انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

تعبیر جالب کرباسچی درباره نفوذ

شنبه, ۱۷ بهمن ۱۳۹۴، ۰۴:۱۵ ب.ظ

انتخاب خبر: نخستین کنگره سراسری حزب کارگزاران سازندگی ایران روز پنجشنبه برگزار شد. این حزب 20ساله در سپهر سیاسی ایران اما تاکنون اقدام به برگزاری کنگره نکرده بود. کارگزاران در آستانه انتخابات مجلس پنجم و با حضور چهره‌های سرشناسی همچون اکبر ترکان، غلامرضا شافعی، محمداسماعیل شوشتری، سیدمحمد غرضی، غلامحسین کرباسچی، عیسی کلانتری، غلامرضا فروزش، مرتضی محمدخان، بیژن زنگنه، محمدرضا نعمت‌زاده، محمدعلی نجفی، محمد هاشمی و سیدمصطفی هاشمی‌طبا و مرحوم محسن نوربخش شکل گرفت. اعضای کارگزاران را که عمدتا افراد تکنوکرات و مدیران رده اول کشور در دولت هاشمی سامان دادند، توانست در انتخابات مجلس پنجم موفقیت خوبی کسب کند و در ادامه هر چه گذشت سویه‌های اصلاح‌طلبانه آن پررنگ‌تر شد. تا به امروز که به عنوان یکی از احزاب اصلی اصلاح‌طلب در ترکیب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان حضوری فعال دارد. در نخستین کنگره حزب کارگزاران که به صورت غیرعلنی درسالن رایزن دایره المعارف بزرگ اسلامی برگزار شد، غلامحسین کرباسچی به عنوان دبیرکل این حزب به سخنرانی پرداخت. همچنین حسین مرعشی سخنگوی این حزب نیز نزدیک به دو ساعت درباره سند تئوریک مواضع حزب به توضیح پرداخت و به سوالات اعضا پاسخ داد. از نکات جالب توجه این کنگره سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر داوود فیرحی استاد دانشگاه بود که بی‌آنکه تعلق تشکیلاتی به کارگزاران داشته باشد، برای حضار سخنرانی کرد. از نکات جالب این کنگره نیز حضور چند عضو جوان به عنوان اعضای شورای مرکزی بود که در واقع پاسخی به انتقادات به حساب می‌آمد.

شورای مرکزی 25 نفره شد

بر مبنای نتایج انتخابات شورای مرکزی در کنگره، در بخش خانم‌ها: فرزانه ترکان با ۵۰۸ رای، شهربانو امانی با ۴۸۸ رای و فاطمه السادات مقیمی با ۴۸۵رای انتخاب شدند. از میان کاندیداهای بخش استان‌ها نیز اسفندیار با ۳۳۴رای و مختار طاهریان با ۳۳۱ رای، به شورای مرکزی راه یافتند. از سایر شخصیت‌ها نیز محسن هاشمی با ۵۰۷، سعید لیلاز با ۴۸۰، محمد عطریانفر با ۳۶۲، علی هاشمی با ۳۵۳، جهانبخش خانجانی با ۳۴۷، محمود علیزاده طباطبایی با ۲۹۷ و احمد نقیب‌زاده با ۲۹۷ رای انتخاب شدند تا در مجموع به عنوان ۱۲ نفر اعضای شورای مرکزی به ۱۳عضو قبلی شورای مرکزی این حزب اضافه شوند. نکته قابل تامل اینکه اعضای انتخاب شده در روز پنجشنبه را نمی‌توان تغییری در این حزب دانست چرا که همه آنها همواره نقش مهمی در تصمیم‌گیری این حزب داشتند و نمی‌توان به عنوان عضو شورای مرکزی جدید از آنها یاد کرد. به گفته مرعشی شورای مرکزی جدید کارگزاران از فروردین سال آینده کارشان را آغاز خواهند کرد.

قرعه کشی راهکار کارگزاران شده است

گفتنی است پیش از این بر اساس قرعه کشی صورت گرفته در شورای مرکزی کنونی حزب کارگزاران عضویت ۱۲ نفر ذیل در شورای مرکزی برای یک سال تمدید شده بود: اسحاق جهانگیری، غلامحسین کرباسچی، سیدحسین مرعشی، فائزه هاشمی، رضا امراللهی، محمد قوچانی، عباس آقا علیخانی، سیدحسین هاشمی، غلامرضا پناه، هدایت‌ا... آقایی، پروانه مافی و معصومه کفایتی. از نکات جالب توجه ترکیب شورای مرکزی کارگزاران این است که چهره‌هایی همچون محمدعلی نجفی که در جریان انتخابات سال۸۴ به عنوان کاندیدای اولیه حزب برای انتخابات ریاست‌جمهوری در نظر گرفته شده بود، اسماعیل جبارزاده استاندار آذربایجان شرقی، یدا... طاهرنژاد نماینده حزب در شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان، سید افضل موسوی از اعضای فعال استان زنجان و اللهیاری از اعضای دفتر کرمانشاه در میان اعضای شورای مرکزی دیده نمی‌شوند.

کرباسچی و رد سهم‌خواهی

دبیرکل حزب کارگزاران در این کنگره اظهار داشت: «معتقدیم در طول 20سال فعالیت حزب کارگزاران سازندگی در جو سیاسی کشور یکی از موثرترین جریان‌های سیاسی بوده‌ایم و امروز آثار فعالیت کارگزاران سازندگی در افراطی‌ترین نیروها موثر بوده است و همگان از توسعه و سازندگی که از شعارهای این حزب بوده است صحبت می‌کنند.» غلامحسین کرباسچی ضمن رد سهم‌خواهی این حزب گفت: «سعی کرده‌ایم مصالح کشور را در نظر گرفته، به جامعه آرامش منتقل کنیم. ما ساختار شکن نبوده و نخواهیم بود.» وی با بیان اینکه نفوذی‌ها با قیافه حزب‌اللهی جلو می‌آیند، اظهار کرد: «این فرمایش رهبری را از جان و دل می‌پذیرم که پروژه نفوذ بزرگ‌ترین ضربه را به جمهوری اسلامی می‌زند. این نفوذ همان نفوذی که تلاش می‌کند این عناصر توانمند را در باور جامعه سست کند. نفوذی نمی‌گوید من کارگزارم بلکه او با حزب‌اللهی‌ترین قیافه جلو می‌آید. نفوذی از ارزشمندترین سمبل جهاد و شهادت استفاده می‌کند و به گردن می‌اندازد و در راهپیمایی شرکت می‌کند و بعد هم آبروی کشور را با فساد اقتصادی می‌برد و فرار می‌کند و از کشور خارج می‌شود. این نفوذ است. دنبال کسانی باید گشت که اینها را فراری دادند. اینها نفوذی هستند.» همچنین سند مواضع حزب کارگزاران سازندگی در این کنگره به تصویب رسید.

منبع: روزنامه آرمان

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی