انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مدلی ساده و قابل اتکا برای گزینش اصلح

پنجشنبه, ۱۰ فروردين ۱۳۹۶، ۰۲:۳۵ ب.ظ

امروزه برای همگان مسلم هست در دنیای پیچیده هیچ سرمایه ای بالاتر از تفکر و اندیشه کلان نگر ودور اندیش نیست و همین تفکر نیز تنها وجه متمایز جوامع پیشرفته و عقب مانده می باشد . در هر جامعه ای که عملکرد مسئولین و کارگزاران با تفکر کلان بینی و دوراندیشی همراه بوده ، همگام با پیشرفت و رونق این جوامع کارگزاران آن نیز بهره فروانی از همین رونق و پیشرفت نصیب خود نموده اند واز نمونه بارز این جوامع می توان به کشورهای آسیای جنوب شرقی ، اروپایی اشاره نمود و برعکس همین قضییه در جوامع عقب مانده با تخریب زیرساختهای اجتماعی ،فرهنگی ،سیاسی و اقتصادی بدلیل کوته بینی و جزء نگری ،  کارگزاران این جوامع هم علیرغم بهره مندی بسیار زیاد در کوتاهمدت ، در بلندمدت بدلیل دارابودن موقعیتهای فراوان از تمام جنبه ها ، حتی بنوعی بازنده اصلی بوده اند و از نمونه های مصداق کامل این جوامع به بعضی از کشورهای آسیایی و افریقایی اشاره نمود .
با توجه به مقدمه فوق می توان با گرفتن پاسخ برای سئوالات ذیل از میزان توانایی و کارایی کاندیداهای محترم آگاهی قابل توجهی کسب نمود و از این آگاهی در انتخاب افراد اصلح بهره برد .
1-  آیا مدیریت هزینه در تبلیغات چگونه هست ؟ کسی که درهزینه کرد آنچه که بخود تعلق دارد ، بدون توجه به این این منابع چگونه تحصیل شده است ، اگر مدیریتی مناسب و قابل قبولی ندارد ، فردا چگونه می تواند منابع عمومی جامعه را مدیریت نمایید و اصلا برایش اهمیت خواهد داشت ؟!
2-  میزان و نحوه بهره گیری این افراد از سرمایه های اجتماعی همچون اعتماد نزدیکان و آشنایان و موقعیتهای حاصل از تصدی های قبلی و... چگونه می باشد ؟ و این را بایستی در نظر گرفت افرادی که ارزش سرمایه های اجتماعی را نمی دانند ، براحتی از آن سوءاستفاده می نمایند و با اینکار خویش موجب از بین رفتن این سرمایه ها که منبع پایداری وقوام زندگی اجتماعی هستند ، می گردند و این ضرر وارده به اجتماع در کوتاه مدت و بسادگی قابل جبران نیست . مثال ساده اینکه اگر اعتماد عمومی در یک جامعه از بین برود ، هیچ سنگی بر روی سنگی بند نخواهد شد و....
3-  میزان ونحوه بهره گیری از دستاوردهای قبلی بشر همچون فناوری اطلاعات در پروسه تلیغات چگونه هست ؟آیا هنوز هم با این همه پیشرفت مبنا را بر امکانات ساده و هزینه بر روشهای سنتی و کلاسیک قرار می دهند ویااز این فناوری به نحوه احسن بهره می برند ؟
4-  خلاقیت و نوآوری این افراد در همین پروسه ساده تلیغات انتخابات چگونه هست ؟ همگان بهتر می دانند که روشهای عادی تکراری در دنیای امروز آنچنان جواب نمی دهد و نیاز هست که درهر کسب و کار اعم ازخصوصی و عمومی خلاقیت و نوء آوری وجود داشته باشد ،پس با این حساب چه طرح و برنامه متمایزی از شخص مدعی ارائه می شود تا بتوان از آن به میزان خلاقیت و هنر ایشان واقف گردید ؟.

و بسیار سئوالات دیگری که هر شخص خود در ذهن دارد و یامی تواند داشته باشد وجواب این سئوالات می توانند ، چشم اندازی مناسب و بهینه از نحوه عملکرد منتخبین در آینده را برای ما نمایان سازد و ..
حکمت نوراللهی
دانشجوی دکتری وکارشناس ارشد اقتصاد

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی