انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رئیس پلیس راه استان اردبیل گفت: آموزش رانندگان آمار تصادفات حادثه‌ساز را به حداقل می‌رساند.

خبرگزاری فارس: آموزش رانندگان آمار تصادفات حادثه‌ساز را به حداقل می‌رساند
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حجت فتاحی عصر امروز در جلسه بررسی ابعاد مختلف حوادث رانندگی در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی در اردبیل اظهار کرد: ما باید رانندگان را به اهمیت رعایت قوانین و مقررات و الزام آنها به حفظ این مقررات بیش از گذشته آگاه کرده و تلاش کنیم تا سلامت راه، بهبود وضعیت ساختار راه، ارتقاء آموزش و آمادگی رانندگان را فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه 66 درصد تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل در روز و کمتر از 34 درصد این تصادفات در شب اتفاق می‌افتد، تصریح کرد: این آمار نشان می‌دهد که اصلی‌ترین عامل تصادفات عدم پایبندی رانندگان به قوانین و مقررات است و محدود شدن دید راننده چندان تأثیری در حوادث ناگوار جاده‌ای ندارد.

رئیس پلیس راه استان عامل اصلی تصادفات را در جاده‌ها و محورهای مواصلاتی استان تخطی از سرعت مطمئنه و عدم کنترل خودرو توسط راننده اعلام کرد و گفت: نیمی از تصادفات جاده‌ای در استان اردبیل در محورهای اصلی و مابقی نیز در محورهای فرعی و روستایی رخ می‌دهد.

فتاحی به ساعات اوج بروز حوادث و تصادفات رانندگی نیز در محورهای مواصلاتی استان اشاره کرد و افزود: ساعات اوج تصادفات 16 تا 20 عصر است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در برخورد وسایل نقلیه واژگونی با 26 درصد بیشترین علل و عوامل تصادفات فوتی و جرحی به شمار می‌رود.

فتاحی با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون از آمار فوتی‌های تصادفات بیش از 240 نفر بومی و حدود 90 نفر غیربومی بودند، اضافه کرد: ما باید بیشترین تمرکزمان را در کنار آگاه‌سازی همه رانندگان به فرهنگ‌سازی رانندگی از سوی رانندگان استان متمرکز کنیم تا نرخ تصادفات در استان کاهش یابد.

وی بی‌توجهی به رعایت قوانین و مقررات رانندگی را یادآور شد و ادامه داد: متأسفانه رقم حوادث توسط رانندگان بومی بالاست و باید آموزش‌ها و فرآیند آگاه‌سازی‌ها در این حوزه همچنان افزایش یابد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی