انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بعد از آنکه روز دوشنبه (۱جولای/۱۰ تیرماه) اعلام شد ذخائر اورانیوم ۳.۶۷ درصدی ایران از سقف برجامی ۳۰۰ کیلوگرم عبور کرده نماینده‌های کنگره آمریکا به آن واکنش نشان دادند. 

«تد کروز»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت تگزاس در مجلس سنای آمریکا که جزو مخالفان سرسخت برجام است در بیانیه‌ای از دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا خواست تحریم‌ها علیه ایران را افزایش دهد.

او در این بیانیه ادعا کرده است: «ایران قبل از اجرایی شدن این توافق سوءاستفاده از آن را آغاز کرد و مخفیانه زیرساخت‌های خود برای ساخت تسلیحات هسته‌ای را حفظ کرده و آشکارا محدودیت‌ها علیه مواد هسته‌ای خودش را نقض می‌کرد- طرف‌های دیگر تنها منفعلانه این تخلفات را نادیده گرفته و آنها را کم‌اهمیت جلوه می‌دادند.»

ادعای کروز در حلی مطرح شده که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به عنوان مسئول راستی‌آزمایی اجرای توافق هسته‌ای در ۱۵ گزارش پیاپی پایبندی ایران به تمامی تعهدات مرتبط هسته‌ای این کشور را تأیید کرده است. 

کروز در بخش دیگری از بیانیه خود خاطرنشان کرده است: «دولت ترامپ بایستی تحریم‌ها علیه برنامه هسته‌ای ایران را افزایش دهد. دولت باید ابتدا معافیت‌ها برای همکاری صلح‌آمیز هسته‌ای با ایران که وزارت خارجه آنها را صادر می‌کند متوقف کند و پس از آن مکانیسم بازگشت خودکار تحریم‌های بین‌المللی را کلید بزند.»

«لیندسی گراهام»، دیگر سناتور آمریکایی هم از دولت ترامپ خواسته «پیامی قوی» به ایران بفرستد و بگوید که آمریکا چنین چیزی را تحمل نخواهد کرد. او گفت مشکلی با اینکه ایرانی‌ها برنامه تولید انرژی داشته باشد مشکلی نمی‌بیند، اما برنامه تولید سوخت این کشور نباید شامل غنی‌سازی شود. 

«کرستن گرلیبرند»، نماینده ایالت نیویورک در مجلس سنا که از منتقدان سیاست خارجی ترامپ است هم در توئیترش نوشته است: «کنار گذاشتن توافق هسته‌ای با ایران بی‌ملاحظه و خطرناک بود. ما باید به این توافق برگردیم، آن را تقویت کنیم و ایران را بار دیگر به آن پایبند کنیم. سیاست خارجی ترامپ یک خطر در زمینه امنیت ملی است.»

«راجر مارشال»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت کانزاس آمریکا که دیدگاه‌هایش به ترامپ نزدیک است به گفت‌وگوهای دولت آمریکا با متحدان اروپایی اشاره کرد و گفت که بایستی به سیاست خارجی دولت ترامپ اعتماد داشت. 

«مارشال» در بخشی از مصاحبه با شبکه خبری فاکس‌نیوز روز دوشنبه در پاسخ به سوال مجری مبنی بر اینکه چه واکنشی به عبور ذخائر اورانیوم ایران از سقف ۳۰۰ کیلوگرم دارد گفت: «فکر می‌کنم همه اول باید یک نفس عمیق بکشند.»

این نماینده جمهوری‌خواه در ادامه گفت: «باید به خاطر بیاوریم استدلال‌های رئیس‌جمهور در خصوص ایران چیست: نخست‌اینکه ما به دنبال جنگ با ایران نیستیم، دوم اینکه نمی‌خواهیم ایران سلاح هسته‌ای داشته باشد و شماره سوم اینکه می‌خواهیم ایران حمایت مالی از تروریسم را متوقف کند.»

مارشال در ادامه افزایش ذخائر اورانیوم ایران را «قابل‌پیش‌بینی» توصیف کرد و در پاسخ به این سوال که آیا نشانه‌ای مبنی بر همراهی کشورهای اروپایی با آمریکا در واکنش به این موضوع وجود دارد گفت: «به نظرم بایستی به رئیس‌جمهور و وزیر خارجه پامپئو ایمان داشته باشیم. آنها با اروپایی‌ها به طور منظم صحبت می‌کنند. منابع من می‌گویند که اروپا پشتیبان ما است، فرانسه پشتیبان ما است، انگلیس پشتیبان ما است و ما با کمک هم از این مشکل عبور خواهیم کرد.»

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۱
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی