انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

در صورتی که برومند بخواهد به رفتارهای غیرقانونی و اظهارات و هتاکی‌های خود ادامه بدهد، مجبور هستم برخی از عملکرد این نماینده را در اختیار مردم قرار دهم.

مصطفی‌ افضلی‌فرد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در واکنش به اظهارت رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل در مورد عزلش از دبیری مجمع، اظهار کرد: در نهج‌البلاغه کتاب گران‌سنگی که امام علی (ع) آن را به کلام گوهربار خود زینت داده‌اند از جمله پایه‌های عدالت، علم عمیق و فهم خوب یاد شده که بنده اعلام می‌کنم برومند فاقد علم عمیق و فهم خوب است.

وی تصریح کرد: اظهارات او در سمت رئیس مجمع غیرقانونی، عوام‌فریبی و تبلیغاتی است، چراکه بر اظهارات خود دلیل کافی دارم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: اولاً رئیس دوره‌ای مجمع طبق آیین‌نامه داخلی هیچ اختیاری از خود ندارد و تنها مسئول اجرای مصوبات مجمع است و در دوره مسئولیت او نیز تاکنون دو بار جلسه تشکیل دادیم که موارد تخلفات او مشهود است.

افضلی‌فرد عنوان کرد: در هر دو مورد برومند برخلاف مصوبه مجمع در صدد بوده خواسته‌های شخصی و نفسانی خودش را عملی کند و به نحوی مصوبات مجمع را نقض کرده است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در بند چهار صورتجلسه نخست، اعضای مجمع مصوب کردند که به وزیر نیرو در مورد اقدام خودسرانه خود در تمدید مدیرعاملی شرکت آب منطقه‌ای تذکر بدهند تا تمدید تأمل‌برانگیز مدیرعاملی آب منطقه‌ای استان مشخص و معلوم شود، اما رئیس مجمع برخلاف مصوبه به جای تذکر بنا به دلایلی که خود بهتر می‌داند، مصوبه اعضای مجمع را نقض کرده و به جای تذکر از وزیر نیرو تشکر کرده است.

افضلی‌فرد اضافه کرد: در جلسه دوم در مورد یکی از مدیران استان که بنا بود توسط استاندار مدیران مورد نظر معرفی شده و با نظر مجمع اقدام به تغییر و یا ابقا آنها شود، از پنج نفر حاضر در جلسه چهار نفر به یک مدیر به صورت رأی مخفی و کتبی دادند، در حالی که برومند به شخص دلخواه خود رأی شفاهی داد.

وی ادامه داد: برومند به جای تمکین در برابر اعضای مجمع و عمل به وظیفه قانونی خود به دلایلی که همه می‌دانند نظر اعضای مجمع را دلخواه خود تشخیص نداد و با کمال تأسف و حیرت خطاب به نمایندگان گفت که باید به گزینه من رأی بدهید و حتی اعلام کرد چرا از من مشورت نگرفتید.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی تبیین کرد: جالب توجه بود که برومند مصوبه مجمع نمایندگان را از دست نماینده خلخال گرفته و آن را پاره کرد که این مغایر با موازین انسانی و حرکتی غیراخلاقی و غیراساسی بود که بنده اعتراض شدید خودم را به عنوان دبیر مجمع اعلام کردم.

* امکان برکناری برومند از ریاست مجمع وجود دارد

افضلی‌فرد افزود: قرار است در جلسه آتی اقدام به عزل و برکناری برومند از ریاست مجمع کنیم، چراکه حرکت‌های او منطقی به نظر نمی‌رسد.

وی متذکر شد: مواردی که در مورد عزل و نصب‌های مدیران مطرح شده به لحاظ حقوقی از طریق هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و از طریق دادگاه ویژه روحانیت قابل پیگیری است.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در مورد عزل بنده که برومند صحبت‌هایی را داشته، باید بگویم طبق آیین‌نامه مجمع عزل و نصب رئیس و دبیر با نظر و رأی اعضای مجمع است و رئیس مجمع اختیار آن را ندارد که فردی را به عنوان دبیر عزل و یا نصب کند.

وی تأکید کرد: در این باره باید اعلام کنم که عزل بنده توسط برومند شبیه به عزل سلیمان توسط مورچه است.

افضلی‌فرد، حساب مردم غیور مغان را از نماینده اخراجی مجلس چهارم جدا دانست و اضافه کرد: از ابتدای انتخاب بنده به نمایندگی مردم از اهالی پارس‌آباد، اصلاندوز، بیله‌سوار به دفتر بنده در اردبیل و تهران مراجعاتی بود و بنده نیز پیگیر مشکلات و مسائل مردم این منطقه بودم.

وی خاطرنشان کرد: ای کاش برومند آن قدر که به خاطر عدم انتخاب یک مدیر مورد نظر خود در مجمع تلاش کرده و حساسیت به خرج داده و حتی صورتجلسه را پاره کرد، یک دهم آن غیرت و احساس را در زمینه تقلیل حقابه مغان از رودخانه ارس داشت تا امروز مشکلاتی را در این حوزه شاهد نبودیم.

نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:‌ امیدواریم مردم مغان در انتخابات پیش‌رو فردی قانونمند، شجاع، امین و توانمند را راهی مجلس کنند تا پیگیر مشکلات آنها باشند.

این نماینده مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در صورتی که برومند بخواهد به رفتارهای غیرقانونی و اظهارات و هتاکی‌های خود ادامه بدهد، مجبور هستم برخی از عملکرد این نماینده را در اختیار مردم قرار دهم.

افضلی‌فرد در پایان عنوان داشت: ما نیز می‌دانیم که اظهارات او اظهارات قاطبه مردم شریف مغان نیست و بیشتر مورد پسند افراد قانون‌شکن است و عموم مردم مغان در انتخابات پیش‌رو نتیجه این عملکرد نماینده پارس‌آباد را با رأی خود می‌دهند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی