انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

شانس چه کسانی در انتخابات بیشتر است؟

شنبه, ۳۱ مرداد ۱۳۹۴، ۰۹:۵۸ ق.ظ

ساوالان خبر: با نزدیک شدن به اسفند ۹۴؛ بحث داغ دهمین دوره انتخابات مجلس هم در استان اردبیل بالاخص در مرکز استان آغاز شده است. اما در این میان نتایج مثبت تیم مذاکره کننده هسته ای دولت باعث شده که چهره های نزدیک به دولت شانس بیشتری برای پیروزی در این انتخابات داشته باشند. هر چند سد شورای نگهبان هم روبروی بعضی از آنها خواهد بود و همین امر باعث شده که با استراتژی مدون تری اقدام به برنامه ریزی کنند و آن طور که از خبرها بر می آید شورای هماهنگی جبهه اصلاحات کشور و شورای مشورتی اصلاح طلبان بسیار راهبردی برای تصاحب بهارستان کار می کنند. از آن طرف اصولگرایان هستند که در این مدت به هرنحو سعی در رسیدن اجماع و معرفی گزینه دارند که البته اختلاف درون حزبی آنها اگرچه زیاد به سطح رسانه نمی رسد اما از حضور مداوم بزرگان این جناح در استان اردبیل پیداست که در صدد حل مناقشات خانوادگی خود هستند.

انتخابات
حدود شش ماه به زمان انتخابات مجلس دهم باقی مانده و اندک اندک برخی چهره ها با علنی کردن نامزدی خود در انتخابات پیش رو، از هم اکنون در نشست های خصوصی و نیمه خصوصی از برنامه ها و ایده های خود سخن می گویند. در ادامه به معرفی و بررسی وضعیت کاندیدهای احتمالی می پردازیم:
بر اساس شنیده ها تاکنون نام مهندس رضا کریمی «پدیده انتخابات مجلس نهم به اذعان نمایندگان مجلس و مردم» که در زمان انتخابات مجلس نهم رقیب بسیار جدی برای نامزدهای انتخاباتی حوزه اردبیل، نمین، نیر و سرعین بود و به خاطر حضور فعالش در حوزه ی انتخابیه، بیشتر نقل و قول محافل است. وی از چهره های شناخته شده معتدل و نزدیک به آیت الله هاشمی رفسنجانی می باشد که به همین خاطر شانس بالایی نسبت به سایر کاندیداها بر ای پیروزی در انتخابات مجلس دهم دارد و هم اکنون نیز رئیس گروه سیاسی استانداری اردبیل می باشد.
علی نیکزاد وزیر سابق راه و شهرسازی یکی دیگر از افرادی است که همهمه ی کاندیداتوری وی به گوش می رسد. وی از چهره های نزدیک به اصولگرایان و احمدی نزاد است. البته هنوز وی اعلام آمادگی نکرده اما نامزدیش از حوزه انتخابیه اردبیل غیرممکن هم نیست. البته باید این را نیز اضافه کرد که بنا به اخبار واصله طرفداران احمدی نژاد در اردبیل چندین بار با وی جلسه انتخاباتی داشته اند.
از طرفی گفته می شود مهندس ولی آذروش، نماینده مردم اردبیل در مجلس ششم و هفتم نیز در بعضی محافل اعلام آمادگی کرده است و بر اساس خبرهای موثق در حال منسجم کردن تیم انتخاباتیش است. وی نیز از نزدیکان قالیباف شهردار تهران است که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۹۲ با راه اندازی ستاد انتخاباتی به کمک قالیباف شتافت و هم اکنون نیز در شهرداری تهران مشغول خدمت می باشد.
همچنین برخی محافل نزدیک به علی محمد غریبانی؛ نماینده اصلاح طلب مردم این حوزه در مجلس ششم نیز از کاندیداتوری وی خبر می دهند و برگزاری جلسات ماهانه و هفتگی در اردبیل نیز نشان از حضور جدی وی در انتخابات را می دهد.
محمدرضا سرداری و محمد فیضی دو عضو مستعفی شورای شهر اردبیل و همچنین سیدکاظم موسوی نماینده اردبیل در مجلس هشتم هم شانس خود را برای ورود به مجلس می آزمایند.
از دیگر کاندیداهایی احتمالی در حوزه انتخابیه اردبیل، نمین، نیر و سرعین باید از صدیف بدری اصولگرا و از مدیران دولت احمدی نژاد در اردبیل نام برد. فردی که شهردار اردبیل بود که جهت کاندیداتوری مجلس استعفا داد. پس از استعفای وی بود که سرپرست شهرداری اردبیل اعلام کرد بدری بیش از ۷۰ میلیارد تومان بدهی بر جای گذاشته است. و تعدادی از اعضای شورای شهر هم عنوان کردند بیش از ۲۰۰ نفر نیرو بصورت غیرقانونی توسط بدری وارد سیستم شهرداری شده اند.
اما شنیده های ما حاکی از این است ، سه نماینده فعلی اردبیل در مجلس هم یعنی آقایان افضلی فر د، پیرموذن و حقیقت پور هم به احتمال نزدیک به صددرصد کاندیدا خواهند شد.
همهمه ی آمدن دکتر بهبود معصوم زاده و حسن نوعی اقدم (نماینده مردم اردبیل در مجلس هفتم) نیز در برخی محافل اصولگرایی به گوش می رسد.
نام های زیاد دیگر نیز وجود دارد که البته خیلی از آنها تنها دوست دارند که نامشان در رسانه ها مطرح شود اما با نگاهی به این نام های متعدد به نظر می رسد تاکنون شاخص ترین چهره های مرکز استان همین اسامی می باشد. البته باتوجه به زمان مانده تا انتخابات احتمال اضافه شدن چهره های شاخص دیگری نیز به این جمع می رود.
باید متظر ماند و دید در این انتخابات چه کسانی موفق به فتح بهارستان خواهند شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی