انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل گفت: بیش از 60 امضا در مجلس جمع‌آوری کرده‌ایم تا لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل با اولویت و فوریت در صحن علنی مطرح شده و به تصویب برسد.

خبرگزاری فارس: جمع‌آوری 60 امضا برای تصویب منطقه آزاد تجاری اردبیل در مجلس

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام حبیب برومند عصر امروز در جمع تعدادی از خبرنگاران در اردبیل اظهار کرد: بنده از همان روزهای انتخابم از سوی مردم برای وکالتشان در مجلس، تصویب و یا الحاق منطقه آزاد تجاری را به عنوان یک اولویت در دستور کار قرار دادم ولی بیشتر تمایل داشتم تا شمال استان اردبیل به منطقه آزاد تجاری ارس وصل شود.

وی تصریح کرد: شهرستان پارس‌آباد و بیله‌سوار با داشتن گمرک و فرودگاه از شرایط استثنایی در این زمینه برخوردار بوده و بنده از همان روزهایی که وارد مجلس نهم شدم این موضوع را پیگیری کرده و تلاشم بر این بود تا بالاخره منطقه آزاد تجاری به تصویب رسیده و یا الحاق آن انجام شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان اردبیل اضافه کرد: در این زمینه در دولت گذشته حتی با رئیس جمهور ملاقاتی داشتم و از بین 21 خواسته اهالی شمال استان اولویت اول را به الحاق منطقه شمال استان به منطقه آزاد ارس مطرح کردم که رئیس جمهور سابق نیز موافقت کردند تا شهرهای بیله‌سوار و پارس‌آباد در محدوده الحاق باشد.

برومند تبیین کرد: در آن مقطع هیچ کس حتی استاندار و دیگر نمایندگان نیز در جریان پیگیری‌های بنده قرار نگرفتند و با اقدامات انجام شده بنده به تنهایی پیگیر این موضوع بودم و در زمان استاندار اکبر نیکزاد و استاندار فعلی نیز به جد و به تنهایی این مسئله را که الحاق پارس‌آباد و بیله‌سوار به محدوده منطقه آزاد ارس باشد، پیگیری کردم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دولت روحانی و در سفر رئیس جمهور به استان اردبیل بنده از رئیس جمهور خواستار قطعی شدن این الحاق با موافقت ترکان شدم که در این دولت نیز با بیش از 10 مورد نامه‌نگاری از شخص رئیس جمهور خواستم تا تدبیری در این زمینه بیندیشد تا مقدمات و زمینه این الحاق و وصل شدن فراهم آید.

برومند با یادآوری اینکه به دنبال پیگیری‌ها بالاخره اعلام شد که به جای الحاق قرار است منطقه آزاد تجاری استان شکل بگیرد که بنده در ابتدای امر از این موضوع ناراحت بودم اما بعدها متوجه اهمیت استقلال منطقه آزاد تجاری استان شدم، اضافه کرد: با توجه به گستردگی نقشه اولیه و شامل بودن مناطق مختلف استان، شورای اقتصاد نقشه اولیه را قبول نکرد تا ما مجبور شدیم نقشه ثانویه را با یک محدودیت خاص شامل پارس‌آباد، بیله‌سوار و گرمی تهیه کرده و بعد از تأیید ترکان نقشه اصلاح شده برای تأیید به شورای اقتصاد رفت.

وی ادامه داد: در حال حاضر با تأیید کمیته اقتصادی مجلس لایحه در اولویت مطرح شدن در مجلس است که با 60 امضایی که از نمایندگان گرفته‌ام، قرار است با اولویت لایحه منطقه آزاد تجاری استان اردبیل ظرف امسال در صحن علنی مجلس مطرح شود.

نماینده مردم پارس‌آباد و بیله‌سوار در مجلس شورای اسلامی گفت: جز دو نفر از نمایندگان استان اردبیل در این موضوع اقدامی نکردند ولی برخی آقایان ادعاهایی دارند که خود جالب توجه است.

برومند در ادامه سخنان خود افزود: ما از رئیس مجلس وقت گرفتیم تا اهمیت موضوع و طرح سریع مسئله را در مجلس گوشزد کنیم و امیدواریم در مجلس نهم پرونده منطقه آزاد تجاری استان با تصویب کامل بسته شود.

وی تصریح کرد: در کنار این امر طرح بزرگ دیگری را نیز در منطقه دنبال می‌کنیم تا زمینه اجرایی آن فراهم آید که امیدواریم در ایجاد تحول اساسی بسیار مؤثر و راهگشا باشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی