ساوالان خبر: حمید لطف‌ اللهیان در آئین جشن تولد زمین، هفته منابع طبیعی و روز درختکاری در اردبیل اظهار داشت: در حال حاضر ۳۵۶ هکتار از شهر اردبیل فضای سبز بوده که تلاش و جدیت شهرداری بر این است تا براساس برنامه‌ریزی‌ها بتوانیم ۳۵ هکتار نیز به فضای سبز شهر اردبیل اضافه کنیم.

وی با بیان اینکه بدون مراقبت از فضای سبز توسعه همه‌جانبه شهر اردبیل امکان پذیر نیست، افزود: اقدامات شهرداری اردبیل در راستای توسعه فضای سبز قابل توجه و مناسب بوده و با این اقدامات در سال آینده شاهد افزایش سرانه فضای سبز در شهر اردبیل به ۸ متر مربع خواهیم بود تا بتوانیم بر زیبایی و فضای مناسب شهری بیفزاییم.

شهردار اردبیل از احیای باغ‌های قدیمی در سطح شهر اردبیل خبر داد و گفت: در زمینه احیای باغ‌های قدیمی در ۴ نقطه شهر اردبیل ۵۰ هزار اصله نهال تهیه شده و در سال آینده نسبت به کشت آنها اقدام خواهد شد که برای آبیاری این باغ‌ و نهال‌ها نیز از روش آبیاری قطره‌ای استفاده می‌شود.

در این آئین رئیس شورای شهر اردبیل نیز بیان کرد:‌ در زمینه کشت و توسعه درختکاری در سطح شهر اردبیل باید به موارد مهم و تاثیرگذار در این زمینه نظیر اصول درختکاری در شهر، اقلیم و نیز خاک منطقه توجه شده و با رعایت این موارد نسبت به درختکاری و توسعه فضای سبز اقدام شود.

ذکی‌ اله خوشبخت تصریح کرد: برای اینکه بتوانیم شاهد بهره‌مندی مناسب مردم از فضاهای سبز در سطح شهر باشیم ضروری است تا مهندسان و کارشناسان در طراحی فضای سبز محل‌های عبور و مرور مردم را در تعیین محدوده‌های معابر شهری مورد توجه قرار دهند.