شبکه سبلان

ساوالان خبر: یکی از نمایندگان استان اردبیل بعد از چندین سال و نردیک به انتخابات و همچنین بدلیل آنچه تبلیغ یک کاندیدا در شبکه سبلان مطرح شد، ضمن گله مندی از مدیریت صدا و سیما باعترافی هم از برنامه های بی کیفیت شبکه سبلان اردبیل و کاهش مخاطبان این شبکه داشته است.

منصور حقیقت پور نماینده مردم اردبیل ، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: ما نمایندگان مجلس نسبت به برخی رویکردها و سیاست های صدا و سیما گله داریم. متاسفانه صدا وسیما رفتار خوبی با مجلس ندارد و نکات غیر واقعی و خلافی را درباره مجلس عنوان و آن موضوع را بزرگ می کند.

به گزارش تابناک، منصور حقیقت پور ادامه داد: به طور مثال شخصی در مجلس عنوان می کند زمین مجلس غصبی است و صدا و سیما هم آن را پخش می کند؛ در حالی که این موضوع درست نیست و در این مجلس روحانیون و افراد صاحب جایگاه، نماز می خوانند و برای مصالح نظام تصمیم گرفته می شود. یا اینکه صدا و سیما تاکید می کند که ده دستگاه از خودروهای مجلس دارای چراغ ال ای دی ویژه ای هستند که می توانند از خط ویژه عبور کنند که اینها موضوعاتی است که علیه مجلس بیان شده است.

نایب رئیس اول کمسیون ویژه برجام افزود: عملکرد صداو سیما در قضیه پخش جلسات کمیسیون ویژه برجام نیزجای نقد و بررسی فراوان دارد و می توان گفت بعضا از رسانه ملی رفتارهایی سر می زند که بر پسوند ملی بودن خود خدشه وارد می کند. متاسفانه در موضوع برجام نیز به موافقین برجام نسبت به مخالفین فرصت کمتری برای دفاع از برجام داده شد. لذا به نظر می رسد صدا و سیما باید پایبند به قوانین و اصول و مقررات مربوطه باشد و بر اساس آن عمل کند تا خروجی صدا و سیما به واقع دانشگاه باشد.

حقیقت پوردر پاسخ به اینکه آیا در جریان مطالب بیان شده توسط اکبر عبدی در برنامه زنده شبکه سبلان هستید ضمن ابراز تاسف از رفتار زشت دست اندرکاران شبکه سبلان گفت: در مورد شبکه استانی صداوسیما هم بحث فراوان است؛ بنده طی تماسی که با مدیر شبکه سبلان در مورد واگذاری آنتن برنامه زنده تلویزیونی در شب میلاد نبی مکرم اسلام(ص) و امام صادق (ع) برای تبلیغ یکی از دواطلب ها داشتم، متاسفانه با برخورد نامعقول ایشان مواجه شدم و ایشان به جای پاسخگویی به خبط عظیمی که انجام داده بود به فرافکنی و شانه خالی کردن از مسئولیت پاسخگویی پرداخت.

وقتی مدیر شبکه استانی پاسخگوی این موضوع نباشد که چگونه یک شومن جرات پیدا می کند از آنتن برنامه زنده تلوزیونی یک کاندیدای مجلس را به نام تبلیغ کند چنین مدیری نمی تواند مدعی ترویج امید و اخلاق در جامعه باشد، البته بعد از اینکه ایشان از قبول مسئولیت خبط مدیریتی خود شانه خالی کردند بنده طی گفتگویی که با آقای سرافراز، رئیس سازمان صداوسیما داشتم گزارشی از وضعیت شبکه استانی به ایشان ارائه دادم و در هفته آتی نیز در این زمینه دیداری با ایشان خواهم داشت.

حقیقت پور ضمن ابراز تاسف از ضعف حاکم بر مدیریت شبکه استانی صداوسیما و افت شدید مخاطبین شبکه سبلان به دلیل کیفیت پایین برنامه های این شبکه ادامه داد : مگر می شود شبکه استانی به صورت اتفاقی آنتن برنامه زنده خود را در اختیار کسی قرار دهد که به اسم، کاندیدایی را تبلیغ کند؟ بنده از مدیر شبکه استانی سوال می کنم، آیا حاضر است آنتن برنامه زنده شبکه استانی را در اختیار احدی از کاندیداهای دیگر قرار دهد؟ آیا ممیزی تنها درباره افراد و برنامه های خاص معنا پیدا می کند ؟آیا ضوابط نانوشته ای برای ممیزی در شبکه سبلان وجود دارد؟!

این چه منطقی است که نمایندگان مجلس، به صرف احتمال ثبت نام مجدد در دور بعد انتخابات، ممنوع التصویر و از ارائه گزارش عملکرد خود به مردم محروم می شوند اما با همان احتمال، شبکه سبلان تبدیل به شبکه اختصاصی برای تبلیغ یک نفر می شود؟

مدیریت صداوسیمای مرکز اردبیل باید جوابگو باشد؛ اگر این ماجرا به صورت برنامه ریزی شده اتفاق افتاده است که این یعنی مهندسی افکار مردم و خیانتی نابخشودنی است و هیچ سنخیتی با رسالت های صداوسیما ندارد و اگر بدون اطلاع و خارج از کنترل این عزیزان اتفاق افتاده باشد، این عذری بدتر از گناه و گواهی آشکار بر ناکارآمدی مدیر شبکه استانی سبلان است ! چگونه ممکن است سنگری به حساسیت صداوسیما بدون دیدبان و فرمانده رها شود؟!

بنده به عنوان وکیل مردم ضمن ابراز احترام به عوامل خدوم و انقلابی و هنرمند شاغل در صداوسیمای مرکز اردبیل باید اذعان کنم شبکه استانی ما در شأن تاریخ و فرهنگ غنی اردبیل نیست و ما هیچگاه ضعف حاکم بر مدیریت آن را به حساب دیگر عزیزان نمی گذاریم و معتقدیم پیشکسوتان خوشنام صداوسیمای اردبیل باید به فکر تربیت نیرو باشند؛ زیرا ما معتقدیم پتانسیل های بسیار ذی قیمتی در میان سرمایه های انسانی شاغل در صداوسیمای اردبیل حضور دارند که می توانند منشأ تحولات عظیم در رسانه استانی باشند.