انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سالانه هفت هزار تن برنج در اردبیل تولید می‌شود

چهارشنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۴، ۱۰:۳۸ ق.ظ


برنج

اردبیل – معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان اردبیل از تولید سالانه هفت هزار و ۴۰۸ تن برنج در این استان خبر داد.

اصغر پرتوی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه برنج تولیدی استان مرغوب بوده و از کیفیت بالا برخوردار است، تصریح کرد: در حال حاضر تولید برنج در چهار شهرستان استان انجام می‌شود.

وی افزود: به منظور تولید برنج هزار و ۵۰ هکتار از اراضی پارس آباد، ۶۸۴ هکتار از اراضی گرمی، ۱۳۵ هکتار از اراضی مشگین شهر و ۷۰۵ هکتار از اراضی خلخال به کشت برنج اختصاص یافته است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه هزار و ۴۰۲.۵ هکتار در کشت اول و ۴۷۴ هکتار در کشت دوم برنج کاشته می‌شود، مجموع سطح زیر کشت را هزار و ۸۶۶.۵ هکتار عنوان کرد.

پرتوی میزان تولید در هر هکتار را در شهرستان پارس آباد چهار هزار و ۳۳ کیلوگرم، در گرمی سه هزار و ۴۹۷ کیلوگرم، در مشگین شهر سه هزار و ۲۴۴ کیلو گرم و در خلخال سه هزار و ۷۳۷ کیلوگرم برشمرد.

وی با اذعان به اینکه در کل استان سه هزار و ۹۴۸ کیلوگرم برنج در هر کیلو تولید می‌شود، متذکر شد: در حال حاضر برنج تولیدی استان از کیفیت بالایی برخوردار است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی