انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند:«علی مطهری سرلیست شد»؛«کارگروه‌های دعا برای رفع آلودگی!»؛«دیدارهای برخی از اصولگرایان با احمدی نژاد» و ... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

 
 
تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.
 
رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.
 
در رصدخانه تیتر و خلاصه‌ای از مهم‌ترین اخباری که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد و اینک رصدخانه تابناک را می‌بینید.
 
مهر استقلال در جیب مدیرعامل راه‌آهن
 
در اتفاقی عجیب در حالی که مسئولان باشگاه راه آهن برای ثبت قرارداد حامد زمانی مدافع جدید تیمشان عجله داشتند تا وی را به بازی با فولاد برسانند این قرارداد با اشتباهی عجیب مواجه و از سوی هیات فوتبال استان تهران برگشت خورد.  پای قرارداد زمانی به جای مهر باشگاه راه آهن مهر باشگاه استقلال تهران نقش بسته بود و به نظر می رسد مهری که در دوران حضور فعالیت صادق پور مدیرعامل کنونی راه آهن در باشگاه استقلال نزد وی بوده روی قرارداد درج شده باشد!  به همین دلیل ثبت قرارداد انجام نشد و قرارداد برای اصلاح به باشگاه راه آهن برگشت و همین تاخیر سبب گردید این بازیکن وقتی به ورزشگاه برسد که راه آهنی ها مشغول گرم کردن برای شروع بازی بودند!
 
آئودی حضورش در ایران را تکذیب کرد
 
در خصوص اخبار منتشره مبنی بر واردات محصولات شرکت آئودی آگ (خودروهای سواری) در ایران، بدینوسیله توضیحاتی جهت تنویر افکار عمومی به شرح ذیل ارایه مطرح کرده است: 1-شرکت آئودی آگ (آلمان) به عنوان تولید کننده خودروهای آئودی و مالک انحصاری برند آئودی هیچ گونه نمایندگی مجاز، توزیع کننده و یا وارد کننده رسمی در کشور ایران ندارد.   2-آئودی آگ به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی اجازه واردات محصولات این شرکت، انتصاب وارد کنندگان و یا اجازه اعطای نمایندگی به هر شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی به منظور واردات محصولات آئودی به کشورجمهوری اسلامی ایران اعطا نکرده است. 3-آئودی آگ مالک انحصاری برند آئودی بوده و به هیچ شخص حقیقی یا حقوقی ایرانی یا خارجی اجازه استفاده از علامت تجاری خود در کشور جمهوری اسلامی ایران اعطا نکرده است.   4-  بدیهی است شرکت آئودی آگ انطباق کیفیت محصولاتی که بدون مجوز این شرکت و خارج از پروسه معمول فروش آئودی آگ در بازار ایران عرضه می شوند را با استانداردهای خود تضمین نمی نماید.
 
دل برخی ها هنوز با احمدی‌نژاد است
 
آیت الله هاشمی رفسنجاین در بخشی از مصاحبه با هفته نامه طلوع در پاسخ به سوال «پس از صحبت های چندی پیش حضرت عالی مبنی بر حمایت بخشی از روحانیون از تفکرات جریان انحرافی، واکنش هایی دیده شد. نظر شما در مورد واکنش این گروه ها که بعضاً اصرار دارند که انتخاب آنها در سال 84 صحیح بوده، چیست؟» گفت: بعضی از انسان ها هر کاری که می کنند، زود بر نمی گردند و اشتباهات را تکرار می کنند. مگر آن جریان که بر سر کار آمده بودند، خودشان چنین موقعیتی در جامعه داشتند؟ کسانی که به خاطر بغض، حبّ آن جریان را به دل گرفته بودند، آنها را بیش از حد تقدیس کردند و حرف هایی چون خلیفه الهی، معجزه هزاره سوم و دولت امام زمان درباره ی آنها زدند و ادعاهای واهی و کارهای آنها را پذیرفتند،در حالی که هر یک از گفتار و رفتار آن جماعت مانند اینکه می گفتند «امام زمان(عج) می آید و گردن این علما را می زند، رأی ما به خاطر حمایت بزرگان پایین آمد و یارانه پول امام زمان است و ...»، کافی بود که تبرّی بجویند. ولی دیدید که چگونه حمایت می کردند و هنوز هم دل از آنها نکنده اند.
 
نیکی کریمی خبر تلویزیون را تکذیب کرد
 
نیکی کریمی در پی مطرح شدن شایعه ثبت نامش برای نامزدی مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: متاسفم برای برنامه سینمایی که این شایعه را اعلام می‌کند. این بازیگر و کارگردان که فیلم «شیفت شب» را در حال اکران دارد در گفت‌وگوی کوتاهی با  ایسنا گفت: اخیرا متوجه شدم برنامه «هفت» که هنوز موفق به دیدن سری جدید آن نشدم از ثبت نام من برای کاندید شدن در مجلس خبر داده است. اعلام این خبر کذب آن هم در یک برنامه ضبطی که امکان تصحیح آن وجود دارد، جای سوال و تاسف دارد. برنامه‌ای که با شعار حمایت از سینمای ایران شکل گرفته اما متاسفانه این روزها خود حاشیه‌ای برای سینما شده است.  وی ادامه داد: عشق و علاقه من سینماست و هیچ وقت دنبال سیاست نبوده‌ام و همیشه از این حوزه دوری کرده‌ام و معتقدم عرصه سیاست آدم‌های خودش را می‌خواهد نه من که از کودکی زندگی‌ام آمیخته با هنر بوده است.
 
پشت پرده شکستن قفل منزل جاسم کرار
 
شب گذشته جاسم کرار در صفحه اینستاگرامش اعلام کرد مسئولان باشگاه استقلال قفل در خانه وی را شکستند و او می‌خواهد از آنها شکایت کند اما خودش هم می داند که حقانیتی در این خصوص ندارد و احتمالا به همین دلیل هم پست جنجالی خود را پاک کرد. ماجرا از این قرار است که تعدادی از همسایگان محل سکونت هافبک سابق استقلال در تماس با نیروی انتظامی اعلام می‌کنند در این منزل تردد بسیار زیاد است! نیروی انتظامی نیز در تماس با مالک این مساله را گوشزد می‌کند و مالک نیز با باشگاه استقلال و بهرام افشارزاده که ( اجاره نامه به نام او است) تماس گرفته و گلایه‌های خود را مطرح می‌کند.  همین موضوع کافی بود تا مسئولان باشگاه استقلال مجوز شکستن قفل خانه را دریافت کرده و منزل را تخلیه کنند.  این اتفاق در حالی رخ داده که باشگاه اجاره را به مالک پرداخت می‌کرده و کرار تنها به دلیل اینکه منزل وی در اختیار یکی از نزدیکانش بوده و حالا دیگر آن فرد نمی تواند از منزل سابق کرار استفاده کند، این همه سرو صدا به راه انداخته است.
 
با ژیان آمدند و حالا در نیاوران خانه دارند
 
سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز در همایش «واکاوی وقایع سال 88» سخنرانی کرد.  او در بخشی از سخنانش گفت: ( وقایع سال 88) یک ریشه داخلی و یک ریشه خارجی داشت. ریشه داخلی همان قدرت‌طلب‌ها و صاحبان ثروت و اشراف بودند که سعی می‌ کردند قدرت خود را حفظ کنند و به یک تکیه‌گاه خارجی نیاز داشند. در حالی که امام (ره) بارها اشاره کرده بودند که مسئولان نظام باید ساده زیست باشند اما آنها ثروت زیادی برای خود جمع کرده بودند.  آنها اول انقلاب با یک ژیان آمده بودند، ولی الان خانه شخصی 6 طبقه در نیاوران دارند. این افراد می‌خواهند به هر قیمتی در مدیریت کشور باقی بمانند. برای همین منظور هم برای خود حزب درست کرده‌اند و از آزادی بیان و حقوق بشر صحبت می‌کنند و تأکید می‌کنند که هیچ کس نباید آنها را رد صلاحیت کند چون در فلان ماجرا در کنار امام (ره) بودند. - (در بیان ریشه خارجی وقایع سال 88 ) انقلاب در مقابل آمریکا قد علم کرد و او را از ایران، عراق و لبنان بیرون انداخت. اکنون هم فلسطین و یمن را از دست او خارج کرده است، بنابراین آنها با انقلاب مبارزه می‌کنند. هرچند در این 36 سال گذشته پی در پی از ایران شکست خوردند. اکنون نیجریه با زبان انقلاب با آمریکا حرف می‌زند و این جنایات در نیجریه به این دلیل است که آمریکا بر نفت نیجریه چنبره زده است و اکنون به وحشت افتاده و انقلابیون را می‌کشد.
 
لباده‌های روحانی مد روز است
 
ابوالفضل عرب‌پور خیاط‌ قدیمی لباس طلاب است که اولین لباس روحانیت آیت الله جوادی آملی و لباس امام خمینی(ره) و بسیاری از علما را دوخته است. لباس‌های رئیس‌جمهور هم حاصل هنر اوست.«ابوالفضل عرب‌پور» پیرمرد ۸۵ ساله و معروف قم، سال‌هاست دوخت و دوز لباده‌های رنگی رئیس جمهور را بر عهده دارد و این روزها لباده‌هایی که ظرافت کار دست وی است به سمت پاستور روانه می‌شود، با اندازه‌هایی که وی آن را گرفته و در دفتر مخصوص خود ثبت کرده است. عرب‌پور، رئیس جمهور را از جمله مشتریان شیک پوش خود معرفی می‌کند که میانه‌ای با قبا نداشته و بیشتر لباده پوش است که دو ماه اخیر ۱۲ دست لباده دوخته شده را روانه پاستور کرده است.عرب‌پور در ادامه سلیقه رئیس جمهور در رنگ‌های لباده‌هایش را سورمه‌ای و آبی نفتی می‌داند و البته در این بین معتقد است که لباده‌های طوسی راه راه و آبی نفتی توسط رئیس جمهور مد شد و موجب شد افراد بسیار زیادی این رنگ را برای لباده‌های خود انتخاب کنند.
 
نحوه ملاقات‌ مهدی هاشمی با مادرش
 
علیزاده طباطبایی در خصوص آخرین وضعیت مهدی هاشمی در زندان و ملاقات وی با مادرش توضیحاتی را ارائه کرد.وکیل مهدی هاشمی در خصوص مشکلاتی که عفت مرعشی برای ملاقات با پسرش داشت، گفت: مشکل اصلی این بود که خانم مرعشی باید برای ملاقات مهدی 10 تا 20 پله را بالا می‌رفت و از آنجا که این کار برای ایشان مقدور نبود، با هماهنگی زندان ترتیبی اتخاذ شد که مادر مهدی از درب دیگری به ملاقات پسرش برود.
 
حرف‌های ابتکار بیشتر جنبه شوخی دارد
 
به گزارش نامه نیوز، مرتضی طلایی نایب رئیس شورای شهر تهران که امروز در غیاب چمران ریاست جلسه را برعهده داشت، به سخنان اخیر رئیس سازمان محیط زیست کشور اشاره کرد و گفت: بهتر است به جای اینکه بخواهیم دیگران را در این شرایط اسفبار که نه تنها تهران بلکه سایر کلانشهرها نیز با آن دست به گریبان هستند، محکوم کنیم به دنبال اجرای راه حل منطقی و ضربتی باشیم. وی با اشاره به اینکه سایر کلانشهرها نیز این شرایط بد آلودگی هوا را دارند، اظهارداشت: این نوع فرافکنی‌ها یک نوع حرکت و فرار رو به جلو برای عدم پاسخ گویی است.نایب‌رئیس شورای شهر تهران در واکنش به اظهارات اخیر مسئولان محیط زیست که ساخت و سازهای بی‌رویه را علت آلودگی هوا دانسته‌اند، گفت: این حرف بیشتر جنبه شوخی دارد و نوعی فرافکنی‌، حرکت و فرار رو به جلو برای عدم پاسخگویی است.
 
دیدارهای برخی از اصولگرایان با احمدی نژاد
 
غفوری‌فرد، حالا کاندیدای انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی است. او همچنین از تلاش‌های اصولگرایان برای ائتلاف، نقش پایداری در این میان سخن گفت و از دیدارهای اصولگرایان با احمدی‌نژاد خبر داد. وی در عین حال، حمایت احمدی‌نژاد از اصولگرایان را اشتباهی مانند حمایت از بنی‌صدر خواند و گفت: من بنی‌صدر را از اول انقلاب می‌شناختم و تمام تلاشم را کردم که رئیس‌جمهوری نشود. ولی خب، برخی دوستان او را نمی‌شناختند و به او رأی دادند و رئیس‌جمهوری شد که آن بلا را سر کشور آورد. باز هم گلی به گوشه جمال آقای احمدی‌نژاد که وارد حذف فیزیکی نشد. بنی‌صدر عملا قاتل شهید بهشتی بود و توطئه هفتم تیر را با منافقین برنامه‌ریزی کرد. به گزارش نامه نیوز، غفوری‌فرد از توهم‌های احمدی‌نژاد و یارانش سخن گفت. او، همچنین احتمال نرسیدن اصولگرایان به وحدت در آستانه انتخابات مجلس دهم را رد نکرد و گفت: قدم‌های خوبی که در نشست‌های ائتلاف برای وحدت اصولگرایان برداشته شده، اگر در این انتخابات هم به نتیجه نرسد می‌تواند در آینده زمینه وحدت را فراهم کند.
 
علی مطهری سرلیست اعتدال‌ گرایان شد
 
اسماعیل ابراهیمی دبیر جبهه مستقلین و اعتدال‌گرایان ایران گفت: علی مطهری به‌عنوان سرلیست این جبهه برای دهمین دوره انتخابات مجلس انتخاب شده است.به گزارش ایرنا، او گفت: با توجه به نشست‌های مکرری که با علی مطهری برگزار شد، وی سرلیست جبهه خواهد بود.ابراهیمی ادامه داد: درخصوص آقای لاریجانی هم با توجه به ورودنکردن وی به ائتلاف اصولگرایان و دلایلی که خودشان اعلام کردند که اکثر دلواپسان در ائتلاف اصولگرایان هستند، وی و هم‌فکران وی حاضر نشدند به این ائتلاف بپیوندند.
 
تکذیب سخنان قالیباف در دیدار با سید حسن خمینی
 
روز گذشته خبری به نقل از منابع آگاه منتشر شد که در آن ادعا شده بود «قالیباف به ملاقات آیت الله سید حسن خمینی رفته و به ایشان در مورد «بازی سیاسی بقیه» سخن گفته که یادگار امام نیز پاسخ داده «مستقل آمده ام و حواسم هست»!اما این خبر را با یکی از نزدیکان بیت امام (ره) مطرح کرد که او گفت: این خبری که منتشر شده به نقل از حاج حسن آقا که فرموده اند «من مستقل آمده ام»، امری بدیهی است و رسماً هم از سوی ایشان اعلام شده است ؛ ضمن اینکه شان و جایگاه ایشان و نسبت ایشان با حضرت امام (ره) نیز ایجاب می کند که از مشی و مرام امام پیروی کرده و همین رو بگویند.وی افزود: ضمن اینکه حاج حسن آقا عالمی روشن و اگاه به مسائل روز هستند و طبیعیست که آنچنان که در این خبر ادعا شده «حواسشان هست» به اتفاقات و مسائل مختلف.او در عین حال افزود: ولی این ادعا که آقای قالیباف گفته باشد «وارد بازی های سیاسی بقیه نشوید» متاسفانه آنقدری سخیف است که بعید می دانم حتی خود آقای قالیباف آن را نقل یا تایید کند، چون ایشان هم جایگاه خود را می دانند و هم نسبت به شان حاج سید حسن آقا آگاهی کامل دارند.
 
مهمانی شام 600 نفره یک کاندیدا
 
کیهان در ستون اخبار ویژه نوشت: نماینده یکی از شهرهای غربی کشور هفته گذشته ضیافت 600 نفره برای نامزدی مجدد در انتخابات مجلس ترتیب داد. پیش از این اخباری منتشر شده بود که این نماینده به جای شهر خود از تهران نامزد می‌شود. وی که طی ماه‌های اخیر میان اعتدال‌گراها، اصلاح‌طلبان و اصولگرایان بازی کرده، مهمانی شام 600 نفره در شهر خود ترتیب داده و گفته است «اگر مردم شهر قاطعانه از من حمایت و پشتیبانی کنند، برمی‌گردم و از همین جا نامزد می‌شوم».وی از حضار خواست با نفوذی که بین طایفه و فامیل و اطرافیان خود دارند، تلاش‌ها و خدمات این نماینده را بیان کنند.
 
واکنش نیکی کریمی به یک شایعه
 
نیکی کریمی در پی مطرح شدن شایعه ثبت نامش برای نامزدی مجلس شورای اسلامی، مطرح کرد: متاسفم برای برنامه سینمایی که این شایعه را اعلام می‌کند.این بازیگر در گفت‌وگوی کوتاهی با خبرنگار ایسنا گفت: اخیرا متوجه شدم برنامه «هفت» که هنوز موفق به دیدن سری جدید آن نشدم از ثبت نام من برای کاندید شدن در مجلس خبر داده است. اعلام این خبر کذب آن هم در یک برنامه ضبطی که امکان تصحیح آن وجود دارد، جای سوال و تاسف دارد. برنامه‌ای که با شعار حمایت از سینمای ایران شکل گرفته اما متاسفانه این روزها خود حاشیه‌ای برای سینما شده است.وی ادامه داد: عشق و علاقه من سینماست و هیچ وقت دنبال سیاست نبوده‌ام و همیشه از این حوزه دوری کرده‌ام و معتقدم عرصه سیاست آدم‌های خودش را می‌خواهد نه من که از کودکی زندگی‌ام آمیخته با هنر بوده است.
 
علت حصر از زبان یک سردار
 
سردار نجات در گفت و گو با فارس گفت، بعد از 22 بهمن 89، جریانی ضدانقلابی راه افتاد و فراخوانی خطاب به مردم صادر کرد که 25 بهمن ماه و مانند مردم سوریه به خیابان‌ها بیایند؛ VOA و BBC و سایت‌های ضدانقلابی این فراخوان را پوشش دادند و  موسوی و کروبی هم 25 بهمن مردم را به خیابان‌ها دعوت کردند و  می‌خواستند فتنه دومی راه بیندازند و بگویند ما یک جریان بیداری اسلامی مانند سوریه هستیم.سردار نجات علت اصلی حصر سران فتنه را  فراخوان 25 بهمن 89 که منجر به آمدن 4-3 هزار نفر به خیابان شد عنوان می‌کند و اظهار می‌کند: اینها به خاطر فتنه دومی که می‌خواستند بعد از 88 می‌خواستند برپا کنند و مصطفی تاج‌زاده هم از زندان آن را حمایت می‌کرد به حصر رفتند.
 
زادگاه روحانی لرزید!
 
زلزله 4.3 ریشتری سرخه در استان سمنان را لرزاند. این زمین‌لرزه در 28 کیلومتری سرخه، 43 کیلومتری سمنان، 57 کیلومتری مهدی‌شهر و در عمق 10 کیلومتری زمین رخ داده است.سرخه زادگاه روحانی رئیس جمهور کشورمان است.
 
انتقاد لاریجانی به بخش‌هایی از مذاکرات هسته‌ای
 
محمدجواد لاریجانی رئیس مرکز تحقیقات فیزیک نظری و ریاضیات در سومین هم‌اندیشی سالانه دانش‌آموختگان و دانشجویان ایرانی خارج از کشور در دانشکده انرژی دانشگاه صنعتی شریف گفت: من انتقاد دارم و اشکالات من مربوط به نحوه هدف‌گذاری است اینکه چرخ‌های سانتریفیوژ به چرخ‌های اقتصادی متصل باشد غلط است و دوم اینکه اصطلاح تکنیک برد برد اصلا مربوط به این مسئله نیست بردبرد مربوط به زمانی است که دو طرف اموال مشترکی را به طور بردبرد با هم تقسیم کنند ولی در مورد این مسئله دزد به خانه ما آمده و می‌خواهد تمام اموال ما را ببرد حالا ما بگوییم اموال را تقسیم کنیم و نیمی از اموال را به او بدهیم و نام او را بگذاریم بردبرد؟وی با اشاره به تئوری دیگ‌بنگ گفت: به نظرم باید به طور گام به گام اعتمادسازی می‌کردیم یعنی ما یک قدم برمی‌داشتیم و یک گام هم از آنها می‌دیدیم ولی ما سانتریفیوژها را جمع کردیم و چیزی از آنها ندیدیم، 10 سال دیگر این سانتریفیوژها از بین می‌رود، برای راکتور آب سنگین اراک بسیار زحمت کشیدیم به دنبال این بودیم که نیروگاه‌های حرارتی درست کنیم که برای تولید انرژی بسیار مناسب است ولی قرار شده که همه این‌ها را یکجا بدهیم آنها هم یک جا تحریم را بردارند که این کار را نمی‌کنند.
 
مایحتاج اولیه زندگی رهبر انقلاب توسط چه کسی تهیه می‌شود؟
 
محمد حسین صفارهرندی وزیر اسبق فرهنگ و ارشاد اسلامی، درباره بی توجهی هاشمی رفسنجانی به تذکرات رهبر انقلاب درباره سخت معیشتی مردم می‌گوید: رهبر انقلاب اوایل سال 70 به آقای هاشمی گفته بودند که زندگی مردم دارد خیلی سخت می‌شود و گرانی‌ها طاقت مردم را بریده است. من با ادامه سیاست‌هایی که منجر به فقیرتر شدن مردم می‌شود، موافق نیستم. (آن موقع سیاست‌هایی را در قالب حذف یارانه‌ها دنبال می‌کردند)
 
رهبر انقلاب فرمودند: من مخالفم.
 
آقای هاشمی گفته بودند یک عده‌ای می‌آیند جوسازی می‌کنند و به شما می‌گویند. شما قبول نکنید. این‌طورها نیست. وضع مردم خوب است.رهبر انقلاب می گویند: این چیزی که می‌گویم از اینجاست که خانواده خودم برای خرید می‌روند و یافته‌های خودمان است؛ این‌طور نیست که کسی برای ما خبر آورده باشد. فرزند من و خانواده من خودشان می‌روند و خودشان خرید می‌کنند. نان می‌خرند. ماست می‌خرند و می‌فهمند که قیمت امروز نسبت به دیروز عوض‌شده است.برخی از آقایان مسئول هستند که سال تا سال قیمت و نرخ‌ها دستشان نیستند برای این‌که هیچ‌وقت، تو هیچ مغازه‌ای پیدایشان نشده است و در زندگی عموم مردم نیستند و معلوم است که با این وضع خبردار نیستند. بعضی وقت‌ها برخی خبرنگارهای زرنگ رسانه‌ای هم هستند که گاهی اوقات سؤال می‌کنند که فلان چیز الآن چه قیمتی دارد و طرف مسئول هیچ‌چیز نمی‌داند.
 
نظر رئیس مجلس درباره تعدد کاندیداها
 
علی لاریجانی در دومین همایش قضات دادسرای عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: شرایط انتخابات را در پیش داریم که معمولا در این شرایط نوعی ولوله سیاسی به وجود می‌آید و باید آدابی برای آن وجود داشته باشد زیرا انتخابات برای یک کشور مردم‌سالار امر مبارکی است. رییس مجلس شورای اسلامی ثبت نام تعداد زیاد کاندیدا برای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان را نشان دهنده احساس هم‌سرنوشتی و نشاط لازم در مردم دانست.
 
تلفات مصرف «شیشه» چقدر است؟
 
بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی کشور، آمار تلفات مصرف مواد مخدر و محرک‌های روانگردان در 10 سال گذشته حدود 40 هزار نفر در سراسر کشور بوده است و مرگ و میر ناشی از مصرف شیشه هم در این مدت، سال به سال روند افزایشی به خود گرفته ‌است.به گزارش روزنامه ایران، در حال حاضر یک‌سوم از مصرف‌کنندگان مواد مخدر، زنان هستند که تمایل کمتری نسبت به مردان برای ترک اعتیاد و درمان بیماری دارند. به همین خاطر جمعیت آنان در پروسه درمان حدود یک پنجم است.از سال 80 که شیشه وارد ایران شد، در بین مخدرهای دیگر، محرک غریبه‌ای به‌شمار می‌آمد و هر معتادی جرأت امتحان کردن آن را به خود نمی‌داد ولی طولی نکشید که بین جوان‌های تهران و سپس جوانان کلانشهرهای دیگر رواج پیدا کرد. تصور استفاده‌کنندگان این محرک خانمان‌سوز آن بود که شیشه اعتیادآور نیست؛ اما زمانی خطر این محرک روانی برملا شد که آمار قتل، جرایم خشن، خودکشی، سرقت و بیماری‌های روحی و روانی در اوج مصرف این محرک یعنی بین سال‌های 84 تا 87 صعودی شد. همچنین در این سه سال تعداد متوفیان بر اثر سوء‌مصرف شیشه به رقمی نزدیک به 14 هزار نفر در کشور رسید و تازه زنگ خطر به صدا درآمد.
 
کارگروه‌های دعا برای رفع آلودگی!
 
رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای شهر تهران گفت: احساس من این است که مسئولان به این نتیجه رسیده‌اند که کارگروه‌های دعا تشکیل دهند و با مدیریت باد و باران مسئله آلودگی هوا را حل کنند. پرویز سروری رییس کمیسیون نظارت و حقوقی شورا در جریان دویست‌ و نوزدهمین جلسه شورا با اشاره به استمرار آلودگی هوای پایتخت اظهار داشت: باید بگوییم که آلودگی هوای تهران هرسال بدتر از پارسال.سروری با بیان این مقدمه به بی‌برنامگی و انفعال در مجریان رفع آلودگی هوای کشور اشاره داشت و افزود: موج بی‌برنامگی و انفعال در مجریان و مسئولین ذی‌ربط به‌خوبی قابل مشاهده است.
 
ناراحتی‌ رهبر انقلاب از وضعیت‌ مشهد
 
امام‌ جمعه مشهد گفت: کلیپی از اطراف حرم رضوی به مقام معظم رهبری نشان دادند و به ایشان گفتند مشهد به این وضع به وجود آمده و کالاهای خارجی در این بازارها عرضه می‌شود که ایشان بسیار ناراحت شدند. آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی در مراسم تجلیل از خادمان افتخاری حریم رضوی، اظهار کرد: آن روزی که حضرت ابراهیم (ع) از سوی خداوند مأموریت یافت نوزاد و همسر خود را به نقطه‌ای دوردست ببرد، آنها را بر یک مرکبی سوار کرد و به‌ طرف ریگستان حجاز راه افتاد.
 
چرا امکان حذف یارانه‌ها وجودندارد؟
 
سیدمهدی صادق کارشناس اقتصادی در خصوص عملکرد یارانه‌ها تاکنون گفت: یارانه نقدی قرار نبود به این صورت پیش رود دولت در نظر داشت یارانه‌ها را به صورت کمک‌های نقدی به واحدهای تولیدی در جهت ارتقا بخشیدن تولید و فعالیت بیشتر آنها در اختیارشان قرار گیرد.وی افزود: در زمان برنامه‌ریزی یارانه‌ها قرار بود نرخ فرآورده‌های سوختی بر اساس فوب خلیج‌فارس تعیین شود که با کاهش و یا افزایش قیمت نفت در خلیج‌فارس یارانه‌ها نیز تحت تأثیر آن قرار گیرند.صادق در ادامه گفت: در طول پرداخت یارانه‌ها ما شاهد تورم سالیانه 20 درصد بودیم که در قبل از آن تورمی به این صورت در دولت صورت نگرفته بود و طبعا بعد از گذشت شش سال از پرداخت یارانه‌ها نسبت به سال شروع آن تقریبا نصف و یا بیشتر از آن مبلغ واریزی یارانه ارزش ریالی خود را از دست داده است.این کارشناس اقتصادی افزود: اما این واریز نقدی اگر به صورت نقدی به مردم داده نمی‌شد و در صنعت و تولید مورد استفاده قرار می‌گرفت موجب رونق در واحدهای تولیدی و اشتغال‌زایی در کشور می‌شد.وی همچنین در خصوص حذف یارانه‌ها افزود: در حال حاضر امکان حذف یارانه‌ها وجود ندارد.صادق در خصوص دیرکرد دولت در واریز یارانه‌ها گفت: تهیه این رقم با توجه به شرایط اقتصادی برای دولت دشوار است و دولت سعی دارد که از درآمدهای خود یارانه‌ها را پرداخت کند که این عمل باعث دیرکرد آن شده است.وی در پایان تصریح کرد: با توجه به اینکه پرداخت یارانه‌ها قانون مصوب مجلس بوده و حذف آن باید در مجلس و کمیسیون‌های مربوط به آن مورد بررسی قرار گیرد و در صورت موافقت امکان حذف وجود دارد اما در حال حاضر این امکان وجود نخواهد داشت.
 
پیرموذن رسایی را نوکر احمدی‌نژاد خواند
 
سیصد و هشتاد و چهارمین جلسه علنی امروز مجلس در حالی به پایان رسید که با حاشیه‌هایی همراه شد.براساس این گزارش حمید رسایی نماینده مردم تهران در اواسط جلسه علنی امروز تذکری مبنی بر عدم مدیریت سازمان محیط زیست در رأس آلودگی هوای تهران داشت که برای تأثیرگذاری تذکر خود ماسکی را به شکل نمادین بر صورت خود زده بود. اما اظهارات رسایی در حالی به سمع مجلس رسید که در ادامه با انتقاد کمال‌الدین پیرموذن نماینده مردم اردبیل همراه شد.وی در انتقاد به عکس‌العمل رسایی مبنی بر زدن ماسک بر صورت خود گفت: ماسک زدن رسایی در مجلس تنها برای مظلوم نمایی است.پیرموذن افزود: هوای صحن علنی مجلس در حال حاضر هوای مطلوبی است و ماسک زدن آقای رسایی در مجلس تنها برای مظلوم نمایی است. پیرموذن هم‌چنانکه در پایان جلسه علنی امروز مجلس فریاد می‌زد به سمت صندلی حمید رسایی حرکت کرده و خطاب به رسایی می‌گفت: «نوکر احمدی نژاد»، «متخلف در قم»، «پول گیرنده از دولت قبل»، «تاراج کننده مملکت».
عذرخواهی رشیدپور از احمدی نژاد و هوادارانش
 
رضا رشیدپور مجری برنامه دید در شب با انتشار متنی در صفحه اینستاگرام خود از دکتر احمدی نژاد و هواداران ایشان به علت اشتباه سهوی عذرخواهی کرد.
 
ژیان سوارانی که نیاوران نشین شدند/نحوه ملاقات‌ مهدی هاشمی با مادرش/علت حصر از زبان یک سردار/مهمانی شام 600 نفره یک کاندیدا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی