انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


انتقاد نماینده خلخال و کوثر از خبرگزاری صدا و سیما، خواستار محاکمه برخی از کاندیداها، ثبت ۴۵ هزار دقیقه تاخیر در هواپیماهای اردبیل، 1400 تحصیلکرده بیکار در خلخال و.... از جمله اخبار برگزیده این هفته استان اردبیل می باشد.

پایگاه ساوالان خبر (savalankhabar.ir) :

به گزارش ساوالان خبر;  خبرهایی که از اهمیت زیادی برخوردار است ولی مورد توجه قرار می‌گیرد در قسمت اخبار برگزیده" ساوالان خبر" بصورت خلاصه مورد باز نشر قرار می گیرد تا ارزش خبری آنها همچنان حفظ شود. در این قسمت مهمترین تیتر و خلاصه‌ اخبار هفته نامه آریتان که اطلاع از آن‌ها ممکن است برای مخاطبان مهم و قابل توجه باشد، در اختیار مخاطبان قرار می‌گیرد.

انتقاد نماینده خلخال و کوثر از خبرگزاری صدا و سیما

نماینده خلخال و کوثر گفت: متاسفانه عملکرد صداوسیما به گونه ای است که در بین مردم فضای ناامیدی ایجاد می کند و قطعا چنین رویه ای برخلاف منافع ملی است. بشیر خالقی ادامه داد: خبرگزاری صداوسیما(باشگاه خبرنگاران) به توپخانه ای علیه دولت مبدل شده و این یعنی ایستادن در برابر دیدگاه مردم، زیرا دولت منتخب مردم است و از آمریکا نیامده که او را به گلوله ببندیم. وی گفت: قطعا از صحن مجلس صدای اعتراضمان را به گوش همگان خواهیم رساند و نمایندگان ملت در شورای نظارت بر صداوسیما تذکرات لازم را خواهند داد.

 تشکیل ستاد در این مناطق از اردبیل ممنوع می باشد

فرماندار اردبیل با اشاره به اینکه براساس برنامه‌ریزی‌های ارائه شده تشکیل ستاد انتخاباتی در هسته مرکزی شهر یعنی از ابتدای میدان شریعتی تا بازار و از چهارراه امام خمینی تا میدان ورزش ممنوع اعلام شده است، افزود: تشکیل ستاد انتخاباتی از بازار تا پیرعبدالملک و مسیر بازار تا عالی‌قاپو نیز ممنوع بوده و از نامزدهای انتخاباتی انتظار داریم تا از هرگونه تشکیل ستاد انتخاباتی خود در این مسیرها خودداری کنند. جواد زنجانی گفت: در روزهای گذشته شاهد نصب بنر در جلوی ستادها با عناونی مختلف بودیم که جلوی این اقدامات گرفته شد.

منابع یارانه به واحدهای تولیدی پرداخت می شود

استاندار اردبیل گفت: کل بودجه استان اردبیل در سال‌جاری 516 میلیارد تومان است که در سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال مصوب کردیم 10 درصد این اعتبارات در  حمایت از واحدهای تولیدی به عنوان منابع یارانه‌ای به صاحبان این واحدها پرداخت شود. مجید خدابخش گفت: این رقم در هنگام دریافت تسهیلات بانکی به عنوان نرخ سود هشت درصد پرداخت می‌شود تا یک سرمایه‌گذاری که با نرخ سود 18 درصد تسهیلات می‌گیرد، 10 درصد آن را خودش متقبل شده و هشت درصد از این محل پرداخت شود.

انتقاد نماینده اردبیل از دستگیری مدیران تلگرامی

محمد فیضی نماینده مردم اردبیل، نمین ، نیر و سرعین در گفتگو با خبرگزاری مجلس با تاکید بر ضرورت کنترل فضای مجازی و رسانه ای افزود: در این زمینه عادلانه عمل نمی شود به گونه ای که بسیاری از کانال های تلگرامی دروغ ها و تهمت های زیادی به رئیس جمهور منتخب مردم روا می دارند در حالی که بسیاری از کانال های تلگرامی حامی دولت بسته شده است و برخی از مدیران آن بازداشت شده اند. چرا مسئولان مربوطه جهت تنویر افکار عمومی اقدامی انجام نمی دهند.

تایید صلاحیت 99.5 درصد از کاندیداهای شوراها

دبیر ستاد انتخابات استان اردبیل گفت: بیش از 99.5 از درصد داوطلبان شوراهای اسلامی شهری در این استان به وسیله هیات های اجرایی تایید شدند.6 هزار و 270 نفر در استان اردبیل نامزد انتخابات شوراهای اسلامی شده اند. از این تعداد 938 نفر برای انتخابات شوراهای شهر و پنج هزار و 332 نفر نیز برای انتخابات شوراهای روستاها ثبت نام کرده اند.159 نفر از داوطلبان انتخابات شوراها در استان را بانوان تشکیل می دهند که 71 نفر از آنها برای شوراهای شهر و 88 نفر برای شوراهای روستا نام نویسی کرده اند.

هزینه هر دانش آموز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است

مدیر کل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به اینکه هیچ مدرسه‌ای پول زور از کسی نگرفته است، می گوید: آموزش و پرورش با کمبود اعتبار مواجه بوده و این در حالی است که هزینه هر دانش آموز دو میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است. احمد ناصری اضافه کرد: بر خلاف برخی اظهارات کمک‌های مردمی اجباری نیست و هیچ مدرسه‌ای پول زور از کسی نگرفته است. وی با اشاره به اینکه بودجه آموزش و پرورش 10 درصد بودجه عمومی کشور است، گفت: اگر به دنبال ترقی و پیشرفت آموزش‌وپرورش هستیم این خلأ می‌بایست تکمیل شود.

بندر خشک اصلاندوز در حرف نماند

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به اینکه ایجاد بندر خشک اصلاندوز نیازمند توجه جدی و عملی مسئولان است نه اینکه در حد حرف بماند، گفت: مسئولان تلاش کنند تا ایجاد بندرخشک اصلاندوز عملیاتی شود.

نماینده سابق خواستار محاکمه برخی از کاندیداها شد

نماینده سابق اردبیل گفت: بسیاری از سخره‌کنندگان نظام که کاملا بی‌مورد و بیجا اقدام به ثبت‌نام می‌کنند، به جرم توهین به شعور مردم و دادن مستمسک به رسانه‌های معاند باید محاکمه و مجازات شوند، در صورتی که شورای نگهبان و قوه قضاییه از این امر استنکاف کند جا دارد مردم انقلابی ایران با قهر انقلابی با این حرمت‌شکنان برخورد نمایند تا داغ سبک‌سری در پیشانی این افراد ممهور شود. منصور حقیقت پور گفت: در کجای دنیا شاهد این بی‌بندوباری هستیم و کدام کشور اجازه می‌دهد که اینچنین سخره عام و خاص شوند.

قطع رابطه سیاسی با آمریکا یک افتخار برای ملت ایران است

امام جمعه شهرستان خلخال گفت: قطع رابطه سیاسی با آمریکا یک افتخار برای ملت ایران است. حجت‌الاسلام امیر رشتبری با اشاره به ادامه دشمنی آمریکا با کشورمان و تشدید تحریم‌ها و اینکه برجام برای ملت ایران هیچ فایده‌ای به همراه نداشته است، اظهار کرد: قطع رابطه سیاسی کشورمان با آمریکا یک افتخار بزرگ برای ملت ایران است و باید نام این روز را روز افتخار و عظمت ملت ایران نام گذاشت.

۶ روستا در اردبیل به مقصد گردشگری تبدیل می‌شوند

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: شش روستا در مناطق مختلف این استان به روستاهای هدف گردشگری تبدیل می‌شوند. فرهاد سبحانی تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه دو روستای کنچوبه در مشگین شهر و روستای اوماسلان در گرمی به عنوان روستاهای دارای بافت با ارزش تصویب شدند. وی افزود: علاوه بر این روستای موئیل در مشگین شهر، خمس، اسبو و شال در خلخال نیز به عنوان روستاهای هدف گردشگری انتخاب شده اند.

مشکلاتی که دانش آموزان اردبیلی را تهدید می کند

معاون علوم پزشکی استان اردبیل کم‌تحرکی و چاقی را از مشکلات جدی در بحث سلامت دانش آموزان اردبیلی عنوان کرد. صادق حضرتی تصریح کرد: متأسفانه چاقی می‌تواند بسیاری از بیماری‌ها از جمله بیماری‌های قلبی و عروقی را تشدید کند. وی افزود: مطالعات جامعی از علل مرگ‌ومیر افراد صورت گرفته که چهار گروه بیماری‌های قلبی عروقی، سرطان‌ها، دیابت و بیماری‌های تنفسی بیشترین میزان مرگ‌ومیر را به خود اختصاص داده‌اند. معاون امور بهداشتی علوم پزشکی استان تأکید کرد: عواملی که به تشدید این بیماری‌ها منجر می‌شود شامل چاقی و کم‌تحرکی، تغذیه ناسالم و مصرف دخانیات است.

بیمارستان فاطمی جدید احداث می‌شود

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: بیمارستان جایگزین فاطمی یکی از پروژه‌های حیاتی و اولویت‌دار در استان اردبیل است که به خاطر تغییر مشخصات طرح نتوانسته بودیم این پروژه را عملیاتی کنیم که تا آخر سال فروردین 96 با انتخاب پیمانکار این طرح اجرایی خواهد شد. مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: پروژه مسکن مهر استان اردبیل تاکنون دو هزار میلیارد تومان هزینه برای دولت به همراه داشته است.

یک سوم ماشین‌آلات کشاورزی استان در گرمی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل با اشاره با بیان اینکه میزان سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی گرمی در طول ۳ سال اخیر ۴۸ درصد پیشرفت داشته است، گفت: یک سوم ماشین‌آلات کشاورزی استان در شهرستان گرمی مغان است. عدیل سروی با بیان اینکه ۳۵ درصد بیشتر از سهم تولید گندم شهرستان گرمی برداشت داشتیم، افزود: پیش‌بینی ما در سال جاری برداشت ۹۵ هزار تن بود که برداشت ۱۲۰ هزار تنی محقق شد.وی گفت: میزان سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی گرمی در طول ۳ سال اخیر ۴۸ درصد پیشرفت داشته است

نظر نماینده مشگین در مورد حسابهای رئیس قوه قضاییه

ولی ملکی در نشست خبری اظهار کرد: بعد از اینکه تعدادی از همکاران در مجلس نسبت به واریز پول به حساب شخصی در قوه قضاییه گله‌مند بودند، تیمی برای بررسی این موضوع در مجلس تشکیل شد. وی گفت: بعد از بررسی‌هایی که انجام شد، مشخص شد که هیچ پولی در قوه قضاییه به هیچ حساب شخصی واریز نمی‌شود بلکه حساب خود قوه قضاییه است که پول‌ها به آن واریز می‌شود. نماینده مردم مشگین‌شهر ادامه داد: نباید اینگونه موضوعات تنش‌زا کشور را دچار مشکل کند و برای ما قانون باید فصل‌الخطاب باشد.

عملکرد دولت در تامین خدمات گرمی مطلوب نیست

نماینده گرمی گفت: عملکرد دولت در خدمت رسانی به شهرستان گرمی مطلوب نیست.حمایت میرزاده اظهار کرد: همه مسؤولان باید بدانند مردمی ولی نعمت هستند و تامین نیازهای اساسی مردم مناطق محروم وظیفه دولت است. وی افزود: هنوز بیشتر روستاهای این شهرستان برای تامین آب شرب از چهارپا استفاده می‌کنند. وی با بیان اینکه وضعیت حوزه راهسازی در این شهرستان اسفناک است، تصریح کرد: در حالی که در سایر شهرستان‌ها اتوبان‌های متعددی در حال احداث است، مردم این شهرستان در حسرت یک کیلومتر آسفالت استاندارد هستند. میرزاده یادآور شد: گرچه کوتاهی‌های زیادی در این سال‌ها به این شهرستان شده است، اما باید عظمت انقلاب در حمایت از مستضعفان به نسل جوان تبیین شود.

مدیر کل جدید اطلاعات استان اردبیل معرفی شد

شورای اداری استان اردبیل این هفته با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات بدون حضور خبرنگاران رسانه های عمومی برگزار شد. با حضور حجت الاسلام سید محمود علوی وزیر اطلاعات مدیر کل جدید اطلاعات استان اردبیل معارفه و از خدمات مدیر سابق تقدیر شد. این جلسه به رغم تماس با خبرنگاران خبرگزاری ها و دعوت اولیه بدون حضور آن ها برگزار شده و تنها خبرنگاران خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران و صدا و سیما اجازه حضور در جلسه شورای اداری اردبیل را داشتند. به گزارش مهر، وزیر اطلاعات، در نشست شورای اداری استان اردبیل گفت: سربازان گمنام امام زمان(عج) در وزارت اطلاعات در انجام تکالیف و وظایف محوله تمایلات جناحی، قومی و سیاسی را دخالت نداده و بطور صرف براساس موازین شرع مقدس اسلام و در چارچوب قانون با رعایت اخلاق اسلامی در تامین امنیت جامعه نقش آفرینی می کنند.

ثبت ۴۵ هزار دقیقه تاخیر در هواپیماهای اردبیل

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل از کاهش ۸.۵ درصدی پروازهای خارجی فرودگاه اردبیل در ۱۱ ماهه سال جاری به نسبت مدت مشابه سال گذشته خبر داد. فخرالدین هاشمی با اشاره به ثبت ۴۵ هزار و ۳۳۰ دقیقه تاخیر در پروازهای صورت گرفته از فرودگاه اردبیل ادامه داد: هواپیمایی آتا در ۱۰۰ پرواز، اسمان در ۲۳۱ پرواز، ایران ایر در ۱۸ پرواز خارجی و ۳۵۰ پرواز داخلی، تابان در ۴۵ پرواز و نفت در هشت پرواز تاخیر داشته است.

۳ درصد از جمعیت اردبیل گرفتار مواد مخدرند

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: طبق آمار به دست آمده از جمعیت 1.2 میلیون نفری استان اردبیل 3 درصد آنها گرفتار مواد مخدر هستند و خوشبختانه استان اردبیل از نظر میزان اعتیاد به مواد مخدر جز استانهای با وضعیت سفید است.

1400 تحصیلکرده بیکار در خلخال منتظر شغل هستند

به گفته مدیر کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان اردبیل از جمعیت 86 هزار نفری شهرستان خلخال 26 هزار نفر نیروی کار وجود دارد که که درمجموع 1400 نفر تحصیل کرده در شهرستان خلخال منتظر اشتغال هستند. قاسم رحیمی گفت: دیگر جوانان نباید به دنبال پشت میزنشینی باشند و خودبه خرج دادن ابتکار و تحصیلات خود به دنبال ایجاد اشتغال باشند.

۴۹ درصد از مددجویان استان افراد بالای 60 سال هستند

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: حدود ۴۹ درصد از مددجویان تحت حمایت را افراد بالای ۶۰ سال تشکیل می‌دهند به طوری که نزدیک به ۲۳ هزار سالمند تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل هستند.حسین دشتی اضافه کرد: هم اکنون 26 هزار خانوار مستمری بگیر در قالب بیش از 46 هزار نفر تحت پوشش کمیته امداد استان اردبیل قرار گرفته‌اند.

انتقاد عاملی از آمار بالای نامزدهای انتخاباتی

امام جمعه اردبیل به شدت از قانون نامزدی ریاست جمهوری انتقاد کرد و گفت: بالابودن نامزدها نشان بالا بودن دموکراسی نیست بلکه موجب استهزاء کشور و ملت ما در دنیاست و قوه مقننه در این خصوص موجب شکسته شدن هیمنه ملت ما در دنیا شده است و اگر ملت در محکمه ای بر علیه مجلس شکایت کند، قطعا مجلس محکوم است. نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: به راحتی می‌توان از اعتبار اوصافی مثل مدیر، مدبر و رجل سیاسی بودن، شرایطی استخراج کرد که فاقدین شرایط لازم، نتوانند ثبت نام کنند.

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۲/۰۵
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی