انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


زمینه ساز توسعه در هر سرزمینی وجود برنامه های درست فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی است و در این فرایند بسته به نوع جوامع گاهی اقتصاد و گاهی فرهنگ می تواند نقش زیرین این برنامه ها را بازی کند.

 ثریا حمیدی رزی – مطلع نیوز: یقینا تغییرات توسعه گرانه فرایندی زمانبر است بنابراین برای رسیدن به این چشم انداز زیبا نیازمند راهروانی آگاه و صبوریم که مشقت های مسیر انگیزه آنها را در طول حرکت خدشه دار نکند.

انتخابات شوراها نزدیک است.کسانی برای این رویداد سال هاست که برنامه ریخته اند و اتفاقات اجتماعی و فرهنگی استان و گاها کشور را در چرتکه منفعت کرده اند تا در زمان مقرر صورت حسابی  وزین درآورند و افکار عموم را در مقابلش مدیون سازند و رفع این دین را جز در یک چیز ندانند و آنهم انتخاب شدن!

کسانی هم  بازیکنان دقایق ۹۰ بازی اند! برای این عده  کمی تاکتیک و مقداری تکنیک به همراه در کار شدن ابر و باد و مه و خورشید و فلک می تواند نتایج تابلو را به نفع آنها تغییر بدهد.

عده ای هم مردانی برای تمام فصولند. با همه هستند و با هیچ کس نیستند و به همه مدیونند و از همه مستقل. اینها در جریان انتخابات سوار بر امواج شهرت و قدرت در حال گشت و گذارند و با استفاده از حرکات گاها حرفه ای می توانند تعادل خود را در هر تلاطمی حفظ کنند.

یک عده  فراست و کاردانی قطعی خود در آینده را از تجربیات طویل گذشته منتج می کنند و عده ای هم  علم اکنونشان را راه گشای تجربیات آینده می دانند که البته هدف اکثر این عزیزان احتمالا یک چیز است و آن دغدغه ای به نام توسعه شهر و روستا.

کاری به برنامه ها و ابزار تبلیغاتی کاندیداهای بالقوه ندارم. خرده ای هم بر میزان علم و تجربیات مدیریتی آنها نمی گیرم. می خواهم توجه شما را به نکته ای به ظاهر کم اهمیت جلب کنم: هنرمندی محبوب و جاخوش کرده در دل آحاد مردم به یک باره از جایگاه هنری اش استعفا و کاندید نمایندگی شهر می شود.

روزنامه نگاری متبحر و صاحب سبک از حرفه خود دور و در هیاتی جدید وارد کارزاری جدید می شود، صنعتگری ماهر از فن و مهارتش منصرف شده مایل به امتحان کنجکاوی اش در حیطه ای کاملا متفاوت با تجربیات فعلی اش می شود و هکذا خبره نظامی، کشاورز، کارآفرین، حسابدار و مبلغ دینی و غیره.

فرض کنیم همه این عزیزان در انتخابات رای آورده و نماینده شهر و روستا شدند. به راستی آیا تاثیر آنها در جایگاه سیاسی شهر و روستا به آن اندازه ای که در امور اجتماعی و فرهنگی و اقتصادی شهر و روستای خود موثر بوده اند، خواهد بود؟

آیا جایگاهی که آنها برای خود در هنر و فن و قلم و امنیت ایجاد کرده بودند به این زودی ها پر خواهد شد؟ به نظر شما آیا تعهد خدمت به وطن فقط در جایگاه های بارز سیاست محرز است؟ و آیا ما در قبال سرمایه هایی که می بایست برای ارتقای درست هنر و فرهنگ و صنعت شهر به کار گرفته شود و نه آزمون و خطاهای فرضی، مسئول نیستیم؟

به نظر می رسد که جامعه برای رسیدن به آگاهی پایدار در عرصه های اجتماعی و سیاسی علاوه بر مشارکت عمومی نیازمند تعهد و انصاف خود نخبگان است. ما درانتخابات آتی شوراها به خوداگاهی کاندیداها محتاج تر هستیم تا سطح آگاهی انتخاب کنندگان!

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی