انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

جنبش دانشجویی استان اردبیل در نامه‌ای خطاب به هئیت نظارت و بازرسی بر انتخابات اعلام کرد عده‌ای کاندیدای منتسب به فتنه‌گران، متقلبانه وارد صحنه انتخابات شده و انتظار دارند شورای نگهبان صلاحیت آنها را تایید کنند اما قطعا این اتفاق نمی‌افتد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در نامه‌‌ای که امروز جنبش دانشجویی دانشگاه‌های اردبیل خطاب به مسئولان هیئت نظارت و بازرسی نوشته، آمده است: چندی است که عده‌ای با فضاسازی‌های رسانه‌ای و فشارهای سیاسی سعی دارند تا به انحای مختلف بر فرآیند صحیح انتخابات اشکال وارد کنند و مانع اجرای وظایف قانونی شورای نگهبان و نهادهای مرتبط شوند.

در ادامه این نامه آمده است: واکاوی بنیادهای فکری و نظری آنها و ارائه پاسخ اقناعی به جامعه‌ای که در معرض این افکار قرار گرفته در خور توجه است.

در ادامه تاکید شده است: نیک می‌دانید که فضاهای انتخاباتی به شدت در معرض تزویر است و چه بسیارند کسانی که قول و عملشان یکی نیست، وعده می‌دهند و خلف وعده می‌کنند.

در این نامه تاکید شده است: این افراد هر گروهی را به انحای مختلف و بعضاً متناقض مجاب می‌کنند، مدام رنگ عوض می‌کنند و جذاب و فریبنده سخن می‌گویند! از طرفی آنچه که می‌تواند برای عموم مردم دست‌مایه ارزیابی و انتخاب‌گری باشد صرفاً همین بیانات و سخنرانی‌ها و تبلیغات کاندیداها است.

در نامه جنبش دانشجویی تصریح شده است: آیا می‌توان انتظار داشت که همه مردم از سابقه عملکرد و زوایای پنهان تک تک شرکت‌کنندگان باخبر بوده و صلاحیت و عدم صلاحیت آنها را تشخیص دهند؟ و یا صداقت و تزویر افراد را از هم تمایز دهند؟

در این نامه با اشاره به موضوع  نفوذ و تاکیدات مقام معظم رهبری آمده است: اگر فرض کنیم عنصر نفوذی به شکلی وارد مجلس شورای اسلامی بشود یا در ارکان دیگر نظام نفوذ بکند، مثل موریانه از داخل می‌جَود و پایه‌ها را سست می‌کند و فرو می‌ریزد! بنابراین روشن است که اغلب مردم چنین شناختی به همه کاندیداها ندارند.

دانشجویان در نامه خود تاکید کردند: در این میان وظیفه شورای نگهبان است که به عنوان امنای مردم و نظام، با بررسی دقیق سوابق و پرونده افراد و با استعلام همه‌جانبه از نهادهای ذیربط اجازه ورود اشخاص ناصالح و تکمیل‌کننده پروژه نفوذ دشمن را به انتخابات و نهایتاً مجلس را ندهد.

در این نامه بیان شده است: در واقع در چنین شرایطی مردم اطمینان پیدا خواهند کرد که همه اشخاص صالح‌اند و با خیال راحت با توجه به سلایق و تشخیص‌های خود اصلح را از بین صالحان انتخاب خواهند کرد و که اگر چنین نشود، تزویر و ناآگاهی در هم آمیخته و ضرر مردم و نفع سودجویان را رقم خواهد زد.

در این نامه آمده است: این حق مردم است که از صلاحیت و عدم سوء سابقه افراد شرکت‌کننده مطمئن شوند و در معرض کسانی که با ظاهری فریبنده خود را آراسته‌اند و سخنان نغز و دلچسب می‌سرایند و با انبوه تبلیغات، خود را منجی مشکلات مردم معرفی می‌کنند اما باطنی پر از منفعت‌طلبی، قدرت‌خواهی و سودجویی داشته و پرونده ناسالمی دارند، قرار نگیرند.

در این نامه آمده است: متأسفانه در بین شرکت‌کنندگان این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در استان ما مرکز استان و حتی شهرستان‌ها نیز هستند کسانی که در زمره افراد فوق قرار می‌گیرند. برخی که قبلاً نیز بارها رد صلاحیت شده‌اند و حتی در دوره‌های گذشته انتخابات را تحریم کرده‌اند و یا در کنار فتنه‌گران به متقلب جلوه دادن نظام اصرار ورزیده‌اند، با اینکه خود می‌دانند باز هم رد خواهند شد با حالتی حق به جانب در این انتخابات شرکت کرده‌اند.

عجیب است که چگونه این افراد در انتخاباتی که خود آن را ناسالم خواندند، با اینکه از حرف‌های خود برنگشته‌اند، شرکت می‌کنند؟! روشن است که هدف از این شرکت صوری، ایجاد حاشیه امنی است برای کسانی که نسبت به اینها متعادل‌ترند ولی باز پرونده هفتاد من کاغذ دارند!!

در این نامه تاکید شده است: آن چه در وهله اول به ذهن می‌رسد این است که هدف این جناح‌ها و اشخاص از ثبت‌نام حداکثری، ایجاد هزینه در قبال رد صلاحیت‌هاست و از این طریق در تصور جهت‌دهی به تصمیمات شورای نگهبان و به زعم خودشان ناتوان‌سازی این شورای انقلابی از رد صلاحیت تعداد بیشتر افراد ناصالح این جریانات هستند.

در ادامه تاکید شده است: یا چطور می‌شود افرادی جرأت ثبت‌نام، کاندیدا شدن و تبلیغات زودهنگامِ آنچنانی پیدا کرده‌اند که در دوره قبل انتخابات مجلس عدم احراز صلاحیتشان آنچنان محرز و مشخص بود که به خود اجازه ثبت‌نام هم ندادند! لازم است اشاره شود مردم نسبت به این جناح‌ها و این افراد که به دنبال سوء استفاده و فرصت‌طلبی مجدد از این بستر سرنوشت‌ساز هستند، شناخت کافی دارند.

جنبش دانشجویی در این نامه آورده است: در این بین عجیب است که برخی سعی می‌کنند عمل به این قاعده عقلی و شرعی عدم احراز یا رد صلاحیت افراد ناصالح را جناحی جلوه دهند. طوری که تهدید می‌کنند اگر تعداد ردشدگان زیاد شد و یا اگر بیشتر آنها از یک جناح خاص بودند این به معنای جناحی عمل کردن شورای نگهبان خواهد بود.

حال آنکه باید پرسید آیا این تقصیر شورای نگهبان است که اگر اکثر کسانی پرونده‌های امنیتی و یا اقتصادی سنگین داشته و ملاک‌های لازم برای صلاحیت را ندارند، از یک جناح خاصی هستند؟! آیا شورای نگهبان مقصر است که آن جناح در طول سال‌های حیات خود پرونده ننگینی چون آبستراکسیون داشته و با استعفای دسته جمعی در مجلس در مقابل رهبری انقلاب ایستاده‌اند.

در این نامه عنوان شده است: اکثر کسانی که از کشور گریخته، به دشمن پناهنده شده و بلندگوی بیگانه شده‌اند، آیا شورای نگهبان باعث شده که متعلق به آن جناح‌ باشند؟! جناحی که حتی کشور را تا لبه پرتگاه برد و بسیاری از آنها یا سردمدار این فتنه بودند و یا معتدل‌ترین‌هایشان سکوت کردند! و آیا رد این اشخاص معلوم‌الحال، جناحی عمل کردن است؟!

در این نامه تاکید شده است: بنابراین از شورای نگهبان و نیز هیئت نظارت بر انتخابات استان مصرانه انتظار داریم فارغ از جناح‌بندی‌های موجود، با قاطعیت تمام هر کسی را که صلاحیت شرکت در انتخابات را ندارد با روحیه انقلابی رد کند، خواه تعدادشان کم باشد و خواه زیاد، خواه با نام اصولگرا باشند یا اصلاح‌طلب و یا اعتدالی مسلک! زیادند کسانی که برای روزهایی اصلاح‌طلبی پیشه کرده بودند و دیگر روز اصولگرا شدند و گاهاً دم از ولایت زدند اکنون نیز خود را اعتدال‌گرا معرفی می‌کنند!

در پایان این نامه آمده است: امت حزب‌الله و جنبش دانشجویی استان اردبیل، حامی هر تصمیمی است که از گذرگاه شورای نگهبان خارج شود و قطعاً مصالح عالیه نظام اسلامی در گرو حمایت از آن شوراست. هر چند رد صلاحیت فعالان فتنه که روزی علیه انقلاب، مردم و قانون قیام کردند و همچنین مفسدان اقتصادی و سیاسی و افرادی که شأن نمایندگی مردم اردبیل را اخیراً شکسته‌اند، از مطالبات جدی است که انتظار می‌رود همچون گذشته ضمن ایستادگی انقلابی در برابر فشارها با اقتدار با چنین افرادی برخورد شود. ضمناً در موعد مناسبی از ایام انتخابات، جنبش دانشجویی استان نیز به تکلیف خود در خصوص این روشنگری‌ها عمل خواهد کرد. ‌

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی