انتخاب اردبیل

انتخاب اردبیل
تبلیغات
Blog.ir بلاگ، رسانه متخصصین و اهل قلم، استفاده آسان از امکانات وبلاگ نویسی حرفه‌ای، در محیطی نوین، امن و پایدار bayanbox.ir صندوق بیان - تجربه‌ای متفاوت در نشر و نگهداری فایل‌ها، ۳ گیگا بایت فضای پیشرفته رایگان Bayan.ir - بیان، پیشرو در فناوری‌های فضای مجازی ایران

سرعین انگلستان را ببینید + تصاویر

چهارشنبه, ۱۲ تیر ۱۳۹۸، ۱۱:۵۷ ق.ظ

شهر باث (Bath) در جنوب غربی کشور انگلستان قرار دارد و بیش از ۸۰ هزار نفر در آن زندگی می‌کنند. شهری دنج با سنگ‌‌های به رنگ عسلی که در میان انبوه درختان سرسبز ساخته شده است. باث از زمان امپراطوری رومی‌ها به خاطر چشمه‌های آب گرمش شهرت داشته و امروز معماری‌های با شکوه سبک گوتیک نیز به دیدنی‌های شهر باث اضافه شده است.

گسترش‌نیوز: در ادامه به بررسی جاذبه‌‌های تاریخی شهر باث سفر می‌‌کنیم  و برخی از جاذبه‌های آن را به شما معرفی کنیم.

bath01.jpg

پیشینه

شواهد موجود حاکی از آن است که باث را انسان‌های ما قبل تاریخ نیز می‌شناختند و در افسانه هایی متعلق به ۲۸۰۰ سال پیش حرف هایی از باث و چشمه‌های آب داغش به میان آمده است. ۴۴ سال بعد از میلاد مسیح همین جا شهری را با نام آکوا سولیس ساختند که مشغول استفاده از حمام‌ها و چشمه‌های آب معدنی شهر شدند. پس از آن در حدود سال ۶۰۰ بعد از میلاد خرابه هایی از شهر را یافتند و آن را مکانی مقدس می‌دانستند و مرکزی برای تجارت پشم شده بود.

در قرن ۱۸ میلادی یکی از افراد علاقه مند به چشمه‌های آب گرم که نامش رالف آلن بود جانی دوباره به حمام‌های تاریخی رومیان داد، پس از آن باث تبدیل به حمام بزرگ و تاریخی ثروتمندان اروپا شد و اشراف زادگان برای سرگرمی این جا را انتخاب می‌کردند. با در آمدهای گردشگری آن سال‌ها و به همت رالف آلن بناهای با شکوه ساخته شد که امروز تبدیل به دیدنی‌های شهر باث شده‌اند.

در اوایل قرن ۱۹ کم کم علاقه مردم به آب تنی در دریا افزایش یافت و شهر دیگر مد روز زمان نبود، اما بناهای با شکوه سبک گوتیک و حمام‌های تاریخی رومی باعث شده شهر بسیار تماشایی و سرگرم‌کننده باشد و امروز یکی از توریستی‌ترین شهرهای کشور انگلستان به حساب می‌آید و در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است.

bath02.jpg

بالن‌سواری

شما تازه به شهر وارد شده اید، تازه از قطار و هواپیما پیاده شده‌اید و ممکن است چمدان‌های خود را به هتل سپرده و هنوز اتاقتان را تحویل نگرفته باشید. سرگردان در خیابان‌های زیبای شهر می‌گردید و به دنبال دیدنی‌های شهر باث، حمام بزرگ و تاریخی ثروتمندان اروپا هستید. ممکن است تصمیم بگیرید در شهر قدمی بزنید و کمی با گوشه و کناره‌های آن آشنا شوید اما ما پیشنهاد بهتری برایتان داریم. بهتر از سوار یکی از بالن‌های شهر شوید و از آسمان به تماشای زیبایی شهر باث بنشینید.

بیش از دو قرن است که بالن سواری به یکی از تفریحات هیجان انگیز آدم‌ها بدل شده و مسافران آن از تماشای مناظر فوق العاده دیدنی در ارتفاع زیاد و بر فراز آسمان‌ها لذت می‌برند. پرواز با استفاده از بالن‌های هوای گرم تجربه‌ای فراموش نشدنی خواهد بود و این تجربه بر فراز شهری کهن با دیدنی‌های فراوان دو چندان می‌گردد.

bath03.jpg

حمام‌‌های رومی

از اصلی‌ترین دیدنی‌های شهر باث و مقصد مشترک تمامی گردشگران شهر حمام‌های رومی است که البته یکی از تاریخی‌ترین جاذبه‌های کل اروپا نیز محسوب می‌شوند. این حمام‌های با شکوه شما را به قرن‌ها قبل باز می‌گرداند. حمام‌ها پر از اشیا تاریخی است و می‌توان گفت نوعی موزه نیز هستند. بی‌شک روزی فوق العاده را سپری خواهید کرد و با کوله باری از تجربه‌های فراموش نشدنی به خانه باز می‌گردید.

حمام‌ها را بر روی چشمه‌های آب گرم ساخته‌اند و گفته می‌شود آب منطقه دارای بیش از ۴۲ ماده معدنی است. رودخانه Avon از آن نزدیکی می‌گذرد و با متروکه شدن شهر در حال مدفون کردن آن زیر گل و لای خود بود. امروز امکان بازدید عموم از حمام‌ها وجود دارد و جالب است که بیشتر قسمت‌های آن از رویدادهای تاریخی سالم خارج شده‌اند.

bath04.jpg

هلال سلطنتی

هیچ سفر به باث بدون بازدید از چشم‌انداز پر زرق و برق هلال سلطنتی هلال کامل نخواهد بود. این جا ۳۰ خانه تراس دار در یک ردیف ساخته شده توسط جان وود جوان(پسر)، مانند Circus’s cuter، دیده می‌شود. نخستین خانه در ردیف امروز از محبوبیت بالایی میان عکاسان برخوردار بوده و تبدیل به موزه‌ای لوکس برای نگهداری ارزشمند به سبک جورجیای شده است. در این موزه اشیا ثروتمندان و اشراف زادگانی که زمانی ساکن شهر بودند به نمایش گذاشته شده است.

این ۳۰ خانه به صورت نیمه دایره قرار گرفته‌اند و زیبایی یکپارچه برای کاخ ایجاد کرده‌اند. به جز ساختمان شماره یک باقی ساختمان‌ها مالک خصوصی دارند. سال ساخت آنها به دوران اوج شکوه معماری شهر یعنی بین سال‌های ۱۷۶۷ تا ۱۷۷۱ باز می‌گردد. فلکه باث نیز نسخه کوچکی از هلال سلطنتی است که البته معمار آن پدر وود جان می‌باشد. نام این مجموعه King’s Circus و قبل از هلال سلطنتی طراحی شده است. افراد مشهوری مانند Thomas Gainsborough و Nicholas Cage این جا خانه داشته‌اند.

bath05.jpg

مرکز جین آستین

جین آستین نویسنده مشهور قرن ۱۸ انگلستان است و آثارش در میان شاهکارهای ادبیات کلاسیک جهان جای می‌گیرند. موضوع اصلی کتاب‌های وی وابستگی زن‌ها به ازدواج برای داشتن امنیت اقتصادی و داشتن جایگاهی مطلوب در اجتماع است. او در مقطعی از زندگی خود ساکن شهر باث شد و خانه آنها امروز تبدیل به دیدنی‌های شهر باث شده است. این خانه به دقت بازسازی شد و آپارتمانی لوکس رو به روی موزه هنر هولبرن می‌باشد.

bath08.jpg

آن‌ها به خانه دیگری در شهر مهاجرت کردند و در جوار خانه جدیدشان ساختمانی با همان سبک و سیاق ساخته شد که درحال‌حاضر به عنوان هتلی زیبا از آن استفاده می‌شود. مرکز جین آستین نیز به افخار او در خیابان گی احداث شده و اشیا متعلق به جین را به نمایش گذاشته است. در مرکز به تمام جزییات زندگی نویسنده پرداخته شده و شما را کاملا به آن دوران می‌برد.

تندیسی مومی از این جین با لباس‌های مخصوص آن دوران در موزه قرار داده شده است که معمولا گردشگران علاقه بسیاری برای گرفتن عکس همراه آن از خود نشان می‌دهند. این مجموعه دارای یک چایخانه‌ ی سنتی نیز می‌باشد که انتخابی مناسب برای استراحت است.

bath06.jpg

صومعه باث

در ادامه دیدنی‌های شهر باث، حمام بزرگ و تاریخی ثروتمندان اروپا به صومعه باث می‌رسیم. نخستین پادشاه کشور انگلستان در باث تاج‌گذاری کرد و محل انجام این کار دقیقا در همین صومعه بوده است. البته آن بنا در طی سال‌ها از میان رفت و ساختمان کنونی بین سال‌های ۱۴۹۹ تا ۱۶۱۶ احداث شده است. با توجه به پیشینه کهن و ساختمان باشکوه دومین مورد از پر بازدیدترین دیدنی‌های شهر باث همین صومعه است.

متاسفانه با گذشت سال‌ها و جنگ‌های تاریخی به ویژه بمب‌های جنگ جهانی دوم بسیاری از قسمت‌های صومعه تخریب شده است ولی هنوز ۱۲۰۰ نفر گنجایش دارد و میزبان مراسم و سخن رانی هایی خاص می‌باشد. از زیبایی‌های ساختمان می‌توان به زیبایی‌های معماری و دیوارهای شیشه‌ای طرح دار و بزرگ اشاره کرد. هم خودتان شخصا می‌توانید برای بازدید بروید و هم می‌توانید در تورهای بازدید ثبت نام کنید که رایگان درباره جزییاتش برای شما توضیح می‌دهند.

bath07.jpg

سد و پل پولتنی

پلی بر روی رودخانه Avon که در سال ۱۷۷۴ ساخته شده است و شهر باث را به همسایه جورجیایی مدرنش متصل می‌سازد. از بالای پل چشم‌اندازی بی‌مانند از شهر را پیش روی خود خواهید داشت و سد‌های چند طبقه آن در فیلم موزیکال برنده اسکار بی‌نوایان (Les Miserables) لوکیشن فیلم برداری بوده است.

پولتنی یکی از سه پل در سراسر دنیا است که بر بالای آنها ساختمان ساخته شده است. پل دارای ۳ تاق است و داخل آنها را تبدیل به فروشگاه هایی کوچک و تماشایی کرده‌اند. نگارخانه هنری ویکتوریا نیز بر روی پل قرار دارد. این ساختمان به عنوان یک گالری در سال ۱۹۰۰ افتتاح شد تا الماس ملکه ویکتوریا را برای همگان به نمایش بگذارد. ورود به مجموعه رایگان است، بنابراین شما می‌توانید مجموعه فوق العاده‌ای از نقاشی ها، مجسمه‌سازی و هنر تزئینی را مشاهده کنید. ساختمان معروف Grade-Two دارای بیش از ۱۵۰۰ اثر هنر و نقاشی هایی متعلق به قرن هجدهم تا کنون است.

bath08.jpg

موزه آب گرم شهر باث

حمام بزرگ و تاریخی ثروتمندان اروپا که توسط رومی‌ها ساخته شده‌اند دیگر قابل استفاده نیستند و به همین دلیل است که مرکز آب گرم باث را افتتاح کرده‌اند. مجموعه دارای دو استخر یکی در طبقه همکف و دیگری بر روی پشت بام است. این جا تنها چشمه آب گرم طبیعی کشور انگلستان است که دارای چشم‌اندازی زیبا به شهر می‌باشد و از دیدنی‌های شهر باث به حساب می‌آید.

موزه‌ نجوم هرشل

خانه‌ای به سبک معماری جرجیایی که البته کاملا بازسازی شده و امروز ظاهری مدرن دارد. ویلیم هرشل روزگاری در این خانه زندگی می‌کرده است. او منجم و موسیقی دار مشهوری بود. خانه قدیمی وی تبدیل به موزه شده و اثار و اشیا متعلق به وی را در آن به نمایش گذاشته‌اند که به یکی از دیدنی‌های شهر باث تبدیل شده است. جالب است که بدانید هرشل در سال ۱۷۸۱ موفق به کشف سیاه اورانوس شد.

موزه مد باث

در قرن ۱۸ میلادی شهر جانی دوباره گرفته بود و به پاس زحمات رالف آلن به خاطر وجود چشمه‌های آب گرمش و وجود حمام رومی‌ها مشهور شد. در نتیجه اشراف زادگان و ثروتمندان برای گذراندان اوقاتی خوش به این شهر می‌آمدند. امروز یکی از خانه‌های قدیمی شهر را تبدیل به موزه مد کرده‌اند در موزه می‌توانید ۱۵۰ تندیس لباس پوشانده شده به همراه ۳۰ هزار لباس دیگر را ببینید که متعلق به قرن ۱۶ میلادی تا به امروز هستند.

موزه اطلاعات زیادی درباره نحوه لباس پوشیدن اشراف زادگان آن زمان در اختیار شما می‌گذارد و اگر به صنعت مد و پوشاک علاقه مند باشید برایتان تجربه جالبی خواهد بود. البته موزه به این دست لباس‌ها اختصاص نداشته می‌توانید با پوشش و لباس‌های سایر ساکنن منطقه و گروه‌های متنوع آنها از جمله لباس‌های زنان، مردان و کودکان، انواع لباس‌های روز و شب و البته پوشاک و مدرن امروزی آنها هم آشنا شوید.

اگر علاقه مند به عکاسی هستید یا لباس‌های قدیمی را دوست دارید می‌توانید لباس هایی را که باز‌سازی شده‌اند و برای این کار اختصاص شده‌اند برای دقایقی کرایه کنید و با پوشیدنشان به سال‌های دور و زمان اوج شکوه شهر باث سفری کوتاه داشته باشید.

bath09.jpg

آنچه باید درباره باث بدانید

علاوه بر جاذبه هایی که در رابطه با شهر باث گفتیم برخی رویدادهای مهم نیز در آن اتفاق افتاده که دانستنشان خالی از لطف نخواهد بود. جین آستین نویسنده مشهور انگلیسی سال‌ها در این شهر زندگی کرد و چندین مورد از کتاب هایش را همین جا نوشته است به همین خاطر هر سال جشنواره‌ای به یاد او برگزار می‌شود و خیابانی را هم به نام او نهاده‌اند. سیاره اورانس در این شهر کشف شد و خانه کاشفش تبدیل به موزه‌ای به نام خودش (ویلیام هرشل) شده است.

نخستین پادشاه کشور انگلستان در کلیسای شهر باث تاج‌گذاری کرد و البته آن بنا امروز تبدیل به صومعه شده است، همچنین نخستین تمبر جهان که در سال ۱۸۴۰ ارسال شد مبدا‌اش همین شهر بود و امروز تبدیل به موزه پست شده است. باث مانند سایر شهرهای کشور انگلستان آب و هوایی معتدل دارد و البته میزان بارندگی در آن زیاد است.

میانگین دمای هوای شهر ۹٫۷ درجه بوده و در سال چیزی نزدیک به ۷۶۱ میلی متر باران می‌بارد. گرم‌ترین زمان سال اوایل تیر تا اوایل مرداد ماه است و می‌توان گفت بهترین زمان سفر برای بازدید از دیدنی‌های شهر باث، حمام بزرگ و تاریخی ثروتمندان اروپا می‌باشد.

منبع: الی گشت

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۴/۱۲
انتخاب اردبیل

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی