انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

افشاگری تازه نماینده آستارا علیه نماینده اردبیل

چهارشنبه, ۲۸ مرداد ۱۳۹۴، ۰۶:۱۹ ب.ظ

این ماجرا تا آنجا پیش رفت که داستان گردنه «حیران» به بگومگوی دو نماینده مجلس نهم ختم شد و صفر نعیمی‌رز، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، در برنامه زنده تلویزیونی از دست داشتن برخی اعضای خانواده «کمال پیرمؤذن» در زمین‌خواری حیران گفت و پیرمؤذن نیز از ردپای برادر و فرزند نعیمی‌رز در برخی تخلف‌های استان پرده برداشت.

کسانی که در این قسمت ها ویلاسازی کرده اند، هم اکنون آبهای سرگردان، آب های چشمه ها و رودخانه ها را به ویلاها و استخرهای خصوصی خودشان سرازیر کرده اند، و پایین دست مردمان فقیر از بی آبی در تنگنا قرار گرفته اند.

 
جزئیات جدید از زمین خواری گردنه حیران گردنه حیران مسیر راه ارتباطی آستارا به اردبیل که با منظره‌ طبیعی بی‌نظیر خود، برای مسافران عبوری چشم‌نوازی می‌کند، از چندی پیش با افشای زمین خواری و ویلاسازی به صدر اخبار آمد؛ بنابراین، 160 هکتار زمین خواری اراضی زیبای گردنه حیران، مابین شهرستان های آستارا و اردبیل، در کمیته ویژه در دست بررسی است.

به گزارش «تابناک»، به دنبال تشدید تخلفات در گردنه حیران، استاندار گیلان از تشکیل کمیته ویژه برای مقابله با زمین خواری در این منطقه خبر داد. دوشنبه گذشته نیز نشست ستاد مبارزه با مفاسد اقتصادی در دفتر معاون اول رئیس‌جمهور برگزار شد؛ نشستی که در آن بر سر پرونده زمین‌خواری در گردنه حیران بحث شد و تیمی برای بررسی وضعیت پرونده «گردنه حیران» به این منطقه رفتند تا این گزارش به ستاد ارائه شود.

این ماجرا تا آنجا پیش رفت که داستان گردنه «حیران» به بگومگوی دو نماینده مجلس نهم ختم شد و صفر نعیمی‌رز، از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس، در برنامه زنده تلویزیونی از دست داشتن برخی اعضای خانواده «کمال پیرمؤذن» در زمین‌خواری حیران گفت و پیرمؤذن نیز از ردپای برادر و فرزند نعیمی‌رز در برخی تخلف‌های استان پرده برداشت.

گفت و گوی پیر مؤذن با تابناک در روزهای گذشته از طریق این رسانه اطلاع رسانی شد؛ اما اکنون نعیمی زر در خصوص این گفته های نماینده اردبیل پاسخ داده است.

نعیمی رز درباره این موضوع اظهار داشت: پنجشنبه گذشته در تماسی که از طرف برنامه گفت و گوی خبری که در صدا و سیما در حال پخش بود با من تماسی گرفته و از من در باره زمین خواری در منطقه حیران پرسیده شد.

این نماینده مجلس گفت: در بین سال های 87 و 88 بحث زمین ها مطرح و بالا رفتن قیمت زمین توسط نماینده، فرماندار و بخشدار وقت در این منطقه شروع شده است و سازمان های منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، اداره ثبت اسناد و املاک و بنیاد مسکن نیز این افراد را در این کار کمک کردند.

وی گفت: بعد از اقدامات انجام شده، این افراد، پای دیگران را به آن باز کردند؛ از جمله آقای احمد علی رستمی که به گفته خودشان 7 هکتار زمین در اختیارش گذاردند؛ این در حالی است که اولاً این زمین بیش از 7 هکتار بوده و همچنین زمین تملک شده بدون هیچ گونه سند قانونی واگذار شده است.

نعیمی گفت: این فرد در زمین هایی که اکنون در اختیارش است، اقدام به راه اندازی کارتینگ، تله کابین و پیست اسکی و موارد دیگر کرده است. همچنین در این فرایند حدود 160 هکتار زمین کشاورزی جزء طرح هادی حساب شده است، در صورتی که اگر سه روستای حیران علیا، سفلا و وسطی را با هم تجمیع می کردند، حدود 30 هکتار زمین می شد، ولی اینها 160 هکتار از زمین های مردم را تصاحب کردند.

نماینده آستارا گفت: بعد از این کار و فراهم شدن زیرساخت ها در این منطقه، بار دیگر این افراد تجمع کردند و 100 هکتار دیگر را نیز تحت عنوان بازنگری طرح هادی، به آن افزودند و قصد داشتند، 160 هکتار را به 260 هکتار برسانند؛ اما در جابجایی دولت ها این کار لو رفت و در این دولت قضیه گیر کرده است؛ اما باز در این شرایط هم ساخت و سازهای غیر مجاز در محدوده این 100 هکتار انجام شده است.

نعیمی گفت: کسانی که در این قسمت ها ویلاسازی کرده اند، هم اکنون آبهای سرگردان، آب های چشمه ها و رودخانه ها را به ویلاها و استخرهای خصوصی خودشان سرازیر کرده اند، و پایین دست مردمان فقیر از بی آبی در تنگنا قرار گرفته اند.

نعیمی گفت: در این حین، من از برادر آقای پیرمؤذن که در این قسمت ویلا دارد، به همراه چند نفر دیگر نام بردم، اما نام خود پیرموذن در آنجا نبود و ایشان ناراحت شده بودند و می گفتند که برادرشان در آنجا زمینی ندارد؛ اما من رفتم و اسناد را بررسی کردم و متوجه شدیم نه تنها وی آنجا ویلا دارد، بلکه به استناد نامه بنیاد مسکن که به استعلام بخشداری جواب داده است، گفته این ملک در خارج از طرح هادی هم قرار دارد و باید قلع و قمع شود.

این نماینده گفت: بسیاری از کسان دیگر از جمله فامیل های این نماینده و شرکای تجاری وی نیز در آنجا صاحب ملک هستند و حتی برادرخانم، بردار ایشان که اکنون ساکن آمریکاست، نیز در این منطقه ملک دارد.

گرامیداشت هفته دولت با برگزاری 2 جشنواره و افتتاح هتل در اردبیل

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ازافتتاح هتل آپارتمان قصر توحید سرعین، برگزاری جشنواره آش نیر و جشنواره بومی عرضه محصولات روستایی و عشایری بیله درق و برقراری نخستین خط پرواز مستقیم اردبیل به استانبول به مناسبت گرامیداشت هفته دولت خبر داد.

به گزارش تابناک اردبیل، کریم حاجی زاده با بیان اینکه با برگزاری دهمین جشنواره ملی آش و غذاهای سنتی در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار شهرستان نیر در 29 و 30 مرداد ماه به پیشواز گرامیداشت هفته دولت خواهیم رفت، گفت: در این جشنواره از 15 استان کشور از جمله اردبیل، گیلان، تهران، آذربایجان شرقی، لرستان، گلستان و ... حضور خواهند داشت.

وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت هفته دولت، برپایی جشنواره بومی محلی عرضه محصولات لبنی و تولیدات روستایی و عشایری در روستای هدف گردشگری بیله درق شهرستان سرعین به منظور معرفی توانمندی های گردشگری این روستا و آشنایی مسافران و گردشگران با آداب و رسوم و محصولات محلی، روستایی و عشایری تدارک دیده شده است.

این مقام مسئول با اشاره به آغاز ساخت هتل آپارتمان قصر توحید در شهرستان سرعین از سال 87، بیان داشت: این هتل آپارتمان نیز در هفته دولت به بهره برداری خواهد رسید.

حاجی زاده همچنین از برقراری نخستین پرواز مستقیم اردبیل به مقصد استانبول و برگزاری تورهای اردبیل استانبول به مدت شش شب اقامت و هفت روز در هتل های سه ستاره تا پنج ستاره استانبول به مناسبت گرامیداشت این هفته خبر داد و گفت: در راستای عقد قرارداد شرکت خدمات مسافرتی مدار با شرکت اطلس جت ترکیه، نخستین پرواز در روز پنج شنبه 29 مرداد ماه سال جاری از محل فرودگاه اردبیل انجام خواهد پذیرفت و پروازهای بعدی نیز به فاصله یک هفته از هم، در روزهای پنجم، دوازدهم و نوزدهم شهریور ماه در ساعت 4:20 بامداد از اردبیل و برگشت ساعت 11:30 به وقت استانبول برقرار خواهد بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی