انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

بمباران شیمیایی ادلب سوریه؛ کشته ها به ۱۰۰ نفر رسید

چهارشنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۶، ۱۰:۰۶ ب.ظ

گروه بین‌الملل: خبرها حاکیست امار کشته های بمباران شیمیایی شهر خان شیخون در استان ادلب سوریه به ۱۰۰ نفر و مجروحان به ۴۰۰ نفر رسیده است. شبکه اسکای نیوز گزارش داد دهها نفر دیگر از مجروحان نیز به دلیل اثرات شدید گاز شیمیایی در حال جان باختن هستند که اغلب انان زنان و کودکان هستند و هواپیماها بیمارستان محل را نیز بمباران کرده اند. استان ادلب در کنترل مخالفان است و بطور مداوم در زیر بمباران قرار دارد. به درخواست فرانسه قرار است فردا جلسه فوق العاده شورای امنیت برای بررسی این فاجعه تشکیل شود. ترکیه و بسیاری از کشورهای اروپایی و عربی نظام سوریه و مسکو را عامل این بمباران دانسته و معارضان سوری نیز درخواست دخالت جهانیان علیه بشار اسد کرده اند.
فعالان سوری قبلا گفته بودند حداقل ۵۸ نفر در حمله‌ای هوایی در استان ادلب، تحت کنترل مخالفان، کشته و تعدادی هم مجروح شده‌اند. گزارش شده که این حمله هوایی با استفاده از گازهای شیمیایی بوده است. گروه ناظر بر حقوق بشر سوریه، که شبکه‌ای از فعالان مخالف دولت است، می‌گوید هواپیماهای جنگنده روسی یا سوری عامل حمله بوده‌اند.

درخواست پاریس برای برگزاری جلسه شورای امنیت
رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی با همتای روسی‌اش با اشاره به حمله "شیمیایی ادلب" درباره شکست مذاکرات آستانه هشدار داد. به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری هابر ترک، رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گفت‌وگوی تلفنی ضمن اعلام تسلیت نسبت به حادثه انفجار در متروی سن پترزبورگ گفت: ترکیه در برابر این حادثه تروریستی خائنانه در کنار روسیه حضور دارد. ترکیه به عنوان کشوری که سال‌ها علیه تروریسم مبارزه کرده است با تمام قربانیان این حادثه عمیقا همدردی می‌کند. ما این حادثه تروریستی را محکوم می‌کنیم.
 
وی در ادامه اظهاراتش با اشاره به حمله شیمیایی در شهر ادلب سوریه گفت: این حمله مذاکرات آستانه را با خطراتی مواجه کرده است. هر دو طرف در این گفت‌وگوی تلفنی بار دیگر بر اهمیت برقراری آتش‌بس در سوریه تاکید کردند. همزمان، مولود چاووش اوغلو، وزیر خارجه ترکیه خاطرنشان کرد: حمله ادلب ممکن است مانع از مذاکرات آستانه شود. دولت فرانسه نیز خواهان برگزاری نشست فوق العاده شورای امنیت درباره این حمله شد. در جریان حمله شیمیایی به ادلب ده‌ها تن کشته و زخمی شدند. دولت سوریه نیز در پاسخ به برخی اتهام زنی‌ها اعلام کرده هرگز حمله شیمیایی نکرده و نمی‌کند.

وزارت دفاع روسیه نیز برخی شایعات درباره بمباران شیمیایی ادلب توسط هواپیماهای این کشور را رد کرد. در همین حال، بوریس جانسون، وزیر خارجه انگلیس خواهان افشای عاملان حمله "هولناک" ادلب و مجازات آنها شد. همزمان فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجه اتحادیه اروپا مدعی شد که دمشق مسئول "حمله شیمیایی هولناک" در ادلب است.

ترزا می: بحران سوریه نهایتا با مذاکره حل می‌شود
نخست‌وزیر انگلیس از ایران و روسیه خواست بر نظام سوریه جهت توقف حملات علیه مردم این کشور فشار بیاورند.
به گزارش ایسنا، ترزا می، نخست‌وزیر انگلیس در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره گفت:  انگلیس از موفقیت مذاکرات درباره سوریه در آستانه و ژنو حمایت می‌کند. این بحران در نهایت تنها از طریق مذاکرات صلح حل می‌شود برای همین ما از طرف‌های بحران می‌خواهیم وارد مذاکرات شوند. وی از ایران و روسیه خواست بر نظام سوریه فشار بیاورند.
عکس‌های تکان‌دهنده ای.بی.سی از حمله شیمیایی در شهر خان‌شیخان در استان ادلب سوریه
عکس‌های تکان‌دهنده ای.بی.سی از حمله شیمیایی در شهر خان‌شیخان در استان ادلب سوریه
موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۶/۰۱/۱۶
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی