انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


هر رییس جمهوری مجاز است تا سقف 96 کارمند تمام وقت و 250 کارمند نیمه وقت در کاخ سفید استخدام کند.
عصر ایران - روز بیستم ژانویه در تقویم سیاسی آمریکا روز خاصی است. این روز از دهه ها پیش به عنوان روز رسمی انتقال قدرت در کاخ سفید شناخته می شود که هر 4 سال یکبار منجر به تغییر یا تداوم کار رییس جمهور مستقر در کاخ سفید می شود.

اما زندگی در کاخ سفید چگونه می گذرد و روسای جمهور آمریکا و خانواده هایشان در این مکان چگونه روزگار می گذرانند?

در زیر به برخی از حقایق جالب و یا شاید کمتر شنیده شده درباره زندگانی روسای جمهور و خانواده هایشان در کاخ سفید اشاره می شود:

1- هر رییس جمهوری مجاز است تا سقف 96 کارمند تمام وقت و 250 کارمند نیمه وقت در کاخ سفید استخدام کند.

2-  هزینه اثاث کشی رییس جمهور منتخب به کاخ سفید از بودجه شخصی خود او پرداخت می شود در حالی که هزینه اثاث کشی رییس جمهوری که کاخ سفید را ترک می کند با بودجه دولتی است

3- هر رییس جمهور می تواند به سلیقه خود کاخ سفید را مبلمان کند و تغییراتی در تابلوها و آثار هنری و حتی در توسعه اتاق ها و ایجاد امکانات جدید برای این مکان درخواست کند.

برای مثال فرانکلین روزولت در دوران ریاست جمهوری خود دستور ساخت یک استخر آب گرم سرپوشیده را در زیر زمین کاخ سفید داد ولی ریچارد نیکسون سال ها بعد این مکان را تبدیل به یک سالن بولینگ کرد. نیکسون حتی در یکی از شب ها از " فرانکی بلر" یکی از کارکنان بخش خدماتی کاخ سفید خواست تا با او در زیر زمین بولینگ بازی کند. بازی تا ساعت 2 نیمه شب به طول انجامید و مستخدم بیچاره که دیر وقت شده بود به نیکسون گفته بود: "همسرم باور نخواهد کرد که تا این موقع شب با رییس جمهور مشغول بازی بودم " نیکسون خندیده و یاداشتی برای همسر بلر نوشته بود تا او باور کند شوهرش تا آن وقت شب در حال بازی با رییس جمهور بوده است.

بولینگ بازی نیکسون در کاخ سفید

حقایقی جالب از زندگی در کاخ سفید؛ از حمام ریگان تا بولینگ نیکسون!


4- از روسای جمهور آمریکا بابت اقامت در کاخ سفید هزینه ای کسر نمی شود اما سایر هزینه ها از جمله خورد و خوراک و خدماتی همچون خشکشویی و.. پولی است و از حقوق سالانه رییس جمهور کسر می گردد. "  جکی کندی" بانوی اول اسبق آمریکا به دلیل هزینه های بالای این خدمات در کاخ سفید مستخدمان را مجبور می کرده تا این خدمات را از مغازه ها و فروشگا های ارزان تر اطراف کاخ سفید تهیه کنند. او جمله معروفی داشت که می گفت : "به چرندیاتی که در روزنامه ها درباره ثروت کندی نوشته می شود باور نکنید ما باید صرفه جویی کنیم."

5- اثاث کشی در کاخ سفید در روز تحلیف و استقرار رییس جمهور جدید وقت ضیقی دارد. همه کارکنان رییس جمهور قبلی و خانواده او تنها چند ساعت وقت دارند که کاخ سفید را ضرف مدت 5 ساعت تخلیه کرده و تمیز کاری های لازم را به منظور استقرار رییس جدید و خانواده اش فراهم کنند.

6- روسای جمهوری سابق آمریکا تا پایان عمر از بخشی از خدمات مجانی فدرال استفاده می کنن. برای هر رییس جمهوری که کاخ سفید را ترک می کند  مستمری مادام العمر 200 هزار دلار در سال برقرار می شود؛ همچنین هزینه سالانه دفتر آنها بر عهده دولت فدرال است و نیز آنها تا پایان عمر تحت پوشش بیمه درمانی کامل هستند و سرویس مخفی ( تیم محافظ ) نیز همچنان به آنها خدمت رسانی کرده و در سفرهایشان تحت پوشش سرویس مخفی بوده و هزینه ای بابت مسافرت هایشان پرداخت نمی کنند. برای مثال جورج بوش پدر برای دفتر خود در شهر هوستون تگزاس سالانه 175 هزار دلار و بیل کلینتون بابت دفتر شخصی خود در نیویورک 516 هزار دلار کمک هزینه دولتی دریافت می کنند.

7 روسای جمهور آمریکا 24 ساعته باید در دسترس باشند. آنها باید در مواقع اضطراری در هر ساعتی و هر کجای کاخ سفید که باشند تصمیم هایی بگیرند و به همین خاطر گروهی از نزدیک ترین مشاوران و کارکنان دفتر آنها 24 ساعته در کاخ سفید به صورت شیفتی کار می کنند.

در سال 1981 دو بار در طول یک روز واقعه ای مهم پیش آمده بود که نیاز بود رونالد ریگان در لحظه باخبر شده و تصمیم بگیرد. به همین خاطر یکی از  کارکنان دفتر گزارشی فوری را در حالی که ریگان به صورت برهنه در وان حمام خانه اش بود به او رساند و ریگان را شوکه کرد. در همان شب و در حالی که ریگان به همراه همسرش نانسی در تخت خواب آرمیده بود بار دیگر در نیمه های شب همان فرد درب اتاق خواب ریگان را به منظور دادن گزارشی مهم و فوری به صدادرآورد. ریگان که سراسیمه شده بود با یک زیر پوش می خواست در را بازکند اما همسرش گفته بود این حالت بدی است و لباس بپوش؛  ریگان اما در پاسخ گفته بود :دیگر نیازی نیست او امروز من را بدتر از این حالت در حمام دیده است!

اما رییس جمهور و همسرش هر زمانی که بخواهند می توانند به منظور ملاقات و دیدار با یکدیگر از کارکنان بخواهند که فضای خصوصی برای آنها فراهم کنند.  

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۵/۱۱/۰۵
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی