انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

« حق الناس »- ناصر نصیری *

شنبه, ۲ ارديبهشت ۱۳۹۶، ۱۱:۵۸ ق.ظ

نتایج بررسی صلاحیت کاندیداهای ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، مهم ترین بحث روز میان مردم، به ویژه نخبگان جامعه است بی تردید، انتخابات با هدف تحقق یافتن مطالبات مردم و حاکمیت ارزش های انسانی انجام می شود.

انقلاب اسلامی ما هم به عنوان یک انقلاب فرهنگی ، به دنبال حاکمیت ارزش های انسانی و اسلامی یا همان اخلاقیات بوده و البته طبیعی است در جامعه ای که قریب به اتفاق مردم آن مسلمان اند، جمهوریت بهترین و مطمئن ترین وسیله برای حاکمیت اسلام باشد بنابراین آنان که با رای مردم مخالفند به دنبال حاکمیت اسلام نبوده اند؛ بلکه با توسل به تزویر و تضعیف جایگاه دین به تامین منافع خویش تمرکز کرده اند.
هرچه در واژه ی انسانیت و اولیه ترین مصداق این مفهوم اندیشیدم، غیر از رعایت حق الناس در نظرم نیامد و مراعات حقوق دیگران را شرط لازم و اجتناب ناپذیر انسانیت یافتم . پیامبر رحمت حضرت محمد(ص) می فرمایند: «انی بعثت لاتمم مکارم الاخلاق» اما برای حاکمیت و نهادینه شدن اخلاق، آحاد مردم وظایفی دارند و چه زیبا فرمود مولای متقیان ، امیر مومنان امام علی(ع) که «کلکم راع و کلکم مسئول ...»
«بسم الله الرحمن الرحیم» پرکاربردترین عبارت در جوامع اسلامی است که هر روز بارها بر زبان ها جاری می شود و این نشان می دهد اسلام دین بخشایش و عطوفت و رأفت است و هیچ انسان سالمی مخالف بخشندگی و مهربانی نیست؛ بلکه جامعه ای که در آن، این دو صفت الهی حاکم باشد به همه ارزش های اخلاقی مزین خواهد شد. امام خمینی(ره) فرمودند : اگر 124 هزار پیامبر الهی گرد هم آیند، دچار اختلاف نمی شوند. به نظر می رسد ریشه ی دعواها در عدم درک صحیح از ارزش ها یا خودخواهی ها و زیاده خواهی هایی است که در آن حقوق دیگران نادیده گرفته می شود.
مقام معظم رهبری بر رعایت حق الناس و ملاک عمل قرار گرفتن قانون که مناسب ترین شیوه برای رعایت حق الناس است، همواره تأکید دارند. هرچند قوانین ما ممکن است عیب ها و نقص هایی داشته باشند ، اگر قانون ملاک عمل قرار گیرد عیوب و نواقص آن نیز به مرور برطرف می گردد. در غیر این صورت بی قانونی و ناهنجاری های روزافزون ، جامعه را به فلاکت سوق خواهد داد.
در شرایط فعلی، بزرگ ترین انتظار از افراد، سازمان ها و مراجع مرتبط با انتخابات اعم از مراجع استعلام، هیات های اجرایی و نظارت، شورای نگهبان، نیروهای نظامی و انتظامی، قوه قضاییه،کاندیداها و سایر عوامل مؤثر پایبندی به قانون است.
همگان مطمئن باشیم پاداش و سزای اعمال و رفتار خوب و بد خویش را در این دنیا یا جهان آخرت دریافت خواهیم کرد و خداوند از حق الناس نمی گذرد. چنان چه کسانی که دیروز برای رد صلاحیت کاندیداها تلاش کردند و از حذف رقبا سرمستانه ابراز شادی نمودند، امروز رد صلاحیت می شوند و برخی که افراد ضعیف و کوچک را به ناحق مقدس جلوه داده و بر مردم مسلط کردند، نادم گشته اند. باید بفهمیم آه و ناله مظلوم گریبان ظالم را خواهد گرفت پس آنان که در امر انتخابات و تأیید و رد کاندیداها نقش دارند، نباید از خدا و وجدان خویش غافل باشند که تاریخ پر از پندها و عبرت هاست.
فاعتبروا یا اولی الالباب
* معاون سیاسی و امنیتی استانداری اردبیل و رییس ستاد انتخابات استان 
انتشاردهنده : سیفعلی موسی زاده 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی