انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آنچه درتبلیغات نامزدها بایدحاکم باشد

دوشنبه, ۲۶ بهمن ۱۳۹۴، ۱۰:۵۱ ق.ظ

اسدالله اکبر مجداسدالله علی اکبری مجد*

تبلیغات یکی ازابزارهای بسیارمهم وتاثیر گذاردرمیزان موفقیت یک نامزد انتخاباتی دررقابت بارقیبان به شمارمی آید. امروزه داشتن پول هنگفت ، نیروی انسانی عظیم ویا سرمایه های اجتماعی بزرگ ، ازعوامل اصلی پیروزی در میدان رقابت انتخاباتی محسوب نمی شود، چراکه بودند نامزدهایی که در دوره های قبلی پولهای بسیار سنگینی هزینه کردند ولی توفیقی بدست نیاوردند ، بودند کسانی که از سرمایه اجتماعی ونیروی انسانی بزرگی بهره بردند ولی نتوانستند نتیجه مطلوب راکسب کنند . آنچه دراین می تواند تعیین کننده باشد ، میزان اعتقاد وباورمردم به برنامه ها ، شعارها وپیام های نامزدهای انتخاباتی است.

این رویداد بزرگ سیاسی می بایست بدون التهاب آفرینی برگزار شود . احزاب ، جناحهای سیاسی ، رسانه های ارتباط جمعی وبخصوص نامزدهای انتخاباتی ، حرکات ، اقدامات واظهاراتی که به معنای التهاب آفرینی باشد، انجام ندهند چراکه این کاراقدامی است دربرابرمنافع ملی ومصلحت کشور. سربلندی ایران اسلامی ونظام جمهوری اسلامی مهمتر از هرچیز دیگر باید باشد.

پرهیزازسیاه نمایی ، خودداری ازبرانگیختن احساسات قومی ، پرهیز ازتحریک نامزدها علیه یکدیگر ، صداقت ، تطابق پیام ها وشعارهاباتوانایی ها ، راهکارهای عملی ، پرهیز ازایجادیاس وناامیدی ، احترام به حریم سایر نامزدها وشخصیت ها ، پرهیز از زیرسئوال بردن نامزدها ی دیگر ازجمله اصولی است که درتبلیغات انتخاباتی باید رعایت وحاکم باشد.

علاوه برنکات مذکور، رعایت موارد زیر درتبلیغات انتخابات می بایست مد نظرقرارگیرد :
– عدم بهره برداری ابزاری ازبرخی مسائل ومشکلات موجود اجتماعی درجامعه مانند بیکاری ، تورم ، گرانی ، افزایش طلاق وکاهش ازدواج ، مشکلات کاری وکارگری ، دانشجویی ، قومی ومذهبی ، فرهنگیان و…
– عدم سوء استفاده ازشخصصیت های نظام برای کسب آراء بیشتر
– خودداری ازدادن وعده های آرمانی وغیرعملی
– اجتناب ازتبلیغاتی که باهزینه های سنگن همراه است
– عدم بهره مندی از رانت های قدرت وثروت
– پرهیز ازبداخلاقی ها وتحرکات نسنجیده وخلاف شئون ازسوی هواداران
– کنترل رفتارها واحساسات هواداران
– خودداری از استفاده بیت المال وامکانات اداری
– قانون محوری و مقید بودن به دستورالعملهای انتخاباتی

درکنار این نبایدهای تبلیغات انتخاباتی که می بایست از سوی تمامی نامزدها رعایت شود ، ، رعایت اخلاق انتخاباتی ، دادن تحلیلی درست درخصوص مسائل مختلف کشوری ، منطقه ای وتحولات جهانی ونقش واهمیتی که برگزاری این انتخابات همراه با مشارکت حداکثری می تواند درآن داشته باشد ، حائزاهمیت خواهد بود . باید به مواردی تاکید نمود که وحدت وانسجام ملی را تقویت نماید. به انتخابات به عنوان یک فرصت برای تقویت استقلال کشورومقابله باتوظئه های دشمنان نظام نگریسته شود. برگزاری انتخابات عاملی برای ایجاد نشاط وامیدواری درکشور باشد ، باید مصالح عمومی ومنافع ملی را مقدم برمصالح شخصی وکسب آرای بیشتر کرد ونکته بسیارمهم اینکه هیچ یک ازنامزدهای انتخاباتی قبل از مشخص شدن نتیجه انتخابات ، خود راپیروز اعلام نکنند.
هرچقدر صداقت وانصاف درتبلیغات نامزدهای انتخاباتی بیشتر دیده شود ، هرچه تبلیغات نامزدهای انتخاباتی منسجم تربوده ورضایت مردم را به همراه داشته باشد، میزان حضور در پای صندوق های اخذ رای هم بیشتر خواهدبود واین حضورحداکثری باعث مشروعیت ومقبولیت کلیت نظام شده وپایه های آن رامستحکم تر خواهدکرد واراده ملی بهتر تبلور یافته و موجب اقتداروعظمت خواهدشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی