پارک بانوان- فضای سبز

ساوالان خبر: حمید لطف‌ اللهیان  ‌اظهار کرد: ‌این تعداد نهال مثمر و غیرمثمر در سال ۹۵ و در مناطق مختلف شهر اردبیل کاشت می‌شود تا زمینه برای توسعه باغات و احیای گونه‌های مختلف در سطح شهر اردبیل فراهم آید.

وی با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ هزار درختچه زینتی و تزئینی در فضای سبز مناطق چهارگانه شهرداری اردبیل کاشته، نگهداری و مراقبت می‌شود، تصریح کرد:‌ در هر چهار منطقه شهرداری نمونه‌ای از باغ اصیل ایرانی به مساحت سه هکتار کاشت می‌شود تا در طول سال‌های آینده بتوان از آنها بهره‌برداری کرد.

شهردار اردبیل گفت: ‌در آستانه سال نو و در استقبال از بهار شهرداری تلاش می‌کند تا سه میلیون بوته گل متناسب با شرایط اقلیمی اردبیل را در پارک‌ها، فضاهای سبز و رفوژ معابر اجرایی و عملیاتی کند که قطعاً به زیبایی سیمای شهری کمک می‌کند.

لطف‌ اللهیان در مورد فعال کردن سیستم آبیاری این فضاهای سبز و باغات احداث شده، افزود: با استفاده از سیستم مدرن آبیاری به شکل قطره‌ای و یا بارانی سعی می‌کنیم تا تأمین منابع آب‌ آنها را انجام دهیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد:‌ اردبیل در مسیر توسعه خود به مراقبت و محافظت بیشتر از مؤلفه‌های زیست‌محیطی و توسعه فضای شهری نیازمند است و در این راستا آنچه که مهم به نظر می‌رسد اهتمام شهرداری برای ارتقا وضعیت فضای سبز شهری است که می‌تواند نتایج ثمربخشی را برای توسعه استان اردبیل به همراه داشته باشد.

لطف‌ اللهیان اضافه کرد: در کنار افزایش سرانه فضای سبز و ارتقا کیفی آنها، بهسازی پارک‌ها، توجه به روشنایی و تأمین منابع آب خام مورد نیاز آنها و همچنین کاشت درختان جدید به جای درختان کهن را از برنامه‌ها و رویکردهای شهرداری اردبیل اعلام کرد.