انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران گفت: تعدد کاندیداها در انتخابات پیش‌رو نه تنها اشکال حقوقی و قانونی ندارد بلکه یک ظرفیت مناسب برای ایجاد رقابت‌های مطلوب‌تر و شایسته‌تر است.

خبرگزاری فارس: تعدد کاندیداهای مجلس اشکال حقوقی و قانونی ندارد / وکیل خانواده هنوز جا نیفتاده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهمن کشاورز عصر امروز در حاشیه همایش کانون وکلای دادگستری استان اردبیل در پاسخ به سئوالات خبرنگاران اظهار کرد: قانون انتخابات در سال‌های اخیر به صورت مکرر مورد بازبینی  و توجه جدی قرار گرفته است که اصلاحات آن نیز در سال‌های اخیر به رغم برخی ایرادات زمینه رفع اشکالات متعدد را فراهم کرده است.

وی گفت: آنچه که در انتخابات پیش‌رو جالب به نظر می‌رسد ثبت نام تعداد زیادی از وکلای دادگستری برای حضور در عرصه انتخابات است که قطعا راهیابی آنها به مجلس این حسن را دارد که قوانین با خاصیت مناسب را به تصویب برسانند تا لوایح قضایی خوبی  در مجلس دهم با غنای بیشتر به دست وکلا در جایگاه نمایندگی مردم به تصویب برسد.

ابراز خرسندی رئیس اسکودا از داوطلبی وکلای دادگستری در انتخابات پیش‌رو

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران با یادآوری اینکه قطعا راهیابی تعدادی از وکلا به مجلس زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا در جایگاه تصمیم‌گیری قوه مقننه انسان‌‌های آگاه و روشن به مسائل حقوقی و قانونی حضور پیدا کرده و حاضر باشند، افزود: به نظر می‌رسد تعدد کاندیداهای در انتخابات پیش‌رو نه تنها از نظر قانونی و حقوقی مشکلی ندارد به شرط آنکه هزینه‌های انتخابات به حداقل برسد و یک رقابت همراه با حفظ و امنیت رخ بدهد قطعا زمینه‌ای را فراهم خواهد کرد تا بیش از هر زمان دیگر  قوانین و مقررات به شکل مطلوب به نتیجه برسد.

آیین دادرسی جدید ظرفیت بسیار خوبی دارد

رئیس اتحادیه سراسری کانون وکلای دادگستری ایران در مورد آیین دادرسی جدید که دارای ظرفیت بسیار خوبی در رفع اشکالات گذشته و احقاق حقوقی واقعی در حوزه‌های مختلف است گفت: در آیین دادرسی جدید بسیاری از ساختارهای اشتباه و غلط گذشته اصلاح شده و با تدبیر می‌توان مشکلات و نارسایی‌‌ها را برطرف کرد.

کشاورز یکی از موارد اشکال قانون جدید را تبصره‌های ماده 48 این قانون اعلام کرد و گفت: خود قوه قضاییه نیز به این ماده ایراد گرفته چرا که خط کشی بین وکلا و ترجیح دادن یکی بر دیگری اصلا منطقی و صحیح به نظر نمی‌رسد.

وی دیگر مورد ایراد به قانون جدید را نقض حکم و اعاده آن با ظرفیت‌های بسیار نامطلوب اعلام کرد و گفت: ما تجربه خوبی را در این زمینه شاهد نیستیم و قطعا باید به سمتی حرکت کنیم تا این ایرادات و اشکالات با نگاه متفاوت برطرف شود.

کشاورز در مورد اجرای طرح وکیل خانواده به مانند پزشک خانواده گفت: امیدواریم روزی را شاهد باشیم که با فرهنگ‌سازی مناسب موضوع وکیل خانواده نیز در جامعه ما جا بیفتد و همه بتوانند از ظرفیت‌های موجود استفاده کنند هر چند که در حال حاضر گرفتن وکلای تسخیری جا افتاده است.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی