انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل گفت: گله‌مندی از این است که عده‌ای از ادارات به صورت گزینشی با خبرنگاران برخورد می‌کنند که به هیچ امر مطلوب ما نیست.

خبرگزاری فارس: ادارات گزینشی با خبرنگاران برخورد نکنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، هادی صباغی که صبح امروز در جلسه شورای هماهنگی روابط عمومی‌های استان در استانداری و برای مدیران روابط عمومی سخن می‌گفت، اظهار کرد: ما به تعامل مثبت، سازنده و دوطرفه با روابط عمومی معتقدیم و بر این باوریم هر اقدامی باید با یک قانون انجام شده و خود کمیته انضباطی خانه مطبوعات نیز تلاش می‌کند تا با تذکر و برخورد با موارد غیرقانونی به اصلاح فرایند کمک کند.

وی افزود: قطعا با هرگونه تخلف به صورت صنفی برخورد شده به شرط آنکه تخلفات به صورت مستند ارائه شود و از روابط عمومی‌ها نیز انتظار می‌رود با تقویت ارتباط خود با رسانه‌ها و مطبوعات استان سعی کنند با دید حمایتی و تقویت توان و استعدادها در این راستا تلاشی جدی انجام شود.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل یادآور شد: انتظار ما این است نشریاتی که به صورت منظم انتشار می‌یابد، مورد حمایت روابط عمومی‌ها قرار گیرد تا امکان واگذاری آگهی‌ها و رپورتاژ‌ها برای چنین نشریاتی فراهم آید.

صباغی با بیان اینکه چاپ آگهی دولتی در ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه‌های سراسری مجاز نبوده و غیرقانونی به نظر می‌رسد، بیان کرد: باید نشریات از آگهی‌ها بر اساس عدالت و نوبت‌بندی بهره‌مند شوند.

این مسئول ادامه داد: تمام نشریات واجد شرایط که مورد تایید وزارت ارشاد است، اسامی‌شان در اختیار ما بوده که می‌توانیم این اسامی را در اختیار ادارات قرار دهیم تا نسبت به توزیع عادلانه آگهی‌ها اقدام کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل انتشار آگهی در نشریات ادارات و دستگاه‌های مختلف را غیرقانونی توصیف کرد و گفت: این نشریات که توسط دستگاه‌‌های مختلف چاپ می‌شود، نباید آگهی‌هایی را منتشر کنند که اگر چنین تخلفی انجام شود، قطعا با همراهی دستگاه‌های دیگر با آن برخورد خواهد شد.

صباغی تصریح کرد: ما با اقتصاد و دارایی هماهنگ کردیم تا ذیحسابان جلوی درج آگهی دولتی را در ویژه‌نامه‌های استانی روزنامه‌های سراسری که گاه روزانه نیز منتشر می‌شود گرفته و مانع از این کار شوند.

وی افزود: در حالی که نشریات محلی از محل فروش و توزیع ریالی دریافت نمی‌کنند، تنها امیدشان به چاپ آگهی‌های دولتی است و این ظلم در حق نشریات محلی است که دستگاه‌های دولتی آگهی خود را به ضمایم روزنامه‌های سراسری در استان‌ها بدهند.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل با یادآوری اینکه باید دید حمایتی از نشریات محلی انجام شده و روابط عمومی‌ها به نفع پیمانکار عمل نکرده بلکه به تقویت نشریات محلی کمک کنند، یادآور شد: ما در خانه مطبوعات همه روزه در قالب دبیرخانه فعالیت‌هایمان را انجام می‌دهیم و اگر روابط عمومی‌ها علاقمند به ایجاد ارتباط بیشتر باشند، آمادگی در این زمینه وجود دارد.

صباغی نزدیکی انتخابات و برخی فعالیت‌ها را در حوزه درج تبلیغات بیان کرد و گفت: عده‌ای به نام خبرنگار با مراجعه به کاندیداها و افراد و حتی برخی نهادها اقدام به گرفتن آگهی می‌کنند و حتی در این زمینه دست به برخی از تهدیدها می‌زنند که قطعا باید با چنین اقداماتی برخورد شود.

این مسئول عنوان کرد: ما نسبت به ساماندهی خبرنگاران و صدور کارت شناسایی آنها اقدام کردیم و تا نیمه آبان‌ماه کارت‌ها با لیبل مشخص آماده توزیع خواهد بود که انتظار می‌رود روابط عمومی‌ها قبل از ارائه آگهی حتما هویت خبرنگار را استعلام کرده و با نظم و انضباط بیشتر در این زمینه اقدام کنند.

مدیر خانه مطبوعات استان اردبیل با انتقاد شدید از برخی دستگاه‌ها و روابط عمومی‌ها در نگاه گزینشی در دعوت از خبرنگاران به جلسات و مصاحبه‌های مطبوعاتی گفت: انتظار می‌رود در این زمینه روابط عمومی‌ها برخورد گزینشی نداشته باشند و اگر قرار است دعوتی از خبرنگاران انجام شود، باید به شکل فراگیر و گسترده باشد.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۷/۲۹
انتخاب اردبیل

انتخابات اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی