ساوالان خبر: صبح امروز در آخرین روز از ثبت نام انتخابات مجلس دهم شورای اسلامی منصور حضی زاده، محد تقی تبریزچی، سیاب علی محمد نژاد، میثم اسکندری، محمد ملکی و فاضل کریم اوغلی ثبت نام کردند.

تعدادی از حامیان یونس اسدی جلوی منزل وی جمع شدند و منتظر حضور وی برای ثبت نام و مشایعت وی تا فرمانداری می باشند اما طبق اخبار شنیده وی از تهران ثبت نام کردند.

اسدی به دلیل آنچه که تاخیر در پرواز به فرودگاه اردبیل نامیده شد به شهرستان مشگین شهر نیامد و مستقیما از وزارت کشور برای انتخابات ثبت نام کرد.

وی بارها تاکید کرده بود که در انتخابات دهمین دوره مجلس کاندیدا نخواهد شد و حتی از دوستان خود نیز خواسته بود اصرار نکنند اما فردا در آخرین روز، ثبت نام خواهد کرد.

یونس اسدی نماینده فعلی در دوره هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه مشکین شهر به عنوان نماینده مردم به مجلس شورای اسلامی راه یافته بود

با وجودیکه برای بسیاری از مردم علی رغم گفته های یونس اسدی ، حضور وی در دهمین دوره مجلس  محرز میدانستند ولی با این وجود انتخابات وارد فاز جدیدی از رقابت بین مهره های شطرنج انتخابات مشکین شهر خواهد شد.

به نظر می رسد وی با این تاکتیک خبری و مطرح کردن آمدن یا نیامدن توانسته است بسیاری از اذهان عمومی را به سمت خود جلب کند.

به گزارش ایلقار نیوز،اسامی نامزدهای ثبت نام کننده اتتخابات مجلس دهم شورای اسلامی؛ حوزه انتخابیه مشگین شهر تا این لحظه بدین شرح است.

۱-سعداله ریسی ساداتی

۲-محمد روحی عیسی لو

۳- صفر جعفرزاده

۴-محمود عباس زاده

۵-حاج علی زین العابدین

۶-ولی ملکی

۷-بابک رضازاده

۸-فرروز عطایی

۹-سعید یاری

۱۰-حجت الاسلام اسلام سودی

۱۱-حجت الاسلام فرج الله قاسمی

۱۲- یونس اسدی

۱۳-محسن اسماعیلی

۱۴-قدیر پسندی

۱۵-حمید رضا پاکدل

۱۶-قاسم واهب زاده

۱۷-وحید طلوعی

۱۸-محمد بدیهی

۱۹-منصور حضی زاده

۲۰-محمدتقی تبریزچی

۲۱-سیاب علی محمد نژاد

۲۲-میثم اسکندری

۲۳-فاضل کریم اوغلی

۲۴-محمد ملکی


دبیرکل جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: چندین گروه اصولگرا ائتلاف کرده‌اند تا کاندیدایی واحد برای مجلس شورای اسلامی معرفی کنند.

خبرگزاری فارس: ائتلاف با گروه‌های اصولگرا برای معرفی کاندیداهای واحد‌
 

 به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حبیب کوهی امروز در جلسه اعضای جبهه ایستادگی استان اردبیل اظهار کرد:‌ انتخاب افراد غیر رجل سیاسی و آنهایی که شایستگی حضور در بهارستان را ندارند توهین به مردم اردبیل است همانطوری که نمونه این انتخاب را در شوراها شاهد بودیم که رای اول را کسی آورد که نمود و نشانی از یک نماینده مردم را نداشت.

وی با بیان اینکه هنوز جبهه ایستادگی در انتخاب گزینه‌های نهایی به عنوان کاندیدا به نتیجه‌گیری نرسیده است، گفت: آنهایی که وارد انتخابات می‌شوند باید حواسشان را جمع کنند تا از ضعف احزاب و گروه‌ها به ویژه اصولگرا سوء استفاده نشده و افراد نالایقی وارد عرصه انتخابات نشود.

دبیرکل جبهه ایستادگی استان اردبیل با بیان اینکه گروه‌های اصلاح‌طلب رقیبی جدی برای ما محسوب نمی‌شود چرا که آنها نمی‌توانند متمرکز بر روی گزینه‌های خاصی باشند، یادآور شد:‌جای تاسف است که در استان ما برای اصولگرایان نیز افرادی تصمیم می‌گیرند که در یک چارچوب محدود و محصور نشسته‌اند و بدون اینکه گروه‌های اصولگرا را دور هم جمع کنند عده‌ای به زعم خود بدون سابقه اصولگرایی تنها به کارهای پراکنده در فضای انتخاباتی روی آورده‌اند.

کوهی با یادآوری اینکه ما آمادگی داریم با احزاب اصولگرای واقعی ائتلاف کنیم که در این زمینه نیز با ‌رهپویان، موتلفه و پایداری ائتلاف کرده‌ایم تا کاندیداهای واحدی را از جبهه اصولگرایی معرفی کنیم، بیان کرد: احزاب به جای آنکه در طول سال جلساتشان را برگزار کنند فعالیت‌هایشان را محدود به ایام انتخابات کرده‌اند و به صراحت می‌گویم که برخی لیدرهای احزاب نیز به دلال‌بازی مشغول هستند.

وی با یادآوری اینکه حتی برخی از این گروه‌ها آمادگی بیان دیدگاه‌ها و نظریاتشان را ندارند و در این 4 سال حتی از کاندیداهای حامی خود سئوال و جواب نکرده‌اند که چه کارنامه‌ای ارائه داده‌اند.

دبیرکل جبهه ایستادگی استان اردبیل با بیان اینکه هنوز گزینه‌های جبهه ایستادگی مشخص نیست و باید به شعور و انتخاب مردم به شکل درست احترام قائل شد، ادامه داد: ما آماده ائتلاف با سایر گروه‌ها و احزاب اصولگرا هستیم اما اینکه زیر پرچم عده‌ای برویم را قبول نمی‌کنیم.

کوهی به فرماندار اردبیل توصیه کرد تا دست از تشکیل ستاد انتخاباتی مخفیانه در حمایت از جریان اصلاح‌طلب بردارد و در چینش بخشداران و دهیاران خطایی را انجام ندهد که اگر چنین باشد ما نیز افشاگری می‌کنیم.

وی با بیان اینکه در برخی از شهرستان‌ها و حوزه‌های انتخابیه کاندیداهایمان را مشخص کرده‌ایم، تصریح کرد: ظرف چند روز آینده و بعد از تایید صلاحیت‌ها اسامی آنها را اعلام خواهیم کرد.

دبیرکل جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: برخی از چهره‌های سوخته نیز وارد انتخابات شده‌اند که مردم ماهیت آنها را می‌شناسند و به هیچ‌وجه حاضر نخواهند شد که به آنها رای بدهند.

کوهی با انتقاد از عملکرد ضعیف نمایندگان در عدم تصویب منطقه آزاد نیز یادآور شد: همان نماینده‌ای که برای تیم تراکتور‌سازی در مجلس سر می‌شکست امروز چرا از تصویب نشدن منطقه آزاد سخنی به میان نمی‌آورد و علل و عوامل رد شدن این لایحه را برای مردم بازگو نمی‌کند.

وی این حرکت را خیانت در حق مردم دانست و عنوان کرد: رئیس مجمع نمایندگان که پیش‌تر از مخالف تصویب منطقه آزاد اردبیل بود به یقین با رفتارهای خود در این موضوع مقصر است و باید در برابر این مردم و اذهان عمومی پاسخگو باشد.