انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

گزارش 13 هزار کودک آزاری به اورژانس اجتماعی !!!

يكشنبه, ۲۵ تیر ۱۳۹۶، ۱۰:۳۳ ب.ظ


رئیس اورژانس اجتماعی کشور خبر داد

گزارش 13 هزار کودک آزاری به اورژانس اجتماعی

یکشنبه 25 تیر 1396 - 22:05
آتنا

رئیس اورژانس اجتماعی کشور از گزارش 13 هزار کودک آزاری به اورژانس اجتماعی در سال گذشته خبر داد و گفت: کودکان دختر و پسر به یک اندازه در معرض تهدید سوء استفاده جنسی هستند.

حسین اسد بیگی،‌ رئیس اورژانس اجتماعی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا در مورد آخرین اقدامات مددکاری اورژانس اجتماعی در مورد خانواده آتنا اصلانی و خانواده قاتل اظهار کرد: در روزهای اخیر مدیرکل بهزیستی و معاون اجتماعی بهزیستی استان اردبیل به دیدار خانواده اصلانی رفته و با آنان همدردی کردند و صحبت‌‌های این خانواده را شنیدند اما با توجه به اینکه درگذشت آتنا کاری از دست اورژانس اجتماعی بر نمی‌آمد.

وی افزود: در مواردی که کودک آزاری از سوی همسایه‌ها، خانواده و اطرافیان به اورژانس اجتماعی گزارش می‌شود بلافاصله کارشناسان 123 به محل اعزام و نسبت به حساسیت موضوع وارد عمل می‌شوند به طوری که اگر به نگهداری کودک در مراکز شبانه روزی سازمان بهزیستی هم نیاز باشد مددکاران به دنبال دریافت حکم قضایی می‌روند تا بتوانند کودک را تحت حمایت گیرند.

اسدبیگی ادامه داد: در صورتی که مورد حاد باشد و برای ادامه اقدامات روانشناسی و مددکاری اجتماعی نیاز به حکم قانونی و قضایی باشد کارشناسان سازمان بهزیستی تا به سرانجام رسیدن موضوع دست از کار برنمی‌‌دارند و از مشاوران حقوقی شهرستان‌ها و استان‌ها نیز استفاده می‌کنند.

این مقام مسئول در سازمان بهزیستی کشور در مورد اقدامات مددکاری اجتماعی و رواشناسی در مورد خانواده قاتل آتنا اصلانی نیز گفت: به منظور امنیت خانواده دسترسی به آنان محدود شده و هیچ کس از محل زندگی آنان خبر ندارد زیرا آنان نیز هم اکنون در معرض تهدید هستند برهمین اساس با آن خانواده نیز ارتباطی نداریم.

اسدبیگی در مورد گزارش‌های کودک آزاری‌های گزارش شده به اورژانس اجتماعی در سال گذشته اظهار کرد: سال گذشته 10 هزار و 101 مورد کودک آزاری به واحدهای سیار اورژانس اجتماعی گزارش و همچنین 2765 مورد کودک آزاری به مراکز حضوری مداخله در بحران و بیش از 13 هزار کودک آزاری به سامانه تلفنی 123 اورژانس اجتماعی اطلاع داده شده است.

رئیس اورژانس اجتماعی کشور یادآور شد: سال گذشته از کودک آزاری‌های گزارش شده به مراکز حضوری مداخله در بحران حدود 80 کودک مورد سوء استفاده جنسی و 24 کودک هم مورد سوء استفاده جنسی و هم مورد ضرب و شتم قرار گرفته‌اند.

اسدبیگی در مورد جنسیت کودکان مورد سوء استفاده جنسی واقع شده گفت: کودکان دختر و پسر به یک اندازه در معرض تهدید سوء استفاده جنسی هستند، بر همین اساس به خانواده‌ها توصیه می‌کنیم از فرزندان خود مراقبت کرده و به آنان آموزش دهند که تحت هیچ شرایطی با افراد ناشناس ارتباط نگیرند.

وی به مردم وخانواده‌ها توصیه کرد در صورتی که با موارد کودک آزاری مواجه شدند سریعا با سامانه 123 فوریت‌‌های اورژانس اجتماعی تماس گرفته و موضوع را به کارشناسان سازمان بهزیستی اطلاع دهند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۴/۲۵
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی