انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

ساوالان خبر: دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل گفت: استان اردبیل از نبود مدیران شایسته و نمایندگان لایق سالیان سال است، رنج می‌برد.

حبیب کوهی در جلسه اعضای جبهه ایستادگی و حامیان ولایت در اردبیل اظهار کرد: ما از کمال‌الدین پیرمؤذن نماینده مردم اردبیل،‌ نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی بنا به پیشنهاد خودش دعوت کرده بودیم تا در این نشست حضور پیدا کند تا اعضای این جبهه و اهالی رسانه سئوالاتشان را بپرسند اما به صراحت تمام اعلام می‌کنم که پیرمؤذن خلف وعده کرد و به این جلسه نیامد.

وی با بیان اینکه تعدادی از نمایندگان ما فقط عربده‌کشی بلد هستند و با مطرح کردن چند پروژه اساسی این استان نظیر پتروشیمی، راه آهن و وضعیت جاده‌ها تمام فکر و ذکر خودشان را به موضوع تبلیغاتی در این حوزه مصروف کرده و از مشکلات حقیقی مردم ناآگاه هستند، تصریح کرد: هیچ کس پاسخگو نیست که چرا صنعت استان رشد منفی داشته و صنایع تعطیل شده است.

دبیر جبهه ایستادگی استان گفت: ما از پشت پرده‌هایی خبر داریم که چگونه رانت‌ها و وام‌های ارزان قیمت به جیب عده‌ای از اطرافیان نمایندگان می‌رود در حالی که مردم این استان از برخورداری تسهیلات صندوق توسعه ملی به ویژه صنعتگران بی‌بهره هستند.

کوهی افزود: در مورد پایین بودن سطح رفاه مردم هیچ یک از نمایندگان پاسخگو نیستند و ما در مجلس شاهد آن هستیم که نمایندگان ما نه در مخالفت و نه در موافقت طرحی سخنی به میان نمی‌آورند، حتی گاه این نمایندگان وقت خود را نیز می‌فروشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: همان نماینده‌ای که مدعی است استاندار  را او به این استان آورده، باید امروز پاسخگو باشد که استاندار اردبیل چه کارنامه‌ای داشته و در این دو سال چه اقدام مثبتی را انجام داده است؟

کوهی دفاع نابجای نمایندگان استان را از مدیران ناموفق و نالایق ابهام‌آمیز توصیف کرد و ادامه داد: نماینده‌ای که صبح اصولگراست،‌ ظهر اصلاح‌طلب است و شب دم از اعتدال می‌زند باید در برابر خواسته‌های این مردم پاسخگو باشد که چگونه است در یک روز این قدر رنگ عوض می‌کند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از این نمایندگان با حضور در مجالس ترحیم و روستاها فقط به دنبال تبلیغات و رأی جمع کردن هستند، اضافه کرد: نماینده‌ای که حاضر نباشد که به سئوالات و خواسته‌های عمومی مردم، احزاب و گروه‌ها پاسخ دهد نباید انتظار انتخاب دوباره را داشته باشد.

کوهی گفت: وضعیت واحدهای تولیدی ما همچنین وضعیت روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته ما بسیار بحرانی است و در برابر همه این نابسامانی‌ها باید مسئولان، مدیران و نمایندگان ناکارآمد پاسخگو باشند.

* عملکرد ورزش و جوانان این استان منفی است

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های ورزشکاران این استان برای حضور در رقابت‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در حالی که باید در تجلیل از ورزشکاران افتخارآمیز مدیرکل ورزش و جوانان ما حاضر باشد، به دلیل نسبتی که با یکی از نمایندگان دارد و پشت گرمی به این نماینده اصلاً تحرک و حمایتی را از او شاهد نیستیم و مجموعه ورزش و جوانان استان اردبیل نابسامان و به هم ریخته است.

کوهی اظهار کرد: آنهایی که قبل از انتخابات ستادهای تخریبشان را راه می‌اندازند، بهتر است به جای تخریب واقعیت‌ها را در جلسات مختلف به مردم ارائه کنند و کارنامه‌ای را به این مردم عرضه داشته باشند.

وی تصریح کرد: نباید در فضای مجازی عده‌ای از اطرافیان این کاندیداها زمینه درگیری با رقیبان را فراهم کنند و در این گفت و شنودها از دایره ادب و اخلاق خارج شوند که اصلاً در شأن نظام و مردم ما نیست که به این شکل عده‌ای بخواهند سخنان نسنجیده مطرح کنند.

* خبرنگاران مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل در ادامه سخنان خود با تبریک روز خبرنگار به قشر مظلوم خبررسانی استان بیان کرد: اکثر این خبرنگاران مظلوم و در اوج صداقت اخبار و اطلاع‌رسانی‌ها را انجام می‌دهند و هرگز دنبال منافع شخصی نیستند.

وی با انتقاد از فعالیت موسمی احزاب و گروه‌های سیاسی ادامه داد: در حالی که احزاب نقش مهمی را در اداره کشور دارند اما فعالیت ایام انتخابات و موسمی آنها یکی از آسیب‌های جدی است، به طوری‌که عده‌ای احساس می‌کنند فعالیت احزاب در این ایام به خاطر منافع شخصیشان است.

کوهی در ادامه سخنان خود گفت: همان حزبی که ادعا می‌کند حزب فعال استان است و یکی از نمایندگان استان نیز از این حزب به پیروزی رسیده باید پاسخگو باشد که در این سه سال چه عملکردی داشته و تاکنون از این نماینده چندین بار دعوت کرده تا پاسخگوی سئوالاتشان باشد.

وی با بیان اینکه نباید مدیران، مسئولان و نمایندگان ما دچار روزمرگی شده و با دستاویز قرار دادن چند موضوع و سوژه مدام از پتروشیمی، راه آهن، راه و مسائل کشاورزی سخن به میان بیاورند، افزود: امروز درد حقیقی و مشکل واقعی مردم در حوزه اقتصادی است که باید برای درمان آن چاره‌ای اندیشید.

کوهی تصریح کرد: سئوال ما از نمایندگان این است که جایگاه اردبیل در سند چشم‌انداز ۱۴۰۴ کدام جایگاه است و نمایندگان مجلس و کاندیداهای انتخابات پیش رو به جای آن که در مسجد قدس اردبیل علیه همدیگر فحش و ناسزا بگویند باید این جایگاه را به درستی تبیین کنند.

وی بیان کرد: به دلیل فعال نبودن احزاب عده‌ای احساس می‌کنند که در این استان می‌توانند هر کاری را که دلشان بخواهد، انجام دهند در حالی که اگر حزبی قوی باشد قطعاً این نمایندگان را در طول سال به پاسخگویی و جواب دادن به خواسته‌ها و مطالبات حقیقی مردم وادار می‌کنند.

کوهی به فراهم نبودن زیرساخت‌های ورزش و گرایش جوانانمان به شبکه‌های ماهواره‌ای اشاره کرد و ادامه داد: ما تا زمانی که نگاه تبعیض‌آمیز مدیران را به حوزه‌های مختلف شاهد باشیم و مدیر متخصص در رأس امور نباشد و نمایندگان نیز این مدیران را از لحاظ اعتبارات پشتیبانی نکنند قطعاً به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

وی اضافه کرد: نمایندگان مجلس به جای آن که در محافل روستایی و مجالس ترحیم حاضر شوند، بهتر است انتظارات و خواسته‌های مردم را یک بار دیگر مرور کنند و ببینند که در این چهار سال نمایندگی خود چه کارنامه‌ای داشتند و آیا در مسیر توسعه استان گامی برداشته‌اند یا نه؟

* نباید از امکانات دولت در انتخابات پیش رو سوءاستفاده شود

دبیر جبهه ایستادگی استان اردبیل با بیان اینکه نگاه حزبی،‌ گروهی و جناحی به روند توسعه همواره آسیب‌زده و دلواپسی‌های امروز ادامه همین فرآیند است، اظهار کرد: در حالی که دولت مدعی بود به این زد و بندهای جناحی و حزبی اهمیتی نمی‌دهد امروز شاهد آن هستیم که اصلاح‌طلبان دولت را به نام خود قبضه کردند و در فضای سیاسی کشور یک نوع به هم ریختگی و عدم انسجام وجود دارد در حالی که حول محور ولایت باید وحدت، همدلی و انسجام بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

کوهی ضرورت تقویت جایگاه مجلس با انتخاب نمایندگان شایسته و لایق را یادآور شد و تصریح کرد: دولت اعتدال و در واقع اصلاح‌طلب خیز برداشته تا مجلس آینده را مجلسی یک دست بکند اما اصولگرایان واقعی و دلسوزان این انقلاب اجازه نمی‌دهند تا با بهره‌گیری از بیت‌المال و هزینه‌های دولتی عده‌ای بخواهند در انتخابات پیش رو میدان‌داری کنند.

وی با بیان اینکه فرماندار اردبیل به جای توجه به جریان‌های وابسته به دولت بهتر است اصل بی‌طرفی را رعایت کرده و اجازه ندهد تا از منابع دولتی در انتخابات پیش رو استفاده شود، گفت: هر چند در دولت‌های گذشته نیز شاهد برخی از دخالت‌های فرمانداران و بهره‌گیری از امکانات دولتی به نفع عده‌ای بودیم اما این کار اعتماد مردم را خدشه‌دار می‌کند.

کوهی در بخش دیگری از سخنان خود افزود: آنهایی که به ما می‌گویند، دلواپس هستید باید بدانند که دلواپسی ما از بابت حفظ منافع ملت و نیفتادن در دام اختلاس‌های میلیاردی است چرا که ما دلسوز این ملت هستیم و بر این باوریم که آرمان‌ها و ارزش‌های نظام اسلامی و خون شهدا باید صیانت شود.

وی از کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خواست تا با شفافیت کامل اسامی نمایندگانی که از معاون اول رئیس جمهور در دولت گذشته پولی را گرفته‌اند، را اعلام کند.

کوهی با حمایت از توافق هسته‌ای دولت یازدهم بیان کرد: ‌این توافق به ضرر عده‌ای است که در سایه بهبود روابط ایران با کشورهای دیگر کمرشان می‌شکند در حالی که انتظار می‌رود در سایه این توافق بخش عظیمی از محدودیت‌ها برداشته شده و چهره مخدوش شده نظام اسلامی ما ترمیم پیدا کند.

وی با انتقاد از وضعیت نامطلوب نان و آب در اردبیل اضافه کرد: فرماندار اردبیل در این زمینه نه تنها پاسخگو نیست بلکه در مسیر خدمت به هم جناحی‌ها و هم حزبی‌های خود به این مسائل و اعتراض‌های مردم نیز پاسخی نمی‌دهد.

کوهی اهمیت اطلاع‌رسانی سریع را به ویژه از طریق صدا و سیما یادآور شد و ادامه داد: انتقاد ما از صدا و سیمای اردبیل به این خاطر است که چرا پخش خبر به زبان ترکی را از سیما حذف کرده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد برنامه‌های شبکه استانی اردبیل به زبان فارسی تولید و پخش می‌شود در حالی که بسیاری از مردان و زنان سالخورده این استان دوست دارند که با زبان محلی مطالب را دریافت کنند، گفت: صدا و سیما به جای پخش موسیقی‌های زننده و دعوت از خوانندگان معلوم‌الحال به رسانه ملی، بهتر است در شهر حسینی و ابوالفضلی از نخبگان، شاعران و افراد برجسته این شهر به عنوان یک ظرفیت خوب استفاده کند.

کوهی یکی از علل عدم توسعه و پیشرفت استان را انتخاب مدیران نالایق و ناشایست و نمایندگان وکیل‌الدوله اعلام کرد و افزود: نمایندگان ما به جای آن که از حق و حقوق این ملت دفاع کنند فقط جوسازی‌ها و عربده‌کشی را بلد هستند.

در پایان این جلسه از کشتی‌گیر پرافتخار اردبیلی بختیار خوش طینت که در مسابقات پیشکسوتان موفقیتی را به دست آورده از طرف جبهه ایستادگی با اهدای لوح سپاس و هدایایی قدردانی شد.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی