انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

آخرین وضعیتِ سیل‌زدگان استانهای شمال غربی؛

شنبه, ۲۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۱:۱۴ ق.ظ
7 نفر کشته و 14تن مفقودی آخرین آمار تلفات سیل در آذربایجان‌شرقی/امدادگران به کمک سیل‌زدگان شتافته‌اند
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان آذربایجان شرقی از امدادرسانی نیروهای امدادی به آسیب دیدگان سیل در جاده‌ها و روستاها خبر داد. 5 جان باخته و 32 مفقودی، آخرین آمار تلفات سیل در آذربایجان‌شرقی

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، درپی وقوع سیل در برخی شهرستان‌های آذربایجان‌شرقی تاکنون در منطقه‌ی عجب‌شیر 7 نفر کشته و 14 تن مفقود شده‌اند و احتمال می‌رود با مرور زمان و پیدا شدن پیکر سایر مفقودین بر شمار تلفات افزوده شود.

بیشتر آسیب‌دیدگان منطقه‌ی عجب‌شیر از اهالی روستای چنار هستند که خانه‌هایشان نیز تخریب شده است.
بنابرگفته‌ی مسئولین ستاد بحران آذربایجان‌شرقی تلاش‌ها برای پیدا کردن گمشدگان ادامه دارد و علاوه بر نیروهای امدادی، عوامل سپاه پاسداران و بسیجیان نیز به کمک سیل‌زدگان شتافته‌اند.
تاکنون آمار دقیقی از آمار تلفات و مصدومین در آذرشهر گزارش نشده اما براساس شنیده‌ها تاکنون جسد 3 تن پیدا شده و اقدامات لازم برای پیدا کردن سایر مفقودین در حال انجام است.
طبق گفته‌ی فرماندار آذرشهر در بخش‌های گوگان و تیمورلو بیشترین خسارت گزارش شده و آسیب‌های احتمالی به باغ ها و داخل منازل بوده است.
 
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌شرقی؛
 
امدادگران به کمک سیل‌زدگان شتافته‌اند/ انجام 10 عملیات امدادرسانی از صبح امروز/رفع آبگرفتگی منازل در مناطق روستایی
 
سعید کنعانی در گفت‌وگو با آناج درخصوص اقدامات نیروهای امدادی هلال احمر بعد از بارش شدید باران در استان آذربایجان شرقی، ابراز داشت: به دنبال بارش شدید باران در آذربایجان شرقی و وقوع سیل و آبگرفتگی در پاره‌ای از روستاها، نجاتگران جمعیت هلال احمر استان به کمک سیل زدگان شتافته‌اند.
 
وی در ادامه خاطر نشان کرد: نجاتگران جمعیت هلال احمر استان از صبح امروز (25 فروردین) به دنبال ورود سامانه بارشی به استان و بارش شدید باران در سطح استان، به حالت آماده‌باش در آمده‌اند؛ نجاتگران ضمن پوشش حوادث جاده‌ای، به معابر و منازل روستایی آبگرفته و سیل‌زده امدادرسانی کرده‌اند.
 
مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان که به همراه امدادگران و تیم‌های امدادی در صحنه امدادرسانی حضور یافته و تعدادی از عملیات‌ها را از نزدیک مدیریت و بر سایر عملیات‌های امدادگران از طریق سیستم ارتباطی نظارت میکرد، اظهار داشت: از صبح امروز تاکنون امدادگران جمعیت هلال احمر در سطح استان 10 مورد عملیات امدادرسانی انجام داده‌اند که از این میان 5 مورد عملیات امدادرسانی مربوط به حوادث جاده‌ای و 5 مورد عملیات امدادرسانی مربوط به سیلاب و آبگرفتگی در محیط های روستایی بوده است.
 
سعید کنعانی خاطر نشان کرد: امدادگران هلال احمر آذربایجان شرقی در 4 شهرستان استان، شهرستان‌های چار اویماق روستای آرازگونی، بستان آباد روستای نهر، شهرستان ویژه مراغه روستای بیان‌لوجه و روستای کاسین از توابع ورزقان مراجعه کرده و به رفع آبگرفتگی منازل اقدام کرده‌اند. 
 
وی تصریح کرد: در مواقع بارندگی و سیلاب جمعیت هلال احمر محیط‌های روستایی را که متولی خاصی ندارد پوشش داده و در  شهرها بعنوان نیروی کمکی در کنار آتش نشانی و شهرداری در حد توان در خدمت حادثه دیدگان می باشد.
 
وقوع سیلاب در مناطق مختلف آذربایجان غربی/ چندین پل و ابنیه تاریخی در خطر نابودی/ پسر نوجوان قربانی سیلاب در اشنویه
 
بارندگی های شدید که طی ۲ روز گذشته در مناطق مختلف آذربایجان غربی رخ داد، باعث شد تا برخی مشکلات برای مردم در شهرستان های مختلف رخ دهد.
 
ددر نتیجه بارندگی ها و وقوع سیلاب در شهرستان های ارومیه، خوی، اشنویه و نقده شاهد شکستگی در پل ها و در نتیجه مسدودشدن مسیرهای ارتباطی و مختل شدن زندگانی مردم روستاها در این شهرستان ها هستیم.
 
* نوجوان ۱۴ ساله قربانی طغیان رودخانه گادر اشنویه
 
بر اساس اعلام دبیر ستاد مدیریت بحران شهرستان اشنویه، طغیان رودخانه گادر موجب سقوط نوجوان ۱۴ ساله در داخل رودخانه شد که این امر به دلیل بی توجهی وی به تذکرات نیروهای امدادی و حاضرین در صحنه رخ داده است.
 
صابر مرادی در این زمینه بیان داشت: متاسفانه جنازه این پسر نوجوان یافت نشده و همچنان تلاش برای یافتن پیکرش ادامه دارد.
 
همچنین مرد میانسالی نیز شب گذشته به دلیل رعایت نکردن هشدارها دچار سانحه شده و جان خود را از دست داد.
 
* مسدود بودن مسیرهای مواصلاتی در محور سیلوانا
 
همچنین در بخش سیلوانای شهرستان ارومیه نیز به دلیل بارندگی شدید و طغیان رودخانه ها چند پل ترک برداشته و شکسته شد که این امر موجب مسدود شدن راه ارتباطی چندین روستای منطقه شده است.
 
علاوه بر این، در برخی محورهای مواصلاتی شهرستان نیز به دلیل بارندگی شدید و کاهش دید افقی به دلیل بروز پدیده مه گرفتگی مشکلات فراوانی برای رانندگان و مسافران رخ داده است.
 
* اوضاع نامناسب در مسیرهای مواصلاتی داخل شهر ارومیه و نبود رسیدگی مناسب از سوی مسئولین
 
در داخل شهر ارومیه هم اوضاع چندان مناسب و مساعد نبوده و برخی اقدامات نیمه کاره شهرداری موجب بسته بودن مسیرها و خیابان های اصلی و فرعی شده که این امر نارضایتی مردم را به همراه داشته است.
 
نبود رسیدگی مناسب به وضعیت خیابان های ارومیه پس از بارندگی شدید و ادامه داشتن این وضعیت در کنار نبود مدیریت بحران مناسب باعث شده تا اهالی این شهر با مشکلات فراوانی همانند جاری شدن سیلاب در خیابان ها و کوچه ها، بسته بودن مسیرهای رفت و آمد و نیز کمبود نیروهای امدادی در مسیرهای مختلف مواجه شوند.
 
* پل تاریخی باراندوز در آستانه ریزش و نابودی
 
به دنبال بارش های شدید شاهد طغیان رودخانه باراندوز نیز هستیم که این امر موجب شده تا اهالی منطقه نگران وضعیت پل تاریخی باراندوز باشند که به دلیل بی تفاوتی میراث فرهنگی روزگار نه چندان مناسبی را پشت سر می گذارد و با وضعیت فعلی احتمال ریزش آن چند برابر شده است.
 
* طغیان رودخانه قطور خوی
 
عصر امروز همچنین در شهرستان خوی هم رودخانه قطور طغیان کرده و این نگرانی وجود دارد که به زمین های زراعی آسیب های جدی وارد شود.
 
* آب گرفتگی معابر شهری در سردشت
 
در برخی شهرستان ها نظیر سردشت نیز خیابان های اصلی شهر دچار آب گرفتگی شده و زندگی روزمره مردم را مختل کرده است.
 
* خوشحالی کشاورزان از بارش رحمت الهی
 
در کنار تمام این مشکلات موجود، کشاورزان در نقاط مختلف استان خوشحال و مسرور از بارش رحمت الهی بوده و سال زراعی مناسبی را برای باغات خود پیش بینی می کنند.
 
* احتمال وقوع تندباد در نقاط مختلف آذربایجان غربی
 
صادق ضیائیان مدیرکل هواشناسی آذربایجان غربی نیز امروز اعلام کرد که طی امروز و فردا احتمال بروز تندباد شدید در نقاط مختلف این استان وجود دارد و از مردم شهرستان های مختلف درخواست کرد تا آمادگی کافی برای مواجهه با این پدیده را داشته باشند.
 
با وضعیت موجود باید دید که آیا مدیریت بحران در آذربایجان غربی چه نمره ای خواهد گرفت؟!
 
تند باد مدرسه ای در سرعین را با خود برد/طغیان رودخانه ها و واژگونی تیر های برق در سرعین اردبیل 
 
 

به نقل از چشمه لر،وزش تند باد شدید در شهرستان سرعین باعث طغیان رودخانه ها و شکسته شدن تیر های برق و روشنایی معابر  این شهرستان شده است.

فرماندار سرعین در این رابطه گفت:به دلیل وقوع تندباد یک سمت مدرسه کانکسی به صورت کامل تخریب شده است و با توجه به اینکه این اتفاق در عصر جمعه به وقوع پیوسته کسی در مدرسه حضور نداشته و خسارت جانی به فردی وارد نشده است.

وی افزود:علاوه بر این در این روستا چهار تیر چراغ‌برق نیز با تندباد از زمین کنده شده که سه مورد چوبی و یک مورد بتنی بود.

ناصری اظهار کرد: با بهبود شرایط جوی، مدرسه بازسازی می‌شود و با توجه به اینکه ساختمان مدرسه تحت پوشش بیمه است، مشکلی در بهسازی نخواهیم داشت.

به گفته فرماندار سرعین نزدیک به ۲۰۰ نفر در روستای تازه کند سرعین ساکن هستند.

در روستاهای همچون ورگه سران و آتشگاه با ذوب شدن برف ارتفاعات رودخانه ها پر آب و سیلاب جاری شده است.

گزارش هواشناسی استان اردبیل  اخرین سرعت تند باد در سرعین 58 کیلومتر در ساعت اعلام شده است .

 

 

تند باد به استان اردبیل خسارت زد /طغیان رودخانه‎ها و دریاچه شورابیل/ میزان خسارت در دست بررسی است

 سبلان‌ما،وزش باد شدید که از دیروز  استان اردبیل را در نوردیده، زندگی اهالی این استان را مختل و خساراتی را به باغات و تاسیسات شهری و روستایی این استان وارد کرد.

*در مرکز استان اردبیل سرعت باد به 72 کیلومتر بر ساعت رسید که این میزان شدت باد موجب قطعی برق، شکسته‎شدن شاخه های درختان و فرو ریختن دیوارهای برخی خانه‎ها و کنده شدن بیلبوردها و نمای ساختمان‌ها در این شهر شد.

* هم اکنون ماموران آتشنشانی، اداره برق و شهرداری در استان اردبیل درحال ایمن سازی تاسیسات آسیب دیده در سطح شهرها هستند.

 *دریاچه شورابیل اردبیل که در داخل شهر واقع شده، بر اثر تندباد شدید هم اکنون مواج است و سریز شدن آب این دریاچه زندگی شهروندان ساکن در این مناطق را مختل کرده است؛ شهرداری اردبیل از همشهریان خواسته است تا مساعد شدن شرایط جوی از تردد در حاشیه این دریاچه بپرهیزند.

*اردی چایی در روستای ایمیچه شهرستان اردبیل نیز طغیان کرده و راه این روستا است.

*در مشگین شهر شدت وزش باد تندتر بوده و طبق گزارش ها به 115 کیلومتر بر ساعت هم رسید؛ هنوز میزان خسارت بر درختان و تاسیسات شهری و روستایی این شهرستان اعلام نشده است.

*به دنبال تند باد و آب شدن برف سیل خروشان در رودخانه خیاوچایی مشگین‌شهر جاری شد.

*پل معلق شهرستان مشگین شهر هم به خاطر امنیت بازدیدکنندگان تعطیل شد و با قطع شدن تند باد دوباره این پل برای بازدید مسافران باز خواهد شد.

*فرماندار مشگین شهر اعلام کرده قطعی برق در این شهرستان به زودی رفع می شود.

*تندباد در شهرستان نمین خسارت زد و  ایزوگام و آسفالت پشت بام منازل برخی روستاها را تخریب کرد.


*در شهرستان گرمی نیز تندباد امروز خسارت به بار آورد و موجب فرو ریختن دیوارها و قطع برق در نقاط مختلف شهر شد.

*مدیریت بحران استان اردبیل هم  تشکیل جلسه داد تا میزان خسارت را بررسی کند.

 *خبرها از فرودگاه اردبیل نیز حاکی است پروازی از این فرودگاه اردبیل لغو نشده و طبق برنامه انجام می شود.

 طبق پیش بینی هواشناسی وزش تند باد در استان اردبیل تا عصر امروز ادامه خواهد داشت.

 

مرگ ۴ شهروند سقزی بر اثر ریزش دیواره پارک کوثر سقز

 

به نقل از گولان سقز، بعداز ظهر جمعه 25 فروردین ماه 4 تن از شهروندان سقزی در اثر ریزش بخشی از خاک دیواره شمالی پارک کوثر جان خود را از دست دادند.

حجم ریزش خاک به حدی بود که در تلاشی 5 ساعته با حضور عوامل آتشنشانی، هلال احمر، اورژانس، آفرود، نیروهای انتظامی و پرسنل شهرداری در هوای نامساعد و بارش شدید باران با استفاده از تجهیزات رهاسازی و حضور چندین بیل مکانیکی، اجساد نامبرده گان از زیر آوار خارج و به سردخانه بیمارستان های امام خمینی و تأمین اجتماعی انتقال داده شدند.


تا بدین لحظه عوامل آتش نشانی و خدمات شهری و واحد حمل و نقل شهرداری سقز  در محل حاضر و در حال ایمن سازی و خاکبرداری محل حادثه جهت جلوگیری از هر گونه حوادث احتمالی در حال فعالیت می باشند.


این افراد بعلت نامعلومی زیر این محل پناه گرفته بودند که بعلت بارش شدید باران، این محل ریزش کرد.

طبق اعلام رئیس مرکز بهداشت شهرستان سقز علیرضا قادرى، أیوب صالحى، میلاد بهرامى و هجران صالحى چهار نفر متوفى حادثه امروز پارک کوثر اعلام شده است.

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

ریزش دیوار پارک، پارک کوثر سقز، پارک، ریزش دیوار، حادثه در سقز، خاکبرداری، آوار برداری

 

 

 

انتهای پیام/

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۲۶
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی