انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

اردبیل - ایرنا - استاندار اردبیل برگزاری دوره آموزشی ادبیات و الزام های سرمایه گذاری را برای دستگاه های اجرایی متولی اقتصاد و اشتغال استان ضروری دانست.

به گزارش ایرنا مجید خدابخش روز یکشنبه در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال استان از مدیران دستگاه های اجرایی و بانک های عامل خواست با تلاش جهت خروج از رکود و توسعه اشتغال، کام مردم را از فرصت طلایی رفع تحریم ها شیرین کنند.
وی افزود: چند سرمایه گذار بزرگ در حال مطالعه و بررسی شرایط سرمایه گذاری خود در استان هستند و آشنایی دستگاه های اجرایی مرتبط با روش های تامین منابع مالی و مکاتبه های بازرگانی برای جذب سرمایه گذاران ضرورت دارد.
وی اظهار کرد: ایران در بانک توسعه اسلامی سهام دار است و استفاده از ظرفیت مالی آن به عنوان بهترین بانک قرض الحسنه برای توسعه اشتغال در استان لازم است.
خدابخش بیان کرد: مجوز فعالیت طرح های جدید باید با لحاظ ظرفیت کار و بازار واحدهای مشابه موجود صادر شود تا افزایش واحدهای راکد مشابه را در استان شاهد نباشیم.
استاندار اردبیل ادامه داد: در برخی موارد علت رکود یک واحد تولیدی، تحریم بانک عامل بوده و سرمایه گذار مربوطه قصوری نداشته است و بانک ها برای آزاد سازی منابع مالی خود از واحدهای راکد باید به جای اتکا به قوانین موجود، راهکارهای جدید تعریف و اجرا کنند.
خدابخش اضافه کرد: اثر رفع تحریم ها به سرعت در بنگاه های اقتصادی نمایان خواهد شد و مدیران دستگاه های اجرایی در برداشتن گام های بلند برای خروج از رکود بعد از تحریم ها، مسوولیت سنگینی دارند.
وی بر برگزاری جلسات هفتگی بررسی و رفع موانع پرداخت تسهیلات اشتغالزایی در استان با شرکت دستگاه های متولی و بانک های عامل تاکید کرد.
حسین منوری مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل نیز در این جلسه سهم ابلاغی استان از محل تسهیلات مشاغل خانگی در سال جاری را 63 میلیارد ریال اعلام کرد و از معرفی 791 طرح اشتغال خانگی به بانک های عامل برای جذب 86 میلیارد ریال تسهیلات خبر داد.
وی همچنین میزان پرداخت اخیر بانک های عامل استان از محل تسهیلات اشتغالزایی به طرح های معرفی شده قبلی را 65 میلیارد ریال ذکر کرد.
احد پنبه ای مدیرکل تامین اجتماعی استان اردبیل هم در این جلسه مجموع بیمه شدگان استان را تا آبان ماه سال جاری 560 هزار نفر، تعداد بیمه شده اصلی را 175 هزار نفر و شمار بیمه شدگان بیکاری را یک هزار و 608 نفر برشمرد و رشد تعداد افراد تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی استان را در برنامه پنجم توسعه چشمگیر توصیف کرد.
بهروز زلالی مدیرکل کمیته امداد امام (ره) استان اردبیل نیز در این جلسه از پرداخت 42 درصد از 372 میلیارد ریال سهم تسهیلات اشتغالزایی این نهاد در استان در سال جاری برای دو هزار و 400 متقاضی معرفی شده خبر داد.
7124/ 1257

انتهای پیام /* 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی