انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


در بین نامزدهای تأیید صلاحیت شده انتخابات در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار، کاندیداهای مسأله دار نیز به چشم می آید.

به گزارشبه نقل از آران مغان، نتیجه بررسی صلاحیت داوطلبان انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه پارس آباد و بیله سوار در حالی روز سه شنبه 15 دی ماه مشخص شد که از مجموع داوطلبان ثبت‌نام کننده تنها 4 نفر رد صلاحیت شدند.

 

در حالی که شنیده ها از رد صلاحیت داوطلبان مسأله دار این شهرستان حکایت داشت که در آخرین روز از وضعیت رسیدگی به پرونده داوطلبان در حوزه اجرایی، با فشار فرماندار پارس آباد بر اعضای هیات اجرایی برای تایید صلاحیت برخی از کاندیداهای خاص، با اعتراض اعضای هیات اجرایی مواجه شد.

 

این اعتراض ها در حالی انجام شد که اعضای هیات اجرایی خواستار تصمیم گیری آزادانه اعضا بدون دخالت فرماندار بر روی صلاحیت داوطلبان بودند که این خواسته آنها نه تنها رعایت نشد بلکه دخالت فرماندار در کار آنها موجب شد هفت نفر از هشت عضو اصلی هیات اجرایی محل جلسه را به نشانه اعتراض ترک کنند. که در ادامه فرماندار به جای توجه به اعتراضات آنها، در اقدامی افراد دیگری را جایگزین هیات اجرایی کرد.

 

این در حالی است که این فرمانداری در متن جوابیه خود به سایت مغانه آورده است: با توجه به اینکه تعدادی از اعضای هیات اجرایی انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری با یک اقدام غیر قانونی جلسه هیات اجرایی را ترک کرده و جلسه مذکور را از اکثریت انداختند و فرمانداری بالاجبار با استناد به ماده ۳۵قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی اقدام به دعوت از اعضای علی البدل نموده و بدون فوت وقت و اتوماتیک وار اعضای ترک کننده از عضویت در هیات اجرایی انتخابات اخراج شده و اعضای علی البدل بجای آنان وارد عمل شده و نسبت به وظایف قانونی خود در هیات اجرایی اقدام نموده اند.

 

منابع خبری آران مغان حاکی است بسیاری از افراد مسئله دار و حتی دارای مشکلات اقتصادی و اخلاقی تأییدیه خود را از هیأت اجرایی انتخابات در شهرستان گرفتند.

 

بررسی ها نشان می دهد برخی از نامزدهای تأیید صلاحیت شده دارای سابقه شرب خمر، فروش پست های مدیریتی به قیمت گزاف، تحصن در مجلس و نوشتن نامه اهانت آمیز و تقاضای نوشیدن جام زهر توسط رهبر معظم انقلاب، اردوکشی خیابانی و اخلال در نظم شهر، سوء استفاده از موقعیت شغلی به نفع بستگان و نزدیکان، ارتباط با قومگرایان، استفاده از امکانات دولتی به نفع شخصی، سوابق اخلاقی و اقتصادی  و … هستند.

 

شنیده ها حاکیست، تغییرات در سیستم ثبت رد و تأیید صلاحیت نامزدها در وزارت کشور موجب شد امکان رد صلاحیت نامزدها در سیستم وزارت کشور به سختی انجام شود؛ این شرایط باعث شد تا تقریبا همه نامزدهای ثبت نام شده انتخابات تأیید صلاحیت شوند و تأیید صلاحیت تقریبا همه نامزدها در بیشتر شهرها موید همین امر است.

 

گفتنی است، داوطلبانی که صلاحیت آنها برای هیأت اجرایی احراز نشده است براساس ماده 51 قانون انتخابات می توانند از 16 الی 19 دی ماه مراتب اعتراض خود را به هیأت نظارت اعلام کنند.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی