ترافیک

ساوالان خبر: رحیم آقا محمدی اظهار کرد: ما هیچ برنامه‌ای برای اعمال محدودیت و ممنوعیت در روزهای پایانی سال برای جلوگیری از ترافیک در نظر نگرفته‌ایم ولی اگر با توجه به شرایط روزهای آینده مشاهده کنیم که تعداد ترددها در هسته مرکزی شهر و به ویژه مسیر چهارراه امام تا تازه‌میدان ترافیک تشدید شده است ممکن است تصمیم بگیریم تا محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را به جز وسایط نقلیه عمومی اعمال کنیم.

وی با قدردانی از همکاری و همراهی شهرداری اردبیل در سر و سامان دادن به دست‌فروش‌ها و جلوگیری از فعالیت‌ها آنها در هسته مرکزی شهر افزود: در حال حاضر، ترافیک روان اما در ساعاتی خاص به ویژه بعد از ظهرها در هسته مرکزی شهر ازدحام جمعیت را شاهد هستیم که اغلب برای خرید مایحتاج ضروری خود در ایام عید به بازار مراجعه می‌کنند.

رئیس پلیس راهور اردبیل یادآور شد: برای اینکه پلیس در روزهای پایانی سال بتواند خدمات مطلوب‌تری را ارائه کند و از ترافیک‌های سنگین و نیمه‌سنگین بکاهد توصیه‌هایی را داریم که امیدواریم شهروندان به آن توجه کنند.

آقامحمدیان ضرورت استفاده از حمل و نقل عمومی را به جای خودروهای شخصی یادآور شد و تصریح کرد: اگر هم خانواده‌ها از خودروی شخصی استفاده می‌کنند انتظار می‌رود با فاصله چندین متری از محل خریدشان خودرو را پارک کرده و تا محل خرید مسیر را پیاده طی کنند تا شاهد ترافیک سنگین در محدوده‌های اصلی شهر و بازار و مراکز خرید نباشیم.

این مسئول از رانندگان خواست تا توجه رو به جلو را در هنگام رانندگی جایگزین برخی تفکرات مربوط به فروش محصول و یا انتخاب فروشگاه نکنند چرا که حواس پرتی در رانندگی زمینه بروز تصادفاتی را فراهم می‌آورد که جبران آن بسیار سخت است.

رئیس پلیس راهور اردبیل ادامه داد: ما در روزهای گذشته شاهد بودیم که عدم توجه رو به جلوی راننده به برخورد حتی با ضربه کمتر به عابران پیاده به ویژه افراد کم سن و سال و سال‌خورده منجر شده و اسباب فوت آنها را فراهم کرده که در این زمینه باید به هوش باشیم و اجازه ندهیم تا بی‌احتیاطی‌ها زمینه بروز تصادفات و وقوع حوادث تلخ را زمینه‌ساز شود.

آقامحمدیان یادآور شد: تمام تلاش‌مان بر این است تا محدودیت‌های ترافیکی در دو هفته پایانی سال اعمال نکنیم اما اگر مجبور باشیم این محدودیت‌ها و ممنوعیت‌ها را اعمال خواهیم کرد.

وی برخورد با تخلفات حادثه‌ساز را اولویت پلیس اعلام کرد و افزود: ۷۰ درصد علت تصادفات عدم توجه راننده به قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی است که به وقوع حوادث تلخ منجر شده است.

رئیس پلیس راهور اردبیل بیان کرد: طرح نوروزی پلیس نیز از ۲۵ اسفندماه با استقرار عوامل پلیس در جاده‌ها و مسیرهای مختلف استان آغاز می‌شود که امیدواریم اجرای آن به انضباط بیشتر ترافیکی و ترددها در ایام نوروز منتهی شود.