انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


دبیر جبهه ایستادگی استان گفت: دولت به دنبال جمع آوری اشخاص همسو به دور خود و چینش آنان در مسئولیت هایی همچون فرمانداری و بخشداری هاست.

به گزارش  به نقل از مشکین‌رسا، حبیب کوهی دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل در مراسم افتتاحیه دفتر شعبه مشگین‌شهر با بیان اینکه شهرستان مشگین‌شهر از جمله شهرستان‌های سیاسی استان اردبیل است که از لحاظ سیاسی همتراز با استان اردبیل فعالیت می‌کند گفت: این شهرستان از لحاظ جمعیت و آراء برای استان اردبیل بسیار مهم و حائز اهمیت است چرا که در اجرای برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و سیاسی و ... نشان از پویایی و حضور در صحنه مردم این شهرستان دارد.

 

وی افزود: شهرستان مشگین‌شهر زادگان علمایی همچون آیت الله مشکینی و همچنین آیت الله سید سلیمان فتاحی است که آوازه آنان در سطح کشور قابل لمس است و جوانان امروز نیز می‌بایست ادامه دهنده راه چنین بزرگانی در جامعه باشند.

 

کوهی با اشاره به نقش احزاب و گروه های سیاسی در مسائل کشور و انتخابات گفت: با نزدیک شدن انتخابات احزاب و گروه‌ها دفترهای خود را فعال کرده و اعلام حضور می‌کنند در حالی که نقش و فعالیت احزاب تنها در انتخابات خلاصه نمی‌شود بلکه انتخابات خروجی فعالیت‌های احزاب است اما لیدر احزابی که در آستانه انتخابات وارد عرصه شده و اعلام حضور می‌کنند همچون دلالان انتخابات عمل می‌کنند.

 

وی با بیان اینکه نقش و فعالیت احزاب در این کشور نهادینه نشده است گفت: فعالیت احزاب می‌بایست در تمام انتخابات اعم از شورای شهر، مجلس شورای اسلامی و یا ریاست جمهوری نمایان شود اما متاسفانه زمانی که کاندیداها انتخاب می‌شوند جنبه‌های سیاسی خود را تعیین نکرده و  نمایندگان بعد از انتخابات، خود را از احزاب کنار کشیده و کارهای وعده داده شده را به فراموشی می‌سپارند.

 

وی تصریح کرد: با فعالیت هایی که انجام گرفت تلاش شد تا فعالیت این حزب به صورت قانونی ادامه یابد لذا از وزارتخانه برای دریافت مجوز جبهه‌ی حامیان ولایت اقدام شد و در جریان  فتنه تنها حزبی که در راس حمایت ولایت قرار گرفت حزب اصولگرایی بود به طوری که به غیر از جبهه ایستادگی مابقی احزاب حتی یک بیانیه صادر نکردند اما بعد از حماسه 9 دی و در 12 دی ماه برخی احزاب با صدور بیانیه ای فتنه 88 را محکوم کردند لذا این حزب در تلاش است برنامه هایی که یک حزب دارد اعم از جلسات مرتب، اتاق فکر، کمیته دانشجویی اقشار جوانان و دانشجویان، جلسات مرتب، سازمان یافته اجرا و عملیاتی کند.

 

دبیر جبهه ایستادگی گفت: نماینده ای که به مجلس فرستاده می‌شوند قطعاً عضو یکی از احزاب سیاسی کشور می‌باشد و این احزاب غیر از حمایت و انتخاب نماینده عملاً هیچ کاری انجام نمی‌دهند در حالی که وظیفه احزاب شناسایی و رسیدگی مسائل کشوری و شهری است بنابراین در طول 37 سال از پیروزی انقلاب اسلامی احزاب عملاً کادر سازی نکرده اند.

 

وی خاطر نشان کرد: متاسفانه افرادی هستند که مهر چندین حزب را در جیب خود نگهداری می‌کنند بنابراین احزاب در این کشور به درستی تعریف تعریف نشده است.

 

وی تاکید کرد: برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی وظیفه اصلی خود را که نظارت بر دستگاه های اجرایی رها کرده و به جابجایی مدیران که از اهداف حزب می‌باشد روی آورده است که این امر مغایر با قانون اساسی است.

 

حبیب کوهی اظهار کرد: مجلس ما مجلس عوام فریبی است چرا که با بررسی کمیسیون های تخصصی می‌توان به وضعیت نمایندگان در مجلس پی برد به طوری که کمیسیون های تخصصی مجلس معمولاً از ساعت 15 الی 17 تشکیل می‌شود اما هر بار به علت عدم تکمیل حدنصاب تعطیل می‌شود چرا که در مجلس برنامه تخصصی وجود ندارد که نیاز به بررسی داشته باشد و امروز شاهد آن هستیم که دولت اشخاصی همسو با خود را در کنار خود جای می‌دهد و نمایندگان مجلس نیز با چینش دست اندکاران خود در دستگاه های اجرایی شهرستان اعم از فرماندار، بخشدار و ... به دنبال اهداف خاص خود هستند.

 

وی در ادامه با اشاره به فعالیت نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ماه های پایانی دوره نهم گفت: با وجود اینکه بالغ بر 6 ماه از زمان این دوره از نمایندگان مجلس شورای اسلامی باقی مانده اما متاسفانه این نمایندگان مجلس را رها کرده و در شهر ها و روستاها به دنبال تبلیغات انتخاباتی خود هستند.

 

وی همچنین در خصوص وضعیت نابسامان شهرستان مشگین‌شهر گفت: در پارلمان شهری مشگین‌شهر بالغ بر 9 نفر فعالیت می‌کنند اما متاسفانه این افراد رسالت اصلی خود را که خدمت به مردم این شهر است رها کرده و در شهرها و روستاها به دنبال جمع اوری آرا برای کاندیداهای خاص هستند؛ و نماینده ای که مردم در طول چهار سال آرزوی دیدار با او را داشتند امروز در آستانه انتخابات برای جلب رضایت مردم به آنان التماس می‌کنند حال شورایی که در انجام وظایف خود باقی مانده‌اند چطور می توانند برای نماینده ای مشاوره دهند که برای مردم این شهرستان خدمت کند.

 

وی ادامه داد: قطعاً هیچ نماینده ای به تنهایی نمی‌تواند برای توسعه منطقه قدم بردارد اما با ایجاد اتاق فکر و دریافت ایده و نظرات نخبگان شهرستان می‌توان بهترین شرایط و امکانات را برای یک شهرستان جذب کرد اما متاسفانه در سایه سکوت نمایندگان، مجلس شورای اسلامی توسط 30 نفر اداره می‌شود و مابقی نمایندگان سیاهی لشکری بیش نیستند.

 

کوهی گفت: با توجه به اینکه طبق اصل 44 قانون اساسی تمام کارها به طرف خصوصی سازی رفته است و نمایندگان باید در این راستا برنامه ای داشته باشند در حالی که بیش از 25 کاندید برای مجلس شورای اسلامی ثبت نام شده است اما هیچ یک برنامه ای برای مردم این شهرستان ارائه نکرده اند و وقتی سرمایه گذاری به این شهرستان سرازیر می‌شود نمایندگان و مسئولان با تاخیر در انجام وظایف قانونی موجب فرار سرمایه گذار از این شهرستان می‌شوند.

 

وی تاکید کرد: جبهه ایستادگی سرمایه گذاری برای این منطقه جذب کرده است که در صورت تائید برای 20 هزار نفر از مردم منطقه اشتغال زایی ایجاد خواهد کرد در حالی که برخی از نمایندگان در طول یک روز به سه رنگ اصلاح طلبی، اصولگرایی و مستقل عوض کرده و در مجلس عکس‌های سلفی می اندازند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی