ساوالان خبر: مدیرکل امور مالیاتی استان اردبیل تاکید کرد که یارانه پرداختی در این استان ۷.۵ برابر بیشتر از اعتبارات سالانه عمرانی اختصاص یافته به این استان است.

به گزارش مهر، رسول نوع پرور در آیین افتتاح ولین مرکز ارزش‌افزوده امور مالیاتی در اردبیل تصریح کرد: در حال حاضر هفت هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال یارانه در این استان پرداخت می شود اما در مقابل اعتبار عمرانی فقط هزار میلیارد ریال است.

وی تاکید کرد: به منظور تعادل بخشی به این وضعیت، امور مالیاتی دو موضوع طرح جامع مالیاتی و نظام مالیات بر ارزش‌افزوده را قویا دنبال می کند.

مدیرکل امور مالیاتی استان توجه به شیوه های تامین مالی را نیاز امروز کشور دانست و افزود: مالیات صرف پر کردن جیب دولت نیست، بلکه به عنوان ابزاری است که می تواند به تولید جهش داده و از سوی دیگر با پدیده قاچاق مبارزه کند.

وی با تاکید به جایگاه مالیات تجهیز و ساخت ساختمان هایی که بتواند در راستای تهسیل اهداف مالیات تاثیرگذار باشد را ضروری دانست.

نوع پرور با بیان اینکه مسیر فعلی اقتصاد نشان می دهد بعد از تحریم ها بنا به گفته رهبری کشور از دو موضوع اقتصاد دولتی و وابستگی کشور به منابع ارزی آسیب دیده است، اضافه کرد: در بعد از تحریم نیاز است تامید درآمد کشور اصلاح شود.

وی در خصوص تامین مالی ساختمان ارزش‌افزوده با بیان اینکه ۹۰ درصد اعتبار آن به صورت ملی تامین شده است، اضافه کرد: قرار بود ۶۰ درصد از محل اعتبارات ملی تامین شود و در حال حاضر مازاد هزینه برای تعمیر و تجهیز ساختمان های دیگر صرف خواهد شد.