انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران
آغاز ثبت‌نام داوطلبان پنجمین دوره نمایندگی مجلس خبرگان رهبری

اردبیل- ثبت‌نام از نامزدهای انتخابات مجلس در حالی همزمان با سراسر کشور در اردبیل آغاز شد که در روز اول، فرمانداری اردبیل از تعداد قابل توجه و اشتیاق به نام‌نویسی نامزدها غافلگیر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، از صبح امروز شنبه نام‌نویسی کاندیداهای مجلس شورای اسلامی آغازشده و رفت‌وآمدها و خودروهای پارک شده در مقابل فرمانداری با تراکم قابل‌توجهی همراه است.

فرمانداری اردبیل که به‌عنوان محصل اصلی ثبت‌نام کاندیداهای مجلس در حوزه انتخابیه اردبیل از ماه‌ها قبل معرفی شده است، امروز در همان دقایق اول شروع ثبت‌نام غافلگیر شد.

تا جایی که محل ثبت‌نام و اعلام آمادگی کاندیداها مملو از خبرنگاران دوربین به دست شده و باوجوداینکه اعلام می‌شود تبلیغات کاندیداها یک هفته قبل از زمان رأی‌گیری است، مصاحبه‌ها، اعلام برنامه‌ها و حتی نشست‌های خبری از گوشه و کنار شنیده می‌شود.

در این میان فرمانداری اردبیل تدابیری برای نظم‌بخشی و ساماندهی به انتخابات امسال اندیشیده تا جایی که فرماندار اردبیل در جمع خبرنگاران گفت: انتخابات از مؤلفه‌های بارز انقلاب اسلامی است و وظیفه ما ثبت‌نام از کاندیداها است تا با رعایت قوانین در انتخابات شرکت کنند.

جواد زنجانی با تأکید به اینکه افراد واجد شرایط هر دو انتخابات می‌توانند با مدارک کامل در محل فرمانداری حضور یابند، اضافه کرد: ثبت‌نام مجلس خبرگان از ۲۶ آذرماه آغازشده و در ادامه از ۲۸ آذرماه نیز ثبت‌نام مجلس شورای اسلامی آغاز به کار کرده است.

تمامی مراحل ثبت‌نام الکترونیکی است

وی بابیان اینکه ثبت‌نام در سیستم الکترونیکی بوده و کاردستی نداریم، اضافه کرد: این مهم به‌تمامی شهرستان‌ها و بخش‌های تابعه نیز ابلاغ شده است و تاکنون برای مجلس خبرگان دو نفر و برای مجلس شورای اسلامی چهار نفر کاندیدا ثبت‌نام کرده‌اند.

به گفته فرماندار اردبیل ثبت‌نام از هر دو گروه به مدت هفت روز انجام می‌شود و درنهایت تا چهارم دی ادامه‌دارد و ساعت ثبت‌نام نیز در وقت اداری تعیین‌شده است.

زنجانی با تأکید مجدد به اینکه تمامی مراحل انتخابات به‌غیراز اخذ روی الکترونیکی بوده و تمامی شهروندان بالای ۱۸ سال می‌توانند در رأی‌گیری شرکت کنند، متذکر شد: زمان تبلیغات خبرگان رهبری ۱۴ روز و زمان تبلیغات مجلس شورای اسلامی هفت روز اعلام‌شده و تا روز روی گیری باید به اتمام برسد.

وی متذکر شد: در این میان هرگونه تبلیغات زودهنگام غیرقانونی بوده و فعالیت تمامی کاندیداها توسط دو هیئت نظارت و اجرایی و ستاد پیشگیری ازجرایم انتخاباتی رصد می‌شود.

وی در خصوص حضور همراهان کاندیداها در محل ثبت‌نام اضافه کرد: ممنوعیت داشتن یا نداشتن این موضوع در قانون اشاره نشده و بااین‌وجود درخواست ما این است خود کاندیداها در فرمانداری حضور یابند.

استفاده از ظرفیت ۳۰ معتمد مردمی

فرماندار اردبیل  بابیان اینکه وزارت کشور با تائید هیئت نظارت که ۳۰ نفر از معتمدان مردمی است، هشت نفر را به‌عنوان عضو اصلی و پنج نفر عضو علل بدل انتخاب می‌کند، ادامه داد: تعیین صندوق‌ها و نظارت بر روند انتخابات و روی گیری از وظایف هیئت‌های نظارت و اجرایی است.

به گفته زنجانی در شهرستان اردبیل پیش‌بینی‌شده است بالغ‌بر شش هزار نفر در امر انتخابات مشارکت داشته باشند که در رده‌های مختلف آموزش‌های لازم را دریافت کرده‌اند.

وی با اشاره به ادامه‌دار بودن آموزش‌ها، متذکر شد: به‌منظور تبلیغ کاندیداها اگر هیئت‌های نظارت و اجرایی توافقاتی داشته باشند با بررسی قانونی آن مورد پذیرش قرار خواهد گرفت؛ چراکه در انتخابات هدف دادن فرصت برابر برای تبلیغ است.

زنجانی ازجمله وظایف هیئت‌های نظارت را نظارت بر تخلفات انتخاباتی دانست و افزود: درصورتی‌که گزارش مکتوب و مستندی در این خصوص به دست ما برسد پیگیری خواهیم کرد.

انعکاس اخبار انتخابات با سهم عادلانه

  زنجانی بابیان اینکه در روز اول ما از اشتیاق ثبت‌نام کنندگان و حضور خبرنگاران غافلگیر شدیم، در پاسخ به درخواست خبرنگاران مبنی بر مصاحبه با کاندیداها تصریح کرد: روند ثبت‌نام یک کاندیدا قابل انعکاس نیست و از نظر دولت فرمانداری صرف ثبت‌نام را بر عهده دارد.

فرماندار اردبیل گفت: اینکه ثبت‌نام کاندیدای خاصی پوشش خبری داشته باشد و دیگری نداشته باشد یک تبعیض است و بی‌شک فرمانداری اقدام به این امر نخواهد داشت.

وی افزود: اینکه برای پوشش مطلوب ثبت‌نام کاندیداها از روز اول تمهیدات لازم اندیشیده نشده بنده از اهالی رسانه عذرخواهی می‌کنم و این بر عهده روابط عمومی فرمانداری است که اخبار ثبت‌نام را در پایان وقت اداری هرروز به اطلاع خبرنگاران برساند.

وی متذکر شد: مصاحبه خبرنگاران در اتاق ثبت‌نام به دلیل معذوریت اخلاقی امکان‌پذیر نیست و بااین‌وجود تمهیداتی برای اطلاع‌رسانی اندیشیده می‌شود تا کاندیداها چند دقیقه بتوانند مصاحبه داشته باشند.

به گفته فرماندار اردبیل برابر دستورالعمل استفاده از هرگونه امکانات، عناوین و فرصت‌های دولتی برای تبلیغ کاندیداها ممنوع است و اگر موری گزارش شود بدون استثنا با شعبه ویژه‌ای که در دادگستری تشکیل شده رسیدگی خواهیم کرد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی