انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

کدام استان‌ها بیشتر به روحانی رأی داده‌اند؟

دوشنبه, ۱ خرداد ۱۳۹۶، ۰۴:۵۶ ب.ظ

اگرچه سومین رو هم پس از برگزاری انتخابات در حال سپری شدن است، اما هنوز آمار و اطلاعات زیادی پیرامون انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور از سوی متولیان انتخابات در حال اعلام شدن است که برای مردم حائز اهمیت و قابل تامل است.


به گزارش «تابناک»، انتخابات ریاست جمهوری، شوراهای اسلامی شهر و روستای سراسر کشور و انتخابات میاندوره ای مجلس شورای اسلامی سه انتخاباتی بود که جمعه 29 اردیبهشت ماه برگزار شد و با مشارکت بی نظیر و بالای مردم که بیش از 41 میلیون نفر بود به سرانجامی شیرین رسید.

 آمار تفکیک 4 نامزد ریاست جمهوری در خارج از کشور

علی پور علی مطلق دبیر ستاد انتخابات کشور طی سخنانی اظهارداشت: در انتخابات ریاست جمهوری در هیچ یک از شعب و استان ها کمبود تعرفه نداشتیم و در این دوره از انتخابات 68 میلیون و 402 هزار تعرفه چاپ کردیم.

وی با بیان اینکه در 102 کشور انتخابات ریاست برگزار شد، گفت: تعداد رای دهندگان در خارج از کشور 170290 بودند که آرای نامزدها به شرح زیر است:

آرای روحانی: 135976 (79.4)

آرای رئیسی: 30089 (18.13)

آرای میرسلیم: 1020 (0.59)



اولین و شاید مهمترین خبری که امروز دوشنبه در سومین روز پس از برگزاری انتخابات 29 اردیبهشت می توان به آن اشاره کرد، ارائه لیست تفکیکی آراء 4 نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان های مختلف کشور است. 

از نکات قابل توجه و مهم در لیست تفکیکی منتشر شده این است که در بررسی رقابت حجج اسلام روحانی و رئیسی، مردم 7 استان خراسان شمالی، مرکزی، همدان، خراسان رضوی، سمنان، قم و زنجان رای بیشتری به «سید ابراهیم رئیسی» داده اند و «حسن روحانی» در سایر استان های کشور گوی رقابت را از اصلی ترین رقیب خود در انتخابات ربوده است. ضمن اینکه میرسلیم و هاشمی طباء نیز در هیچکدام از استان ها حائز بیشترین آراء نشده اند.

کدام استان‌ها بیشتر به روحانی رأی دادند؟


جهانگیری: رقابت تمام شد، زمان رفاقت است

معاون اول رییس جمهوری گفت: به جای رقابت، دیگر زمان رفاقت فرا رسیده است.

 اسحاق جهانگیری در توئیتر خود نوشت: «به جای رقابت، دیگر زمان رفاقت فرا رسیده است. رییس جمهور اینک رییس‌جمهور همه است و باید در شنیدن صدای تمام شهروندان مشترکا تلاش کنیم»

نکات قابل توجه در انتخابات شورای شهر تهران

لیست کامل شورای شهر تهران در حالی از سوی فرمانداری پایتخت اراده شد که حاوی نکات قابل توجه و حائز اهمیتی است از جمله اینکه  بررسی این لیست نشان می دهد در انتخاباتی نظیر شوراهای اسلامی شهر و روستا و حتی انتخابات مجلس در شهرهای بزرگ و کلان شهرها، مردم لیستی رأی می دهند.

پس از لیست امید که حائز بیشترین آراء در شهر تهران شد، اعضای لیست خدمت و سایر لیست ها نظیر لیست اعتدال و ... بیشترین اراء مردمی را به خود اختصاص داده اند و تنها یک درصد (23 نفر) از کاندیداها بالای 500 هزار رأی کسب کرده اند.

همچنین در لیست منتشر شده ازر سوی فرمانداری تهران، تنها 2 درصد (46 نفر) از کاندیداهای شورای شهر تهران بیش از صد هزار رای را به خود اختصاص داده اند و 80 درصد نامزدها هم کمتر از هزار رأی کسب کرده اند.

نتایج کامل آراء 2231 نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در تهران را می توانید از طریق لینک زیر ملاحظه بفرمائید.


 لیست نهایی اعضای شورای شهر اردبیل مشخص شد

زهرا قدیمی: ۳۲ هزار و ۹۲ رای 

علیرضا غریبی: ۲۹ هزار و ۳۳۹ رای

علیرضا پوستی: ۲۷ هزار و ۱۸ رای

حبیب الله فتحی: ۱۹ هزار و۳۳۹ رای

یعقوب عزیززاده: ۱۸ هزار و ۹۳۰ رای

یعقوب هاشمی دیزج: ۱۸ هزار و ۶۲۹ رای

یونس رونقی: ۱۷ هزار و ۸۷۷ رای

جواد انصاری: ۱۶ هزار و ۴۹۳ رای

رحیم آقازاده:  ۱۵ هزار و ۵۹۹ رای

رویا کنعانی: ۱۵ هزار و ۴۳۸ رای

حسین افسانه: ۱۵ هزار و ۲۰۱ رای

با پایان کار تطبیق لیست‌ها در نهایت ۲ نفر از اعضا با یکدیگر جابجا شدند اسفندیار هوشیار که به عنوان عضو اصلی معرفی شده بود وارد لیست علی‌البدل شده و حسین افسانه از لیست علی‌البدل شورای شهر اردبیل وارد اعضای اصلی شورا شد.


نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی