انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

رصد‌خانه «تابناک» ‌خبرهایی‌ برای مخاطبان آماده می‌کند که غیررسمی هستند یا اینکه کمتر از اهمیت خود، مورد توجه قرار می‌گیرند؛ تیترهایی مانند: «شعر علی شریعتی برای امام خمینی(ره)»،«رد صلاحیت‌ها را در بوق و کرنا نکنید»،«رایزنی اصلاح‌طلبان با چهار عضو شورای نگهبان»،«سیدحسن خمینی در حال دوبله» و... رصد‌خانه امروز تابناک را تشکیل می‌دهند.

تحولات در گذر است و خبر هیچ ‌گاه متوقف نخواهد شد. خبرهایی رسمی و ‌گاه غیر رسمی؛ خبرهایی که مورد توجه قرار می‌گیرد ‌یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبرهایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر‌ به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کم‌رنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

رصد‌خانه «تابناک»، جایی است که خبرهایی ‌گاه غیررسمی و ‌گاه اخباری که مورد توجه قرار نمی‌گیرد، ‌برای مخاطبان آماده می‌کند؛ خبرهایی که ‌گاه به ملاحظه جناح‌های سیاسی مورد توجه قرار نمی‌گیرند و ‌گاه به دلیل کم توجهی رسانه‌ها به حاشیه ‌می‌روند، ولی همین خبر‌ها، اخباری ‌هستند که مخاطبان را از پشت پرده جریانات سیاسی آگاه می‌کنند.

اعتراض روحانی به رد صلاحیت ها یک ژست سیاسی است

پایگاه اینترنتی میدل ایست آی نوشت اعتراض حسن روحانی رئیس جمهور ایران به رد صلاحیت ها فقط یک ژست سیاسی برای جلب توجه رای دهندگان اصلاح طلب است. به گزارش شفاف، این پایگاه اینترنتی در مقاله ای نوشت:روحانی و متحدانش انتخابات مجلس و خبرگان رهبری را برای فرصت های میان مدت سیاسی خود مهم می دانند. اگر محافظه کاران و متحدان تندروشان کنترل خود بر مجلس را حفظ کنند یا افزایش دهند، بخت پیروزی روحانی در دور دوم انتخابات ریاست جمهوری کاهش می یابد. روحانی برای به چالش کشیدن اختیارات شورای نگهبان در یک بستر ضعیف قانونی قرار دارد. افزون بر این، حتی اگر او واقعاً چنین قصدی داشته باشد، مبنای سیاسی برای مقابله با نظام را در اختیار ندارد. روحانی با گرفتن ژست تقابل، امیدوار است یک حوزه انتخاباتی طرفدار اصلاحات ایجاد کند که خودش در آن نمی تواند ادعای معتبر عضویت داشته باشد چه رسد به رهبری این حوزه. اما این رویکرد اگرچه در کوتاه مدت یک مصلحت سیاسی است، در درازمدت بدون خطر نخواهد بود. این روزنامه ادامه داد:حمله روحانی به شورای نگهبان نباید نشانه نیت سیاسی او تلقی شود. واقعیت این است که روحانی نه اراده و نه قصد مقابله با نظام را ندارد. اعتراض روحانی به رد صلاحیت ها فقط یک ژست سیاسی است برای جلب توجه رای دهندگان اصلاح طلب.

 

شعر علی شریعتی برای امام خمینی(ره)

به گزارش فارس، روزنامه اطلاعات در ۵ بهمن سال ۱۳۵۷ شعری از دکتر علی شریعتی تقدیم به «زعیم» به عنوان «روح‌الله» منتشر کرده است، این شعر تقدیم می‌شود. فریاد روزگار ماست روح‌الله روزگار قحطی هر جنبش هر کوشش فریاد روزگار ماست آری در روزگار مرگ اصالت‌ها بی‌‌تو دگر چه بگویم چه را بسرایم ای مطلع تمام سرودها بی‌تو فرو نشسته دگر فریاد! تنها شده است هر چه که انسانیست در پایتخت غارت و خون جز وحشت و هراس نمی‌بینم، این درد را با که بگویم که هر ورق، از هر کتاب، ترس را فریاد می‌کنند حتی پلاس کهنه خیابان هم، تجربه کرده است ترس را، اینک سیاه‌ ببینش تا بر تو باز شود که راست می‌گویم، در هر کرانه این شهری بی‌تپش سگهای دست آموز؛ در چشم‌های بیدار ترس را نشانده‌اند آنها، هر روز می‌درند، هر روز می‌بویند و پاداش را از دست گرگ نواله می‌گیرند- در پایتخت غارت و خون سگ‌های زنجیری آن گرگ پیر را به حراست نشسته‌اند بی‌تو، در پایتخت دیو و دماوند سیاوشها،‌ نه کاووسها در بندند ای کاش، رستم کاووس را نمی‌رهاند تا این گونه،‌ گشاده است در بند، بخواهد رستم را در خون کشد سیاوش را بی‌تو من از «خمین» گذشتم- افسرده بود و سرد، نام تو را زمزمه می‌کرد روز و شب فریاد روزگار ماست «روح خدا» بانگ تعهد و رسالت بانگ خدا و قرآن اینک تو ای سلامت پویا این کرامت بی‌مرز، بر این زمین تشنه ببار آری آری تا زاید این سترون فرسوده، گلهای سرخ شهادت را تا در بغض شهر تپد «فریاد» آری تو ای سخاوت بی‌حصر ببار بر جنگل تا باز این درخت خفته شود بیدار، تا باز، آن جوانه کند فریاد

 

آنتی برجام در راه!

جمهوری‌خواهان کنگره با اشاره به اسارت تفنگداران دریایی آمریکا مدعی ناکارآمدی برجام بوده و به دنبال بازنویسی آن هستند به گزارش مثلث، برجام در آمریکا همچنان محور درگیری‌ها میان سناتورهای کنگره است. اخباری که از کنگره آمریکا خارج شده نشان می دهد که برخی از مخالفان جمهوری خواه برجام با اشاره به دستگیری تفنگداران دریایی آمریکای در خلیج فارس مشغول بازنویسی برجام هستند. برخی از قانونگذاران آمریکایی که از سند توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ دفاع کرده بودند روز چهارشنبه با منتقدان این توافق به بحث و جدل پرداخته و از آنها خواستند به جای بازنویسی «برجام»، برای تقویت اجرای آن تلاش کنند.

 

 

 

بهانه‌تراشی‌های بی‌منطق علیه سفر روحانی

روزنامه ایران نوشت: «با وجود دستاوردهای چشمگیر سفر اروپایی روحانی، برخی محافل کوشیدند با طرح نکات بی‌پایه از اهمیت آن بکاهند.» به گزارش ایسنا، این روزنامه به اشاره به سفر اروپایی اخیر رئیس‌جمهور نوشت: «استقبال «فابیوس» وزیر خارجه فرانسه از رئیس‌جمهوری کشورمان در فرودگاه که پیش از استقبال رسمی رئیس‌جمهوری فرانسه از روحانی در کاخ «الیزه» انجام شد، موجب شد برخی به تبلیغات منفی و حتی بهانه‌تراشی علیه سفر روحانی روی آورند.»این روزنامه در ادامه آورده است: «علاوه بر بخش‌های خبری مختلف صدا‌وسیما که به دفعات این نکته را برجسته کردند، حسین شریعتمداری هم به «فارس» گفت: «روحانی با پذیرش استقبال توسط وزیر خارجه فرانسه ملت ایران را تحقیر کرد.» این در حالی است که استقبال رسمی از رؤسای جمهوری دعوت شده به فرانسه توسط شخص رئیس‌جمهوری در کاخ «الیزه» انجام می‌شود. به عنوان نمونه، در جریان سفر ژوئن 2012 «پوتین» به پاریس، «اولاند» نه در فرودگاه بلکه در «الیزه» از او استقبال کرد. در ایران نیز هنگام سفر رئیس‌جمهوری روسیه به تهران، محمود واعظی، وزیر ارتباطات کشورمان در «مهرآباد» به استقبال او رفت و استقبال از رئیس‌جمهوری چین در فرودگاه هم به ظریف سپرده شد و در ادامه سفر رؤسای جمهوری روسیه و چین، استقبال رسمی از آنان توسط روحانی در «سعدآباد» انجام شد.

 

رد صلاحیت‌ها را در بوق و کرنا نکنید

آیت‌الله علوی‌گرگانی گفت: اگر کسانی که لیاقت خدمت کردن ندارند، وارد مجلس شوند قطعا برای نظام و جامعه مشکلاتی ایجاد خواهند کرد و این امر، نگرانی رهبر انقلاب و دلسوزان را هم زیاد خواهد کرد.به گزارش حوزه، این مرج تقلید تاکید کرد: حفظ آبروی مومن خیلی مهم است؛ کسانی که به دلیلی رد صلاحیت شده‌اند، نباید این رد صلاحیت آنها را در بوق و کرنا کرد و موجب آبروریزی شد، چون بالاخره آنها مال همین کشورند و می خواهند زندگی کنند و این موضوع از موارد حق الناس است و باید رعایت شود.

 

اینکه بعضی بدون امتحان تایید صلاحیت شده اند و برخی رد، معماگونه است

یکی از کاندیداهای دوره پنجم خبرگان رهبری اعلام کرد خبرگان آینده مانند گذشته است و اتفاق جدیدی نمی‌افتد. به گزارش روزنو، آیت‌الله محی‌الدین حائری‌شیرازی با بیان اینکه تجارب شورای نگهبان امروز احتیاط را در حذف می‌گذارد، اینکه 10 تا 100 تا حذف شوند تا یک غیر مطمئن وارد نشود. افزود:کار و قضاوت در این موضوع بسیار دشوار است. اما اینکه بعضی امتحان نکرده پذیرفته نشده‌ و بعضی پذیرفته شده‌اند یک معماگونه‌ای پیش می‌آورد. امیدوارم وحدت رویه روشن‌تری باشد.نمی‌توانیم بگوییم ناظران معصوم هستند. نمی‌توانیم بگوییم چون برخی احساساتی دارند پس در برخی مسائل کوتاهی کرده‌اند. شورای نگهبان افرادی متقی و فاضل هستند و آمده‌اند و آبرویشان را در این راه خرج کرده‌اند.به نظر می‌رسد اگر راهی وجود دارد برای اینکه علم پیدا کرد که افراد اجتهاد دارند، انجام شود. ولو اینکه امتحان خصوصی بگیرند.

 

دستگیری ۶۰ کارمند متهم به زمین‌خواری

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون بیش از ۶۰ نفر از کارکنان متخلف که در مظان اتهام قرار گرفته‌اند، بازداشت شده‌اند. غلامحسین اسماعیلی با اشاره به دستگیری ۶۰ نفر از کارکنان متخلف در حوزه زمین‌خواری اظهار داشت: دستگاه قضایی استان تهران با قاطعیت به برخی از پرونده‌ها رسیدگی و تعداد دیگر نیز در مرحله رسیدگی است.رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: در ریشه‌یابی از بسیاری پرونده‌های زمین‌خواری به این نتیجه می‌رسیم که برخی اشخاص در ادارات و سازمان‌های متولی زمین و مسکن به نوعی با افراد سودجو و فرصت‌طلب مرتبط و با آنها همکاری‌هایی داشته‌اند.

 

 

شکایت 80 کاندیدای مجلس خبرگان

مسئول ستاد دریافت شکایات داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از دریافت 80 طرح شکایت خبر داد. محمدرضا موسی خانی گفت: از تعداد 801 نفری که برای مجلس خبرگان رهبری نامزد شده بودند 373 نفر در آزمون شرکت کردند. وی افزود: از این تعداد پس از اعلام نتایج آزمون و بررسی صلاحیت در مجموع 166 نفر واجد شرایط شناخته شدند. به گزارش تیک، موسی خانی گفت: ستاد دریافت شکایات داوطلبان خبرگان رهبری از دیروز برای دریافت طرح شکایت داوطلبان به مدت سه روز تشکیل شده که تا امروز بیش از 80 طرح شکایت دریافت شده است.

 

انفجار سیگار الکترونیکی در دهان یک مرد

یک مرد جوان در آلمان به دلیل انفجار سیگار الکترونیکی در دهانش به شدت مجروح شد. به گزارش نامه نیوز به نقل از دویچه‌وله نوشت: این مرد 20 ساله در شهر کلن آلمان به دلیل انفجار سیگار الکترونیکی در دهانش به شدت مجروح شد. وی در این حادثه چند دندان خود را از دست داد و از ناحیه صورت و سر دچار جراحات شد. این مرد پیش از این حادثه برای سیگار الکترونیکی خود چند قطعه جدید از جمله دستگاه جدید شارژ خریده بود اما سیگار او پس از اولین پک در دهانش منفجر شد.

 

دبیر جنبش عدالت‌خواه دانشجویی بازداشت شد

مائده تدینی مسئول روابط عمومی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی در گفتگویی پیرامون برخورد شدید نیروی انتظامی با دانشجویان تجمع کننده مقابل وزارت نفت اظهار داشت: قرار بود دانشجویان عضو جنبش عدالت‌خواه دانشجویی و بسیج دانشجویی چند دانشگاه تهران ساعت 10 امروز مقابل وزارت نفت برای اعتراض نسبت به قراردادهای جدید نفتی تجمعی برگزار کنند که با برخورد شدید نیروهای پلیس مواجه شدند. به گزارش نسیم آنلاین، وی در همین زمینه افزود: تعدادی از دانشجویان قبل از ساعت مقرر در محل تجمع حاضر شده بودند که همگی در همان لحظه اول بازداشت شدند. تدینی خاطرنشان کرد: در ادامه جمع دیگری از دانشجویان که نزدیک محل تجمع بودند به شدت مورد ضرب و شتم نیروهای پلیس با موتور و باتوم قرار گرفتند و حتی تعدادی از خواهران هم باتوم خوردند. دبیر روابط عمومی جنبش عدالت‌خواه دانشجویی اظهار داشت: الآن هم حدود 25 الی 30 از دانشجویان در نمازخانه کلانتری خیابان فلسطین در بازداشت هستند و از قرار معلوم صورت جلسه‌ای تنظیم شده که این دانشجویان را به پلیس امنیت ارجاع دهند.

 

حمله مشاور روحانی به صدا و سیما

به گزارش نامه نیوز، اکبر ترکان، مشاور رئیس‌جمهور در گفت‌وگو با هفته نامه صدا گفت: مخالفین دولت خیلی هیاهو می‌کنند. برخی از رفتارهای صدا و سیما قابل توجیه نیست. مثل صدای بیگانه است. صداوسیمای ما نسبت به دولت ما به گونهای حرف میزند که انگار بیگانه دارد سخن می‌گوید. این سایتهایی که علیه دولت فعالیت می‌کنند، از کجا ارتزاق می‌کنند؟ پولهای آنها را چه کسی می‌دهد؟ بدون پول این کارها را می‌کنند؟ باورپذیر است؟ شما می‌دانید این بنگاههای خبری چقدر هزینه دارند؟ این پولها از کجا می‌آید؟ خبر دارید اینها چه شبکه‌ای دارند؟ می‌دانید در سراسر جغرافیای ایران اینها پخش هستند و مشغول سمپاشی علیه دولت هستند؟ می‌دانید اینها چقدر حقوق‌بگیر دارند؟ پول اینها از کجا می‌آید؟ یک جریان قدرتمندی پول و هزینه‌های آنها را می‌دهد.

 

عارف قطعا سرلیست اصلاح‌طلبان خواهد بود

محمدجواد حق‌شناس عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان در گفت‌وگو با خبرنگار‌‌‌‌ سیاسی خبرگزاری تسنیم، گفت: اصلاح‌طلبان در فرصت باقی مانده تلاش دارند با رایزنی با شورای نگهبان و مقامات مسئول زمینه‌های بازگشت اشخاص ردصلاحیت شده را به صحنه رقابت فراهم کنند. عضو شورای سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان با بیان اینکه راهبرد اصلاح‌طلبان تحریم یا قهر با انتخابات نیست، افزود: قطعا رویکرد تحریم انتخابات به مصلحت کشور نیست و اصلاح‌طلبان از مجراهای قانونی به دنبال تعیین تکلیف اشخاص ردصلاحیت شده هستند. حق‌شناس با اشاره به سرلیستی عارف در جبهه اصلاحات برای انتخابات مجلس دهم، تصریح کرد: عارف قطعا سرلیست اصلاح‌طلبان برای انتخابات مجلس دهم خواهد بود.

 

رایزنی اصلاح‌طلبان با چهار عضو شورای نگهبان

رئیس کارگروه رایزنی شورایعالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان گفت: نام افراد شایسته ردصلاحیت‌شده به آقای جهانگیری داده شده تا موضوع از سوی رئیس‌ جمهور، شورای نگهبان و رهبری دنبال شود. به گزارش ایلنا، حجت‌الاسلام محسن رهامی در گفت‌وگویی با اشاره به موضوع ردصلاحیت‌ها عنوان کرد: تاکنون در چند جلسه با مسئولان شورای نگهبان دیدار کردیم و حضوراً نگرانی‌های موجود در مورد ردصلاحیت‌ها را پیگیری کردم که در این دیدارها درخواست تجدیدنظر شورای نگهبان در برخی موارد را مطرح کرده‌ام. او با بیان اینکه تاکنون با ۴ نفر از اعضای شورای نگهبان در خصوص موضوع رد صلاحیت‌ها دیدار کردم، گفت: معتقدم این پیگیری‌ها و ملاقات‌ها بی‌تاثیر نخواهد بود. رئیس کارگروه رایزنی و تعامل شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌‌طلبان عنوان کرد: با کمک مسئولان استانی و احزاب اصلاح‌طلب لیستی از افرادی که علیرغم شایستگی و فقدان محکومیت رد صلاحیت شده‌اند، تهیه کردیم. او افزود: لیست افراد شایسته ردصلاحیت‌شده که زمینه رای‌آوری هم دارند پس از استخراج به آقای جهانگیری که مسئول پیگیری این مسئله است داده شده تا موضوع رد صلاحیت‌ها از این طریق به وسیله رئیس‌جمهوری، شورای نگهبان و رهبری دنبال شود.

 

تشخیص اجتهاد با علماست

محمد تقی رهبر امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه مسئله‌ای به نام امتحان شفاهی و کتبی نداریم گفت: سال‌هاست که بسیاری از ورحانیون با حضور در سرکلاس اساتید برجسته حوزه، با بحث و جدل، با ارائه رساله علمی، تحقیقات و تایید علما اجازه اجتهاد می‌گرفتند. نماینده دوره های هفتم و هشتم مجلس‌ در مصاحبه با خبرنگار عصرایران خاطر نشان کرد: اجازه اجتهاد بر اساس تشخیص علماست نه گرفتن امتحان و این روش اصلی حوزه‌های علمیه از گذشته تا به امروز است. وی ادامه داد: آقایان محترم شورای نگهبان می‌گویند که به طور مثال 800 نفر در مجلس خبرگان ثبت نام کرد‌ه‌اند و ما راهی به غیر از امتحان نداریم اما به نظر می‌رسد که راه دیگری هم هست و آنهم این است که سوابق علمی و تحقیقی را نگاه کنند و از علما پرس و جو کنند تا پی به اجتهاد ببرند. محمد تقی رهبر افزود: امتحان تنها یک بعد از ابعاد یک نماینده مجلس خبرگان رهبری را مشخص کند. شأنیت آن را چگونه باید مشخص کنیم؟ امتحان با این شکل مقداری به شورای نگهبان کمک می‌کند و باید به این نکته هم توجه کنیم که بسیاری از آقایان در این امتحان هم شرکت نمی‌کنند و حضور در آن را با توجه شرایط علمی که دارند قبول نمی‌کنند.

 

وزیر احمدی‌نژاد وزاری روحانی را به تحدی طلبید

سید محمد حسینی عضو هیئت مؤسس جبهه یکتا در جمع اهالی شهرک مسعودیه در مرکز فرهنگی بیت‌الرضا (ع) در پاسخ به سوالی در خصوص هاشمی رفسنجانی با اشاره به نقش مؤثر وی در انقلاب اسلامی گفت: متاسفانه مواضع ایشان در برخی زمینه ها مشکل ساز شد. مثلا وی در فتنه 88 با جریاناتی که مقابل نظام ایستادند و به ناحق به دنبال ابطال انتخابات بودند، همراهی کرد. این استاد دانشگاه تهران در پاسخ به سوالی در خصوص علت عدم احراز صلاحیت سید حسن خمینی از سوی شورای نگهبان گفت: دلیل آن عدم شرکت در امتحان بود. حسینی در پاسخ به پرسشی درباره اختلاس و فساد در دولت گذشته با تشریح برخی مصادیق، به موضوع پرونده بابک زنجانی که درحال رسیدگی است اشاره کرد و گفت: این فرد دست پرورده و رشد یافته دولت سازندگی و اصلاحات است. وی افزود: تمام ثروت وزرای دولت دهم را در یک کف ترازو بگذارند در کف دیگر ثروت یکی از وزرای فعلی را. آن وقت ببینند کدام کفه سنگین تر است؟

 

واکنش نوه امام به حمله تندروها به فاطمه معتمد آریا

به گزارش نامه نیوز، نمی دانم بابت کدام گناه کرده یا نکرده ماست که این روزها فقط خبر حمله، تسخیر و توهین می شنویم، الحق که بانوی سبز سینما را از بهترینها می دانم. من نیز به سهم خود، ناراحتم و امیدوارم قدردان او باشیم ...

 

کنایه نماینده زن عراق به سفیر عربستان

یکی از نمایندگان زن مجلس عراق در پاسخ به اظهارات سفیر عربستان سعودی در بغداد درباره دموکراسی، به کنایه گفت که آخرین انتخابات سعودی‌ها به زمان تصمیمشان برای قتل پیامبر اسلام (ص) برمی‌گردد.روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: یک نماینده زن مجلس عراق، به سفیر عربستان در بغداد که مسئولان عراقی را به رعایت دموکراسی توصیه کرده بود، پاسخ قاطعی داد.خانم دکتر حنان الفتلاوی که چند روز قبل پس از هتاکی‌های وزیر خارجه بحرین، او را «توپ گوشتی» نامیده بود، در واکنش به سخنان سفیر عربستان گفت: «سفیر کشوری به ما آموزش دموکراسی می‌دهد که آخرین انتخابات کشورشان زمانی برگزار شد که از هر قبیله‌ای یک نفر را انتخاب کردند تا پیامبر اسلام را به قتل برسانند.»این سخن حنان الفتلاوی بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های عراقی و عربی داشته است.

 

سیدحسن خمینی در حال دوبله

عزت‌الله ضرغامی، تصویری از پشت صحنه‌ دوبله شدن یکی از برنامه‌های صداوسیما را منتشر کرد. سیدحسن خمینی در این تصویر دیده می‌شود.به گزارش «خبرآنلاین»، در این تصویر علاوه بر ضرغامی و سیدحسن خمینی، حسین عرفانی هنرمند پیشکسوت عرصه دوبله نیز حضور دارد.بنا بر توضیح رئیس سابق صداوسیما، این عکس مربوط به حضور افتخاری سیدحسن خمینی به عنوان دوبلور صحنۀ ورود امام خمینی (ره) به کشور است.

اعتراض روحانی ژست سیاسی؟/ حمله مشاور رئیس جمهور به صدا و سیما/ نظر سردار نقدی درباره خرید ایرباس/ آنتی برجام در راه!

منکرات انتخاباتی شناسایی شود

عضو شورای مرکزی ائتلاف اصولگرایان گفت: منکرات انتخاباتی باید توسط مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر مراقبت شود.حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدرضا تقوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در سمنان، با اشاره به در پیش بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در پایان سال جاری اظهار داشت: کاندیداها باید از تهمت‌زنی، دروغ‌گویی و شایعه‌پراکنی پرهیز کنند و رقیبانشان را بی‌حیثیت نکنند.وی با تأکید بر لزوم پرهیز از دعواها و اختلافات و کشاندن این اختلافات به سطح جامعه گفت: انتخابات مظهر شرکت همه اقشار مردم در یک حرکت ملی است؛ بنابراین باید از هرگونه اختلاف و تفرقه جلوگیری شود.

 

تحریم انتخابات اشتباه است

صادق خرازی رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان در گفتگو با نسیم آنلاین در خصوص برخی حرکت‌ها مانند استعفای استانداران در اعتراض به رد صلاحیت‌ها اظهار داشت: اگر کسی در اعتراض به رد صلاحیت‌ها استعفا دهد و تحریم کند اشتباه است، هر استانداری که می‌خواهد استعفا بدهد از نظر من اشتباه است و قابل قبول نیست.وی در ادامه تاکید کرد: کشوری که توان مذاکره و گفتگو را دارد می‌تواند در خصوص این مسئله هم با گفتگو و مذاکره وارد شود و مشکل را حل کند، نظام و رهبری دغدغه‌شان پاسداری و حرمت رأی مردم هست و آنطور که بعضی‌ها سیاه و سفید می‌بینند نباید دید.رئیس شورای مرکزی حزب ندای ایرانیان تصریح کرد: ما تا جایی که بتوانیم و تا آخرین لحظات تلاش می‌کنیم که بتوانیم شورای نگهبان و هیئت‌های نظارت را توجیه کنیم و قانعشان کنیم و معتقدیم که با مذکرات و لابی و چانه‌زنی بخش قابل توجهی از اینها قابل حل است.

 

غرضی و سید حسن خمینی اعتراض کردند

حجت‌الاسلام سید حسن خمینی و سید محمد غرضی اعتراض خود نسبت به عدم احراز صلاحیتشان را به شورای نگهبان تقدیم کردند.به گزارش خبرگزاری تسنیم، حجت‌الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی و سید محمد غرضی از داوطلبان حضور در رقابت‌های انتخاباتی مجلس خبرگان،‌اعتراض خود را نسبت به عدم احراز صلاحیت به دفتر شورای نگهبان تقدیم کردند.برپایه این گزارش،‌ محمد علی انصاری به نمایندگی از حجت‌الاسلام سید حسن خمینی، اعتراض وی را به شورای نگهبان اعلام کرده‌ است. 

 

گلایه وزیر کشور از برخی شایعات انتخاباتی

به گزارش خبرگزاری آریا، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور با انتشار پستی در صفحه اینستاگرامش، دیدار با مراجع عظام را صرفا برای ارائه گزارش روند فعالیت های وزارت کشور در عرصه های مختلف دانست و از کسانی که با شایعه پراکنی در فضای مجازی این دیدارها را تحت عنوان "فشار به مراجع" منتشر می کنند گله کرد. وی در پست خود با اشاره به دیدارش با مراجع عظام نوشت:... برخی نامهربانان در تریبون هایشان این دیدارها را به دروغ " فشار به مراجع " توصیف کردند که در حرم کریمه اهل بیت علیهم السلام دعا کردم "خداوند بنده عاصی و دوستان خطا کار که بی مهابا چنین برداشت های غلط را ترویج میدهند هدایت کند، واقعا چه می شود که انسان بدون هیچ تعهد و ترس از گناه متوسل به دروغ پردازی و پخش آن می شود"

 

دردسر تازه برای هیلاری کلینتون

وزارت امور خارجه آمریکا تعدادی از ایمیل‌های هیلاری کلینتون را منتشر کرده است که گفته می‌شود حاوی اطلاعات بسیار محرمانه هستند.به گزارش خبرگزاری آنا به نقل از آسوشیتد پرس، دولت اوباما برای اولین بار تایید کرده که سرور خانگی هیلاری کلینتون حامل اسرار دولتی به دقت محافظت شده بوده است. این اسرار شامل 22 ایمیل سانسور‌شده بوده که حاوی اطلاعات مستلزم یکی از بالاترین سطوح طبقه‌بندی بوده‌اند. این خبر سه روز قبل از آغاز رقابت‌های درون‌حزبی در آیوا افشا می‌شود.مقامات وزارت امور خارجه آمریکا همچنین گفتند، دفتر امنیت و اطلاعات و تحقیقات دیپلماتیک این وزارتخانه در حال تحقیق در این باره هستند که آیا این اطلاعات در زمان ارسال طبقه‌بندی شده بودند یا نه.وزارت امور خارجه آمریکا روز جمعه برای سومین بار تعدادی از ایمیل‌های کلینتون را منتشر کرد.اما در آستانه انتشار این ایمیل‌ها، آسوشیتد پرس اطلاع حاصل کرده است که جلوی انتشار هفت مورد از این ایمیل‌ها به دلیل اینکه حاوی اطلاعات «خیلی محرمانه» بوده‌اند، گرفته شده است. این مجموعه ایمیل‌های 37 صفحه‌ای، شامل پیام‌هایی است که یک مقام اطلاعاتی مهم اخیرا گفته، نگران است حاوی اطلاعات طبقه‌بندی شده‌ای باشد که ممکن است به منابع محرمانه و برنامه‌های مخفیانه‌ای نظیر حملات هواپیماهای بدون سرنشین اشاره داشته باشد.جان کربی به آسوشیتد پرس گفت: «(طبقه بندی) این اسناد به درخواست جامعه اطلاعاتی ارتقا یافته‌اند، زیرا حاوی دسته ای از اطلاعات خیلی محرمانه بوده اند.»

 

ابتکار شهرداری خرم آباد در دهه فجر

به گزارش ایلنا، شهرداری خرم آباد در ابتکاری جالب ماکت هواپیمای ایرفرانس را ساخت.

اعتراض روحانی ژست سیاسی؟/ حمله مشاور رئیس جمهور به صدا و سیما/ نظر سردار نقدی درباره خرید ایرباس/ آنتی برجام در راه!

خبر حداد از لیست اصولگرایان

حداد عادل سخنگوی شورای ائتلاف اصولگرایان در حاشیه همایش رویش‌های انقلاب در جمع خبرنگاران از مشخص‌شدن 80 درصد لیست اصولگرایان تهران خبر داد و اظهار داشت: امیدواریم ظرف یکی دو روز آینده کارها انجام شود.

 

نظر سردار نقدی درباره خرید ایرباس

رئیس سازمان بسیج مستضعفین تصریح کرد: رخدادهای سفر رم و فرانسه خنجری بر پیکر اقتصاد مقاومتی بود، زیرا این اقدامات بر ضد اقتصاد مقاومتی است و در صورت استمرار آنها باید دانشگاه‌های فنی کشور را تعطیل کنیم. سردار محمدرضا نقدی صبح امروز در مراسم افتتاحیه نخستین کارگاه آینده‌پژوهی جنگ نرم که به همت سازمان بسیج اساتید در مجتمع فرهنگی آموزشی یاوران مهدی(عج) برگزار شد، با تاکید بر اینکه ایران اسلامی با معضل نفوذ مواجه است، تصریح کرد: مطرح کردن خرید هواپیمای ایرباس توسط برخی رسانه‌ها جنگ روانی است زیرا این امر که هزینه 128 میلیاردی را برای کشور به دنبال داشته نمی‌تواند مشکل اشتغال ملت را برطرف کند.

 

ردّ صلاحیت ما توهین به اسلام بود

رسول منتجب‌نیا، قائم مقام حزب اعتماد ملی و از فعالان اصلاح‌طلب، اخیراً در بخشی از یک مصاحبه در اشاره به مسئله ردّ صلاحیت اصلاح‌طلبان ستادی و چهره‌های نشان‌دار این جریان سیاسی خاص گفته است: الآن زمان آن است که همه دست به دست هم بدهیم تا با این بحران بزرگی که توسط هیئت‌های نظارتی در کشور به وجود آمده برخورد مناسبی صورت گیرد.به گزارش سایت حزب ندای ایرانیان، او افزوده است: قضیه رد صلاحیت اکثریت قریب به اتفاق نخبگان کشور به معنای توهین به یک ملت و عصاره‌های فضیلت ملت است؛ در واقع این اقدام توهین به اسلام و توهین به ولایت فقیه است.منتجب‌نیا همچنین در بخش دیگری از اظهارات خود نیز تصریح کرده است:‌ به نظر من این مسئله به نظر من یک توطئه است!

 

اعتراض یک خواننده به بخشیده شدن سالار عقیلی

سیروان خسروی، خواننده مطرح پاپ در صفحه شخصی اینستاگرامش به بخشیده شدن سالار عقیلی اعتراض کرد. وی در بخشی از این پست می نویسد:« سیروان خسروی نوشت: چرا باید امثال «سالار عقیلى»ها از چنین مصونیتى برخوردار باشند که طبق قانون کشور فرانسه با آنها برخورد شود و با امثال «زانیار خسروى»ها نه طبق قوانین کشور عزیزمان، بلکه طبق سلیقه مسئولین رفتار شود؟»

 

سلطان لابی،سلطان چای بودن را تکذیب کرد

محمدرضا باهنر در گفت‌وگو با «جماران» گفت: گفتند من می‌خواهم رئیس‌جمهور شوم. به شوخی بگویم که رابطه من با آقای دکتر روحانی خیلی رابطه خوبی است و لطفا رابطه ما را به هم نزنید! به خصوص اینکه در دوره دهم در مجلس هم نمی‌روم و ممکن است از فعالیت‌های ما چنین برداشتی شودوی ادامه داد: برخی افراد دیگر گمانه‌های دیگری نیز مطرح کردند و مثلا اینکه به باهنر وعده داده شده که در دولت پستی را کسب کند. خوب حال پرسش این است که من در دولت چه مقامی باید بگیرم که از نایب‌رئیسی مجلس و جایگاه فعلی بالاتر باشد؟ آیا مثلا می‌خواستم بروم در یک جا مدیرکل شوم؟نایب‌رئیس مجلس افزود: من زمانی در یکی از سایت‌ها خواندم که باهنر سلطان چای کشور است و هر چه چای از کلکته و اندونزی و از دیگر مناطق وارد می‌شود، توسط باهنر این اقدام صورت می‌گیرد. من برای آن سایت پاسخی نوشتم و گفتم لطفا از این چایی که شما می‌گویید ما وارد می‌کنیم، ماهی نیم‌کیلو هم برای ما بفرستید که ما برای خانه خود ناچار نباشیم برویم از مغازه نزدیک خانه چای بخریم.وی اظهار کرد: زمان دیگری مطرح کردند که پسر باهنر کتی دارد که قیمت کتش 1000 دلاراست و این در حالی است که در آن موقع پسر من کوچک بود و اصلا نمی توانست کت بپوشد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی