انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

جاده انتخابات به تدریج به سمت مقصد (هفتم اسفندماه) باریک تر می شود و رایی که هر شهروند ایرانی در صندوق آرا خواهد انداخت برآیندی از منافع فردی و ملی خواهد بود که بر اساس دریافت ها و بینش سیاسی خود نسبت به آن تصمیم گرفته است.

به لحاظ جایگاه مجلس خبرگان رهبری نگاه و تصمیم به انتخاب چهره های مطرح در انتخابات مذکور به طور معمول با ملاحظه مصالح کلی ومنافع ملی صورت می گیرد اما در انتخاب نمایندگان مجلس شورای اسلامی در کنار منافع ملی یا منطقه ای، مصالح و معیارهای کوچک تری نیز حائز اهمیت است.
در شهرهای بزرگ شخصیت های مطرح از سوی احزاب و گروه های سیاسی برای نمایندگی مجلس شورای اسلامی مانند آهن ربایی که ذرات آهن را جذب می کند در میان مردم جلب توجه کرده و هواداران خود را ساماندهی می کنند اما در شهرهای کوچک، علاوه بر تعلقات حزبی و جناحی داوطلبان، گرایش های طایفه ای، فامیلی، منافع منطقه ای و در نهایت مطالبه های شخصی نیز در انتخاب داوطلبان تاثیرگذار است.
با آنکه احساس مسوولیت داوطلبان برای بر دوش کشیدن وکالت مردم در مجلس شورای اسلامی ارزشمند و قابل احترام است اما برخی از آنها در شهرهای کوچک برای جلب نظر مردم از تحریک محرکه های طایفه ای، قومی و یا انگشت گذاشتن بر مطالبه های فردی استفاده می کنند که این روند، کفه منافع شخصی را بر مصالح منطقه ای سنگین تر می کند.
بدیهی است که آحاد مردم هر اندازه در انتخاب نامزد اصلح منافع فردی خود را مدنظر قرار دهند ماحصل صندوق آرا چکیده فضائل و مطالبات منطقه ای نخواهد بود و به تبع، نماینده منتخب نیز بیش از توجه به نیازمندی های عمومی مردم و حوزه انتخابیه اش در صدد تامین اهداف و خواسته گروه های طرفدار خود برخواهد آمد.
در مناطقی که از دوره های گذشته گرایش های طایفه ای و خواسته های گروهی معیار انتخاب فرد اصلح بوده است نادیده گرفتن مطالبات آنها از سوی داوطلبان مجلس و ادعای برآورده کردن نیازهای منطقه ای حرکتی خطرناک و به مانند نادیده گرفتن سبدی از آرا تلقی می شود و کمتر داوطلبی پای در این مسیر صادقانه می گذارد، اما در این میان چهره های فعال و تاثیرگذار سیاسی در تغییر یا اصلاح نگرش مردم در انتخاب فرد اصلح بر اساس مصالح عامه نقش بارز و رسالت خطیری دارند.
اگر فعالان سیاسی در گروه ها و حلقه های مردمی شعاعی از عقلانیت لازم برای انتخابی فارغ از گرایش های فردی را بتابانند انتخاب فرد اصلح به مانند تیر در تاریکی نخواهد بود و هر رای با پشتوانه ای از تدبیر و درایت، سلولی از پیکره توانمند منتخبی اصلح و اعلم را تکمیل خواهد کرد.
به دست آوردن مطالبات فردی در سایه تامین خواسته های منطقه ای ارزشمند تر از قربانی کردن مطالبات منطقه ای به پای نیازهای شخصی است و دستاوردهای فردی حاصل از موفقیت های ملی و منطقه ای ماندگار تر خواهد بود.
به یقین مجلسی بر آمده از اراده جمعی مردم، قامتی به استواری مدرس خواهد داشت و اندیشه دوراندیش و کلی نگر نمایندگانی که بر اساس معیارهای ملی و منطقه ای انتخاب خواهند شد، هرگز منفعت طلبی های فردی را بر مصلحت اندیشی های کلی ترجیح نخواهد داد و برای برآورده کردن خواسته های ملت و دولت تصمیم هایی بی نقص وبی نظیرخواهد گرفت.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی