انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: با هرگونه تخلف انتخاباتی برخورد کرده و بدون مماشات با مسببان برخورد قانونی خواهیم داشت.

خبرگزاری فارس: برخورد بدون مماشات با تخلفات انتخاباتی / رسانه‌ها به تبلیغات زودهنگام دامن نزنند
 

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سیدناصر عتباتی پیش از ظهر امروز در نشست صیانت از آرای مردم در انتخابات در اردبیل اظهار کرد: فلسفه و حقیت انتخابات نمایش قدرت مردم و همچنین برگزیده شدن شایسته‌ترین افراد در عرصه خدمتگزاری به مردم است که به عنوان یک وظیفه شرعی و تکلیف الهی همه باید در ادای این وظیفه تلاش کنند.

وی افزود: همان طوری که مقام معظم رهبری تاکید کردند رای مردم حق الناس و امانت سنگین است و این امانت باید در چارچوب قانونی مورد توجه و صیانت قرار گیرد و اقدامات را در زمان برگزاری و حین و بعد از انتخابات مورد توجه قرار گیرد.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل با بیان اینکه در کنار آگاهی‌بخشی به مردم باید قوانین و مقررات رعایت شده و با هرگونه تخلف نیز برخورد شود، گفت: شعبه ویژه رسیدگی به جرایم انتخابات در استان اردبیل تشکیل شده و روسای دادگستری و دادستان‌های شهرهای مختلف استان موظف هستند به دنبال ارائه گزارش تخلفاتی در انتخابات قبل و حین و بعد از انتخابات آن را پیگیری کرده نسبت به برخورد قانونی با متخلفان اقدامات قانونی انسجام شود.

عتباتی بیان کرد:‌ البته پیشگیری از جرم و وقوع آن جزو اصلی‌ترین رویکردها است و ما تمام تلاشمان را به کار می‌بریم تا پیشگیرانه از وقوع جرایم انتخاباتی پرهیز شده و با متخلفان برخورد شود.

این مسئول با بیان اینکه نمونه‌ای از این تخلفات نادیده گرفتن حق و حقوق مردم، بیت‌المال، اموال عمومی، استفاده از امکانات دولتی برای تبلیغ یک کاندیدای خاص، توهین افترا تهمت و دادن وعده‌های کذب و دروغین است، افزود: رسانه‌ها باید تلاش کنند تا تبلیغات زودهنگام انجام نشده و به شکل‌گیری آن دامن نزنند و در کنار آن نسبت به انتشار مطالب کذب که به تشویش اذهان عمومی کمک می‌کند پرهیز کنند.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل یادآور شد: ما تمامی مصادیق تخلف انتخاباتی را احصا کرده و بیان داشتیم و بعد از نهایی شدن لیست داوطلبان مجلس طی جلسه‌ای که با آنها خواهیم داشت نسبت به رعایت قوانین و مقررات و پرهیز از تخریب اموال عمومی و در عین حال بر قانون‌گرایی تاکید بیشتری خواهیم داشت.

عتباتی تصریح کرد: بر اساس ماده 66 قانون انتخابات 18 مورد رفتار مجرمانه و تخلف انتخاباتی احصا شده است که یکی از این موارد خرید و فروش آرا است.

این مسئول ادامه داد: برای همه ما باید قانون فصل‌الخطاب باشد و رسانه‌ها نیز تلاش کنند تا در چارچوب قانون اطلاع‌رسانی‌ها را انجام دهند و از انتشار مطالب تبلیغاتی زودهنگام به نفع یا له کاندیداهایی پرهیز شود.

دادستان عمومی و انقلاب اردبیل گفت: به هیچ‌وجه ستادهای انتخاباتی نباید به شکل زودهنگام تشکیل شود بلکه باید در مهلت مقرر این کار به انجام برسد.

عتباتی افزود: مردم ما به چهار مقوله اساسی آزادی، امنیت، دموکراسی و قانون‌مداری همواره پایبند بوده و هیچ وقت سعی نکردند تا برخی از اصول مورد بی‌توجهی قرار گیرد.

وی گفت: ما در زمان انتخابات به هیچ‌وجه با متخلفان مماشات نخواهیم کرد بلکه قاطعانه با تخلفات برخوردی جدی خواهیم داشت

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی