مرحله اجرا برساند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی