انتخابات                                                         ساوالان خبر: حجت‌الاسلام محمدعلی قاصدی در دومین جلسه ستاد ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری استان اردبیل اظهار داشت: نامزدی افراد در انتخابات با وعده احساس مسئولیت و خدمت رسانی به مردم بایستی همراه با رعایت عملی تکالیف قانونی و شرعی باشد.

وی با بیان اینکه دادگستری تمام تخلفات انتخاباتی کاندیداها را رصد کرده و اجازه تکرار این تخلفات را به هیچ وجه نمی‌دهد، تصریح کرد: ما در عین حال که امانتدار رأی مردم و اعتماد آنها به نظام هستیم قطعاً با هرگونه جرایم انتخاباتی نیز در قالب این ستاد برخورد می‌کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان کرد: کسانی که با نیت خدمت رسانی به مردم و احساس مسئولیت نسبت به ملت و کشور خود قدم در عرصه انتخابات می گذارند و اعلام کاندیداتوری می‌کنند، بایستی پایبندی و تعهد جدی نیز نسبت به انجام تکالیف قانونی و شرعی به ویژه در رقابت‌های انتخاباتی داشته باشند.

وی گفت: اطلاع رسانی صحیح و ارائه آموزش عمومی و همگانی به مردم و توجیه دست اندرکاران انتخاباتی و نامزدها از عوامل اصلی پیشگیری از تخلفات و جرائم احتمالی انتخاباتی خواهد بود که انتظار می‌رود مسئولان و متولیان امر در این زمینه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

قاصدی با اشاره به اینکه ستاد ویژه رسیدگی به جرائم و تخلفات انتخاباتی در مرکز استان و شهرستان‌ها تشکیل شده است، گفت: تمامی فعالیت‌های انتخاباتی از سوی این ستاد رصد می‌شود و در صورت مشاهده موارد تخلف، براساس مقررات با متخلفان برخورد خواهد شد.