حبیب کوهی

ساوالان خبر: حبیب کوهی در جلسه هفتگی اعضای جبهه ایستادگی استان اردبیل ادعا کرد: گزارشی که استاندار اردبیل از برنامه‌ها و فعالیت‌ها ارائه کردند، گزارشی جامع و امیدوارکننده‌ای بود اما همچنان ضعف‌هایی وجود دارد که اگر این ضعف‌ها برطرف نشود قطعاً عملکردهای مثبت را نیز زیر سئوال می‌برد.    کوهی یکی از این ضعف‌ها را استفاده استاندار اردبیل از مشاوران ضعیف با نگاه حزبی، جناحی، سیاسی و گاه سفارشی توصیف کرد و افزود: این جای تأسف است که افراد شایسته در بیرون از گود بنشینند و افرادی برای استاندار و فرماندار اردبیل مشاور انتخاب شوند که ضعیف‌ ترین کارنامه را دارند.

وی بیان کرد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که استاندار اردبیل تنهاست و اطرافیان و مشاوران او قوی و فعال نیستند در حالی که یک استاندار موفق نیاز به مشاوران با تجربه، متخصص و کارآمد دارد.

کوهی با اظهار تعجب از صدور احکام متعدد از سوی فرماندار اردبیل به مشاوران متعدد خود که اغلب نیز افرادی با نگاه و نگرش سیاسی خاص هستند، اضافه کرد: به جای اینکه این مشاوران از بین گزینه‌های کارآمدتر و توانمندتر انتخاب شود اغلب با نگاه سیاسی و بدون شایسته‌سالاری برگزیده شده‌اند.

حوزه فرهنگ مغفول مانده است

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل ادامه داد: استاندار اردبیل در ارائه گزارش خود از عملکرد دو ساله به مردم از هر چیزی سخن به میان آورد جز مسائل فرهنگی و حمایت از احزاب و گروه‌ های سیاسی که به نظر می‌رسد یکی از ضعف‌های دولت تدبیر و امید غفلت و بی‌ توجهی به برنامه‌های فرهنگی است.

کوهی تکمیل کردن پروژه‌های نیمه‌تمام دولت‌ های گذشته را افتخاری برای دولت تدبیر و امید ندانست و تصریح کرد: این شاهکار نیست که یک مسئول یا مدیر به تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام افتخار کند بلکه سئوال ما این است که در این دولت چه پروژه‌های عظیمی در این استان کلنگ‌ زنی شده است.

کوهی گفت: هر چند عملکرد دولت گذشته نیز جای نقد و پرسشگری دارد اما انتظار می‌رود این دولت به شعار و برنامه‌هایی که ارائه داده، عمل کند.

نمایندگان مجلس مانور سیاسی و انتخاباتی ندهند

دبیر جبهه ایستادگی استان پیشنهاد کرد: نمایندگان استان در یک نشست مبسوط با خبرنگاران و نمایندگان افکار عمومی گزارشی از عملکرد خود را ارائه کنند و به جای آن که در روستاها و برخی شهرها مانور سیاسی و انتخاباتی دهند، بهتر است کارنامه قابل قبولی را به مردم ارائه داده و با شفافیت به اشتباهات و خطاهای خود اقرار کنند.

وی افزود: مردم در این دوره از انتخابات دیگر اسیر دلالان انتخاباتی نمی‌شوند و قصد ندارند افراد بی‌لیاقت و یا کم ظرفیت را راهی مجلس کنند چرا که امروز مشاهده می‌کنیم شکل و شمایل مجلس ما بیشتر مجلس عوام است تا تخصصی.

کوهی در ادامه سخنان خود بیان کرد: البته احزاب نیز وظیفه خطیر خود را در پرورش بهترین و شایسته‌ترین افراد انجام ندادند و از همین رو ما می‌خواهیم یک عده عوام‌ فریب و دلقک را راهی مجلس کنیم که اگر این اتفاق بیفتد، باید فاتحه جایگاه رفیع قوه مقننه را خواند.

وی با اذعان به اشتباه جبهه ایستادگی در انتخاب کاندیداهای نالایق در دوره نهم که راهی مجلس کردند، ادامه داد: بنده به صراحت اعلام می‌کنم که ما در انتخاب گزینه‌های خودمان در دوره قبلی برای راهیابی به مجلس اشتباه کردیم و جرأت آن را داریم که از مردم عذرخواهی کنیم و باید جبهه متحد اصولگرایان نیز به صحنه آمده و به اشتباهات خود در انتخاب گزینه‌هایش اقرار کند.

اعضای شورا به جای جلسه‌‌های بی‌خاصیت وانت‌بارها را از معابر و میادین جمع کنند

کوهی به عملکرد ضعیف نمایندگان پارلمان محلی نیز اشاره کرد و گفت: به جای احداث پل داروپخش و ده‌ها پروژه‌ بی‌خاصیت که هیچ توجیه اقتصادی و اجتماعی نیز ندارد، بهتر است اعضای شورای شهر با همکاری پلیس فکری به حال جمع‌آوری وانت‌بارهای فروشنده میوه و تره‌بار کنند که در سطح خیابان‌ها، کوچه‌ها و معابر اردبیل به شکل گسترده پراکنده هستند.

وی افزود: تا زمانی که برخورد جدی و شدید با چنین تخلفاتی انجام نشود قطعاً این وضعیت برای مردم آزاردهنده است.

چهره‌های سوخته سیاسی جای خود را به نیروهای توانمند بدهند

کوهی با بیان اینکه شنیده می‌شود برخی از چهره‌های سوخته سیاسی دوباره قصد حضور در انتخابات را دارند که این توهین به شعور ملت است، اظهار کرد: توصیه می‌شود این افراد به جای ورود خود به انتخابات نیروهای جوان و پرورش یافته سیاسی را راهی میدان کنند تا آنها امکان رقابت بیشتر را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: دیگر دوران انتخاب کورکورانه مردم با برخی شعارهای فریبنده گذشته و بهتر است چنین افرادی کنار ماندن را بر حضور در انتخابات به عنوان مهره سوخته ترجیح دهند.

 

سر مردم کلاهی گشادتر از سبد کالا رفت

کوهی با انتقاد شدید از دولت اعتدال که مدام شعار اعتدال سر می‌دهد، بیان کرد: کجای حرکت‌های شما بوی اعتدال می‌دهد به طوریکه در ماجرای اخیر پرداخت تسهیلات وام خودرو بر سر مردم کلاهی گشادتر از سبد کالا رفت و با هدف فروش محصولات بی‌کیفیت خودرویی کشور مردم را مقروض‌تر کردند.

وی اضافه کرد:‌ به جای آن که خودروسازان کیفیتشان را بالا ببرند، محصولات بی‌کیفیتشان را به خورد مردم دادند و این اگر نشانی از اعتدال دولت یازدهم باشد خود جای تأمل است.

کوهی ادامه داد: دولت تدبیر و امید همین بلا را در ماجرای سبد کالا نیز به سر مردم آورد و تمام کالاها و اجناس بی‌ کیفیت ذخیره‌سازی شده انبار بسیاری از کارخانه‌ها را در قالب سبد کالا داد و با این حرکت به شعور مردم توهین کرد.

وی به تعطیلی بسیاری از کارخانجات و خیانت بانک‌ها در این زمینه اشاره کرد و گفت: ما قصد داریم در ماه‌های آینده در قالب جلسات و نشست‌های مختلف پشت پرده چنین خیانت‌هایی که در استان اردبیل انجام شده، برای مردم بازگو کنیم.

کوهی به حضور یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذاری کشورمان در استان اردبیل با دعوت رسمی برای سرمایه‌گذاری در این استان اظهار کرد: این روند می‌تواند زمینه اشتغال بسیاری از جوانان را در منطقه فراهم کند به شرط آن که مسئولان سرمایه‌گذاران را فراری ندهند.