انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
بررسی شش کاندیدای مطرح این حوزه انتخابیه نشان از آن دارد پراکندگی تخصص کاندیداها اندک و جهت گیری در مسیر کمیسیون های تخصصی مهم کمرنگ و ناچیز می باشد.

 بی گمان جایگاه و نقش نمایندگان استان ها در کمیسیون های تخصصی مجلس اولین گام مهم در نقش آفرینی نمایندگان در راستای تامین منافع استان می باشد.

بررسی استراتژی استان های توسعه یافته در این راستا قابل تامل است. بطوریکه نقش این استان ها در کمیسیون های  تخصصی مهم نظیر کمسیون بودجه و کمیسیون اقتصادی بارز و مشخص می باشد. ب

عنوان نمونه نمایندگان استان آذربایجانشرقی دریک جهت گیری مشخص به سمت کمیسیون های مهمی نظیر کمیسیون اقتصادی نقش تعیین کننده ای را در این کمیسیون بر عهده گرفته اند بطوریکه ۵ نماینده از این استان عضو این کمیسیون بوده و از انطریق توانسته اند ریاست و نایب رییسی اول و دوم این کمیسیون کلیدی را بدست آورند که نقش و جایگاه آن در بررسی لایحه ایجاد مناطق آزاد استان به  وضوح برای همگان مشخص گردید.

بر این مبنا بررسی کاندیداهای مطرح حوزه انتخابیه اردبیل با رویکرد تخصص کاندیداها و امکان حضور در کمیسیون های تخصصی می تواند نقش روشنگری در راستای انتخاب کاندیداها اصلح ایفا نماید. چرا که به نظر می رسد یکی از اولویت های استان های توسعه یافته در انتخاب کاندیداها به این پارامتر مهم مربوط می شود.

بررسی شش کاندیدای مطرح این حوزه انتخابیه نشان از آن دارد پراکندگی تخصص کاندیداها اندک و جهت گیری در مسیر کمیسیون های تخصصی مهم کمرنگ و ناچیز می باشد. بطوریکه از بین این کاندیداها سه نفر دارای تخصص عمرانی هستند که می توان به آقایان نیکزاد، بدری و آذروش اشاره نمود. که انتخاب هریک از این افراد به مفهوم داشتن یک نماینده در کمیسیون عمرانی می باشد بطوریکه آقای آذروش در دوره نمایندگی خود در این کمیسیون قرار داشت.

سید کاظم موسوی با توجه به مدرک تحصیلی خود و بر اساس تجربه قبلی نمایندگی خود به احتمال قوی در کمیسیون آموزشی مجلس خواهد بود. آقای پیرموذن که هم اکنون در کمیسیون صنایع مجلس است به احتمال قوی در همان کمیسیون قرار خواهد گرفت.

همچنین رضا کریمی که لیسانس مهندسی کشاورزی و فوق لیسانس مدیریت از مرکز آموزش مدیریت دولتی دارد با توجه به تخصصش به احتمال زیاد در کمیسیون کشاورزی عضویت خواهد داشت.

دکتر  حکمت نوراللهی علاوه بر داشتن مدرک کارشناسی ارشد در رشته اقتصاد هم اکنون نیز در مقطع دکتری در رشته کارآفرینی توسعه مشغول به تحصیل می باشد و بیش از 23 سال تجربه اداری مرتبط و تدریس در مراکز دانشگاهی داخل استان و استانهای دیگر دارد و چندین مقاله و کتاب در حوزه اقتصادتدوین نموده تنها کاندیدایی است که می تواند در یکی از کمیسیون های  مهم  اقتصادی یا بودجه مجلس واقع شود.

ملاحظه می گردد که جهت گیری  تخصصی کاندیداها عموماً در مسیر کمیسیون های مهم مالی مجلس نظیر کمیسیون اقتصادی و کمیسیون بودجه نبوده است و از بین شش کاندیدای موجود فقط یک نفر دارای چنین تخصصی می باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی