علیرضا قادری

ساوالان خبر: علیرضا قادری در گفتگو با خبرنگار شکوه فرهنگ با اشاره به انتخابات پیش رو اظهار کرد: تلاش همه برای برگزاری پرشکوه و سالم انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان در اسفندماه برگزار است.

 دادستان نمین گفت: اعضای شورای اداری، مدیران و مسئولان ادارت و اعضای هیئت اجرایی به عنوان مجریان انتخابات باید به دور از جناح بندی گرایشات سیاسی، بی طرفانه انتخابات را برگزار کنند.

وی افزود: در جایگاه مدیر، مسئول و هیئت اجرایی هیچ فردی نمی تواند فعالیت های انتخاباتی داشته باشد و دارای ممنوعیت است.

 دادستان نمین با بیان اینکه متاسفانه گزارشات رسیده حاکی از آن است که برخی از مسئولان و هیئت‌های اجرایی تبلیغات و فعالیت‌های انتخاباتی دارند، اظهار کرد: در جلسه شورای اداری آخرین تذکرات لازم داده شد و با مسئولان، مدیران و هیئت اجرایی شهرستان اتمام حجت شد.

 وی گفت: اگر یک مسئولی در وقت اداری با امکانات دولتی برای له یا علیه یک کاندید فعالیت کند مرتکب “جرم” شده است.

 قادری افزود: البته پر واضح است که انجام هرگونه فعالیت های انتخاباتی مسئولان ادارات در خارج از وقت اداری نیز صحیح نیست.

 دادستان نمین بیان کرد: نهاد های نظارتی نیز حتماً باید چنین جرم‌هایی را گزارش دهند و به هر طریق ممکن  اگر تبلیغات و فعالیت های انتخاباتی مسئولان به دست ما برسد به عنوان مدعی العموم می توانیم تشکیل پرونده داده و اعلام جرم کنیم.

 وی خاطر نشان شد: شأن و جایگاه مسئولان شهرستانی فراتر از آن است که به عنوان یک مهره تبلیغاتی و برگزار کننده جلسات تبلیغاتی برای کاندیداها ایفای نقش کند.

 قادری با بیان اینکه هر یک از اعضای هیئت اجرایی که خواهان انجام تبلیغات برای کاندیدایی باشد باید از عضویت در هیئت اجرایی خودداری کند، اظهار کرد: هیئت اجرایی یعنی برگزار کننده انتخابات شهرستان و اگر یکی از اعضا از کاندیدایی حمایت کند در واقع عدالت از وی ساقط می شود و اگر با عدالت نیز عمل کند اقدام به شائبه آفرینی کرده است.

 وی گفت: اگر تاکنون کسی از کاندیدای خاصی حمایت می کرد، باید رسماً با عنوان اینکه عضو هیئت اجرایی است، اعلام بی طرفی کند و از اقدام بر له و علیه کاندیداها خودداری کند.

 وی گفت: اگر مسئول و هیئت اجرایی  نسبت به انجام فعالیت های تبلیغاتی اقدام کند، تخلف محسوب نمی شود بلکه آنها مرتکب جرم شده اند و طبق قانون برخورد خواهیم کرد.