انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

هموطن عزیز وبزرگوار

تا زمانی که به اصلاحات نیاندیشم و در وهله اول خودمان رااصلاح نکنیم باورداشته باشیم که به بیراهه خواهیم رفت .!

اینروزها درهر محفلی بحث انتخابات در تیتر قرار دارد و بر همین مبنا کمبودها و کاستی هاازهر زبانی بگوش می رسد و هر کسی  بدون اینکه تاملی به نقش خویش در ایجاد این کاستی ها و کمبود ها داشته باشد ،نوک پیکان تهاجم را به سمت مقابل نشانه میرود .

عده ای بعنوان کاندیدا سعی دارند که با بیان ضعفهای طرف مقابل ، خود را مصلح نشان دهند ،به این صورت که فقط می خواهند دیگران راپایین بیاورد تا خود در بالا دیده شود ! غافل از اینکه اگر شما طرف مقابل راپایین آوردید ودر جایگاه او قرار گرفتید ، هنری بخرج نداده اید ، هنر شمادر این می تواند باشد که با بالا رفتن و پیشی گرفتن از ایشان در مکان جلوتر و بالاتری قرار گیرید و بهتر دیده شوید . بسی تاسف حتی این مورد در رقابتهای ریاست جمهوری نیز بوضوح دیده می شود .

اما بقیه بعنوان اصل واقعی (همه مردم ) چه می کنیم ، انتظار داریم!!! افرادی آنهم افراد کاردان و مجرب بیایند با تمام اندوخته های مادی و معنوی خویش ، بدون هیچ گونه چشمداشتی و براساس صداقت و سلامت خود را فدای جامعه بکنند و در آخر هم بی هیچ مزد و مواجبی و با هزاران توصیفات بعضا بسیار ناروا ، صحنه رابه دیگران بسپارند ، 

آخر چرا ما بااین همه درایت و عقلانیت که بدون اغراق از ویژگیهای جامعه ماست به چنین توهم بنیادی دچار شده ایم ؟! مگر کدام فرد کم عقل چنین عملی را مرتکب می شود ،که ما از مجربین و عقلای خویش داریم ؟!

نزدیکترین افراد به کاندیداها تلاش دارند برای کاندیدا هزینه تحمیل نمایند ! حال بیشتر مادی و در مواقعی هم معنوی واجتماعی نیزگاها دیده می شود . کمترین این هزینه همان دعوت هست که باید کاندیدا انجام دهد ، اخرا چرا؟ مگر کاندیدا را کسی دعوت کرده ، که کاندیدا شده است ؟ 

چرا کمترکسی بدون چشم داشت شخصی با کاندیداها همراه می شود؟! درحالیکه متقابلا از ایشان انتظار هست که برای مردم و جامعه کار کند و اصلا هم دنبال منفعت شخصی خود نباشد . !! مگر این باعقل جور در می آید ؟!

با عنایت به بحث بسیار اجمال فوق ،لازم هست بدانیم ، راه اصلاح دراین هست شما اگر واقعا فردی را اصلح تشخیص دادید، باید سعی کنید هزینه هایش پایین بیاید ،تاایشان هم در مقابل بتواند هزینه های اجتماعی را کاهش دهد والا باز در همان دور تسلسل باطلی که گرفتاریم (عدم برآورد انتظارات توسط منتخبین دوره های قبلی )، گرفتار خواهیم بود و لاغیر..

ارادتمند و کوچک تمام اصلاح گران بزرگوارجوامع انسانی  

حکمت نوراللهی فعال اجتماعی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی